3DsMax Arayüzü Tanıma

Aslı SAYILIR

Altın Üye
Altın Üye
Kayıt
22 Mayıs 2012
Mesaj
3.069
Tepki
192
3Ds MAX 2013 ile her türlü 3 boyutlu modelleme çalışmalarını yapabilme imkanı buluyoruz.

Yeni başlayan yada programı öğrenmek isteyen arkadaşlarımız için bir makale serisine başlıyorum..Dilim döndüğünce bildiklerimi size aktarmaya çalışacağım..

Öncelikle programı açtıktan sonra karşımıza çıkan ekrandan bahsedelim..



Menü çubuğu diğer tasarım programlarından da alıştığımız üzere programın menülerinin yer aldığı kısımdır.Menüler Windows’un standart komut seçme yöntemidir.Max menülerinde de windows menülerinden hiç bir farkı yoktur.Dolayısıyla bir menü komutuna ulaşmak için ya fare ile istenen kategoriye tıklayıp açılan komut listesinden uygun komutu seçeceğiz yada klavye kısayolları ile aktif edeceğiz.

Altında yer alan komut çubuğu da bazı temel komutları devreye sokan tek kontrol merkezi olduğu gibi bazen de menülerde bulunan, ya da arayüzün başka bölümlerinden ulaşabileceğimiz bazı komutlara alternatif erişim imkanı sağlar..
Zaman Seçici olarak belirttiğimiz bölümde, imleci sağa sola hareket ettirdiğimizde üretilmiş olan canlandırmanın kareleri içinde ileri geri hareket edebilmemizi ve istediğimiz kareye ulaşabilmemizi sağlar..

Durum çubuğu olarak bahsettiğimiz bölümde zaman seçicinin hemen altında yer alır. Kaç nesnenin seçili olduğunu, nesne seçim durumunu vb. bilgileri belirterek kullanıcıya yardımcı olur.. Suflaj Satırında ise durum çubuğunun hemen altında bulunan bir satırdır ve herhangi bir komutu devreye sokan düğmeye bastıktan sonra kullanıcının yapması gereken işlemleri ona bildirir.Bir süflör gibi size ne yapmanız gerektiğini söyleyen satırdır.

Komut Panelleri, model üretiminden canlandırmayla ilgili ayarlara kadar tüm kontrolleri içinde barındıran bir arayüz öğesidir.6 adet komut paneli vardır.Derslerimiz ilerledikçe tüm bu özellikleri daha ayrıntılı inceleyeceğiz.



Gördüğümüz gibi ekran 4 bölümden oluşmaktadır. Bunlara biz layout diyoruz.

Top ekranı, çalışmamızın üstten görünümünü aldığımız ekrandır. Front ekranı, çalışmamızın önden görünümünü; Left ekranı da çalışmamızın soldan görünümünü aldığımız ekrandır.

Aynı anda 4 pencereden de görüntü alabildiğimiz gibi, bazen monitör ebadı yeterli gelmediği için tek ekran görmemiz gerekmektedir. Bunun için tam ekran görmek istediğimiz pencere üzerine tıklanır ALT+W tuş kombinasyonları ile o ekran tam ekran haline getirilir.Aşağıdaki görselde gördüğünüz üzere perspektif ekranını seçip ALT+W kısayolları ile ekranı tam ekran haline getirmek mümkündür. Tekrar aynı tuş kombinasyonları ile ekran 4 lü pencere haline geri getirilir.



4 Pencere ile çalışma şeklini dilerseniz Configure Viewports komutu ile Layout sekmesinden ayarlayabiliriz.



Pencelerin sağ üst köşesinde yer alan [+] sembolüne tıklayıp açılan menüden Configure Viewports… Komutunu tıklıyoruz.

Açılan ekranda Layout Sekmesine geliyoruz.



Bu pencerede yukarıda görüldüğü gibi layoutlarımızın sıralanış şeklini seçebiliriz. Çalışmamız için en rahat formu kendimiz belirleyebiliriz en nihayetinde …
 

Aslı SAYILIR

Altın Üye
Altın Üye
Kayıt
22 Mayıs 2012
Mesaj
3.069
Tepki
192
Rica ederim Şener CANÖZ...
Yeni başlayan arkadaşlarımıza umarım faydası dokunur..
 

enjoyinger

Üye
Kayıt
20 Ocak 2009
Mesaj
29
Tepki
0
tşekkürler 3d max e yeni başlamış sıfır bilgisi olanlar için daha çok düzenli ve sıralı içerik üretilmesi iyi olurdu :D
 
Yukarı Alt