AdWords Otomatik Etiketlemesi

Abdullah Şahin

Altın Üye
Altın Üye
Kayıt
3 Nisan 2008
Mesaj
2.630
Tepki
89
Google Analytics, otomatik etiketleme özelliğini kullanarak AdWords tavsiyelerinizi çaba harcamadan izlemenizi kolaylaştırır. AdWords ve Analytics hesaplarınızı bağlantılandırdığınızda, otomatik etiketleme varsayılan olarak etkinleştirilir. Otomatik etiketlemeyi istediğiniz zaman etkinleştirmek veya devre dışı bırakmak için, AdWords Hesabım sekmenizden Kullanıcı Tercihleri'nizdeki onay kutusunu güncelleyin. Otomatik etiketlemeyi kullanma, AdWords reklamlarınızın URL'lerini etiketleme adımlarını atlamanıza olanak sağlar.

Kampanya Değişkenleri

Bağlantılarınızı aşağıdaki kampanya değişkenlerinden biri veya birden fazlasıyla etiketleyebilirsiniz. :

Ad
Kaynak
Araç
İçerik
Terim


Ad : Bu değişkenle, işletmenizin oluşturduğu farklı reklam kampanyalarını veya ürün promosyonlarını izleyebilirsiniz. Buna bir örnek olarak, kendi "Baharda Kayak İndirimi" reklam kampanyalarını izleyen bir spor aletleri mağazası verilebilir. AdWords otomatik izlemesiyle, Name (Ad) değişkeni, ilgili AdWords Kampanyasına verilen addır.

Kaynak : Sitenizi ziyaret edenler bir yerden gelmiş olmalıdırlar. Yani, bir web sitesine yapılan her bir tavsiyenin bir kökeni veya kaynağı (Kaynak) vardır. Kaynak örnekleri, Google arama motoru, bir e-posta haber bülteni veya yönlendiren bir web sitesidir. Her bir kampanya için çeşitli Kaynak değişkenleri olabilir. Örneğin, "Baharda Kayak İndirimi" için hem bir e-posta haber bülteninde, hem de bir başlık reklamında reklam yapılır. Bu durumda, hem "haber bülteni", hem de "başlık reklamı" olası Kaynak değişkenleri olabilir. AdWords otomatik etiketlenmiş hesapları için Kaynak değişkeni "Google"dır.

Araç : Araç, kaynağı nitelendirmeye yardımcı olur. Kaynak ve Araç birlikte, bir tavsiyenin kökeniyle ilgili özel bilgi sağlarlar. Örneğin, Kaynak "Google" ise, Araç sponsorlu bir bağlantıyı gösteren "AdWords," olabilir. Ya da, Araç, ödenmeyen arama sonuçlarında bir bağlantıyı gösteren "organik" olabilir. Bir "haber bülteninin" Kaynak olarak kullanılması durumunda, Araç örnekleri "e-posta" ve "yazdırma"yı içerir. AdWords otomatik etiketlenmiş hesapları için Araç değişkeni "CPC" veya "CPM"dir.

İçerik : İçerik değişkeni, bir ziyaretçinin tıkladığı bir reklamın versiyonunu gösterir. İçerik versiyonlarınızı etiketleme, karlı potansiyel müşterilerin ilgisini çekme bakımından hangisinin en etkili olduğunu belirlemenize olanak sağlar. Örneğin, bir başlık reklamınızın iki versiyonu varsa, hangisinin sitenize daha fazla tıklama getirdiğini belirlemek için İçerik değişkenini kullanabilirsiniz. AdWords otomatik etiketlenmiş hesapları için, İçerik değişkeni ilgili reklamın reklam metninin birinci satırıdır.

Terim : Terim, bir kullanıcının bir arama motoruna yazdıklarıyla eşleşen bir anahtar kelime veya deyimdir. Örneğin, bir tıklama başı maliyet (TBM) reklamındaki bir bağlantı, reklamı tetikleyen Terim ile etiketlenir. Bizim örneğimizde, Terim "bahar kayakları" olabilir. AdWords otomatik etiketlenmiş hesapları için, Terim değişkeni, ilgili reklamı tetikleyen anahtar kelimedir.


Kampanya, Kaynak ve Araç Değerleri

Raporlarınızı görüntülerken, Kampanya, Kaynak ve Araç adlarını görebilirsiniz. Etiketlenen bağlantılardaki tavsiyeler (veya tıklamalar), raporlarınızda sizin onları adlandırdığınız şekilde görünür. Bağlantılarınızı etiketlemezseniz veya ziyaretçileriniz bağlantılarınızı etiketlenemeyecek bir yerde (bir arama motoru gibi) bulurlarsa, aşağıda açıklandığı gibi, bu tavsiyeler için varsayılan adların listelendiğini görürsünüz.

Varsayılan Ad Değerleri

Kampanya Adı değişkeni, varsayılan olarak şu şekilde etiketlenir:

[ organic] - bu kampanya Adı, ödenmemiş bir arama motoru sonucu tarafından yönlendirilen ziyaretçileri gösterir
[referral] - bu kampanya Adı, herhangi bir kampanya değişkeniyle etiketlenmemiş bağlantılar tarafından yönlendirilen ziyaretçileri gösterir
(direct) - bu kampanya Adı, URL'yi doğrudan tarayıcıya yazan veya bir favori kullanan ziyaretçileri gösterir
[(not set)] - bu kampanya Adı, kampanya değişkenleriyle etiketlenen, ancak kendileri için Ad değişkeni ayarlanmamış bağlantılar tarafından yönlendirilen ziyaretçileri gösterir

Varsayılan Kaynak Değerleri

Raporlarınızda, otomatik olarak atanan Kaynak adları genellikle tavsiye eden sitenin adıdır (örneğin, "blogger.com" veya "google"). Raporlarınızda görebileceğiniz diğer bir Kaynak, "(direct)"tir. Bu Kaynak adı, ziyaretçilerin URL'yi sık kullanılan veya URL'yi doğrudan tarayıcıya yazdıklarını gösterir.

Varsayılan Araç Değerleri

Raporlarınızda, her bir Kaynak adından sonra köşeli parantez içinde yazılmış bir Araç gelir. Otomatik olarak atanan Araç adları şunlardır:

[organic] - ödenmemiş bir arama motoru sonucu tarafından yönlendirilen ziyaretçileri gösterir
[referral] - herhangi bir kampanya değişkeniyle etiketlenmemiş bağlantılar tarafından yönlendirilen ziyaretçileri gösterir
[(not set)] - kampanya değişkenleriyle etiketlenen, ancak kendileri için araç değişkeni ayarlanmamış bağlantılar tarafından yönlendirilen ziyaretçileri gösterir
(direct)[(none)] - bu Kaynak ve Araç, siteyi bir sık kullanılan listesinden veya URL'yi doğrudan tarayıcıya yazarak ziyaret eden ziyaretçileri gösterir

Örnekler

Aşağıda, Kaynak ve Araç adlarının raporlarınızda nasıl görüneceğine ilişkin bazı örnekler verilmiştir.

Ortak bir örnek aşağıdaki gibidir: Blogger.com[referral] . "Blogger.com" Blogger'ı Kaynak olarak gösterir ve "[referral]" Kaynak değerini otomatik olarak atanan Araç "referral" ile nitelendirir.

Başka bir örnek şu şekildedir: google[cpc]. Bu, bağlantının Kaynak olarak "Google" ile ve Araç olarak "cpc" ile etiketlendiği anlamına gelir ve bir tıklama başı maliyet anahtar kelimesi tavsiyesini gösterir.
 
Yukarı Alt