Bayan Kundura Tasarımlarım 3D High Definition

Hakan D

Yönetici
Yetkili Kişi
Yönetici
Kayıt
20 Haziran 2008
Mesaj
3.386
Tepki
716
Merhaba;
Burada öncelikle 2 renk seçtim:
1. rengim koyu kahveydi ve 2. rengi türkuaz-gri karıştırarak elde ettim.
Sonra 2 Malzeme seçtim, Kadife ve Rugan.
Daha sonra model ortaya çıktı, renderleri sizlerle paylaşıyorum.
Tasarı ve figürler tamamen şahsıma aittir, profili oluşturmak için astar kullandım.
Konu hakkında bilgi sahibi olmak isteyenler için şu en aşağıdaki alanda onları Kamera Arkası bekliyor olacak.

1:


2:


3:


4:



Kamera Arkası:
Öncelikle modelimizi hangi araç ile yaratacağımıza karar veririz. Birçok yöntem vardır.En iyi olanı seçmek tahmin edebileceğiniz gibi hem zor hem de kalitelidir.
Ben Mesh yöntemini seçtim.
Daha sonra kafamızda modelin kaç parçadan oluşacağına karar veririz ve işe başlarız.
Modelimizi yarattıktan sonra şayet işimizin detaylı-kaliteli olmasını istiyorsak ona emek vermeliyiz.
Bir diğer konu da kaplamadır. Bu konuda da hem kolay fakat gerçeklikten uzak hem zor (emek isteyen) fakat gerçekçi tasarımlar çıkarabileceğimiz yöntemlerin olduğunu unutmamalıyız.
Basit yöntemde genellikle UVW Mapping kanalı kullanılır,zor yöntemde Unwrap UVW.

Zor(detaylı,emek isteyen) yöntem şu şekilde işler:
Modellememizi tüm detaylarıyla tamamlarız, daha sonra onu Unwrap UVW'ye gönderirz.
Örneğin:


Böylece aracımız gerekli hesaplamaları yapıp bize modelimizin kaç ayrı parçaya ayrılacağını gösterir:


Bu safhada modelimiz tekrar parçalara ayrılacaktır. Burada parçaları taşıyarak birbirlerine bağlayabiliriz ya da bu şekilde bırakabilriz.


Sonraki safha:
Her bir parçanın kendine has bir haritası vardır, bu haritalar dışarıya aktarılır.


Dışarı alınan haritalar 2d programlarda (Mesela Photoshop) giydirilir ve daha sonra Materiallere taşınır.Bu safhada artık malzemeye gerekli ince ayarları verir ve gerçekliğini kazandırmaya çalışırız.
Ben buradaki bir figürde (çiçek) kumaş yaratmaya çalıştım.


Ve son safhada artık ilgili modelimize malzemesini (kumaşı) , az önce hazırladığımız material üzerinden göndeririz. Unwrap UVW ile işimiz bitti.

Artık model ile de işimiz bitti haliyle, şimdi sahne, ışık şartları ve kamera ayarlarımıza geçip gerçeği yakalaya kadar test renderleri almaya başlayabiliriz.


Mesh Model Planı: (Modelinizin kaç parçadan oluşacağına siz karar vermelisinizdir)


Yan kesit:


Üstten bir kesit:


(Burada anlattıklarım benim edindiğim bilgilerden ibaret, Unwrap'i ben de çok iyi bilmiyorum, sadece bildiğim kadarını yazdım,hatalarım varsa özür dilerim, siz daha fazla dökümana ulaşıp doğru bilgiler edinebilirsiniz, iyi çalışmalar.)
h.k.n
 

Murat Vardar

Uzman Üye
Uzman Üye
Kayıt
14 Ocak 2012
Mesaj
4.332
Tepki
1.051
yeni başlayan ve kendisini geliştirmek isteyenler için,
mükemmel ölçüsünde bir anlatım ve paylaşım,
teşekkürler emeğine sağlık Hakan DAĞDEVİREN.
 

Hakan D

Yönetici
Yetkili Kişi
Yönetici
Kayıt
20 Haziran 2008
Mesaj
3.386
Tepki
716
Ben teşekkür ederim Murat Hocam.
***
Size de teşekkür ederim Ufuk.
 
Yukarı Alt