Ekleme, Düzenleme ve Silme

Abdullah Şahin

Altın Üye
Altın Üye
Kayıt
3 Nisan 2008
Mesaj
2.630
Tepki
89
Birden Çok Öğe Ekleme

Birden Fazla Ekle araçları, bir seferde çok sayıda anahtar kelime, yerleşim, reklam veya reklam grubu eklemenizi sağlar. Bu araçlara Veri menüsü'nden veya sekme araç çubuklarından erişilebilir. Belirttiğiniz konumlara eklemek için araca öğe listesi girmeniz veya yapıştırmanız yeterli olur.

Örneğin, Birden Çok Anahtar Kelime Ekleme aracı, tek bir reklam grubuna, tüm kampanyalara ve reklam gruplarına veya yalnızca belirttiğiniz reklam gruplarına anahtar kelime eklemenize olanak tanır. Bu aracın içinden yapabilecekleriniz aşağıda sıralanmıştır:

Anahtar kelime eklemeleriniz için belirli bir kampanya ve reklam grubu seçmek amacıyla açılan menüleri kullanabilirsiniz.
Aynı anahtar kelimeleri hesaptaki tüm reklam gruplarına eklemek için Tüm Kampanyalar'ı seçebilirsiniz.
Anahtar kelime listenize kampanya ve reklam grubu adları ekleyebilirsiniz. Bu seçenek, herhangi bir kampanyadaki belirli reklam gruplarına anahtar kelime eklemenize veya anahtar kelimeleriniz için yeni reklam grupları ve kampanyalar oluşturmanıza olanak sağlar. Henüz var olmayan kampanya ve reklam grubu adları girerseniz bu araç size o kampanyaları ve reklam gruplarını oluşturma seçeneği sunar.
'Hedef reklam gruplarının tüm içeriğini bu anahtar kelimelerle değiştir' etiketli kutuyu işaretleyerek mevcut anahtar kelime listenizi yeni anahtar kelimelerle değiştirin.
Anahtar kelime bilgilerinizi girdikten veya yapıştırdıktan sonra anahtar kelimelerinizi incelemek için İleri düğmesini, değişiklikleri uygulamak için de Son'u tıklayın.

Diğer Birden Çok Ekleme araçları da Birden Çok Anahtar Kelime Ekleme/Güncelleme aracıyla aynı şekilde çalışır. AdWords Editör Yardım Merkezi'nde her araç için ayrıntılı talimatlara ulaşabilirsiniz.

Tek Tek Öğe Ekleme

Bir kampanya, reklam grubu, reklam, anahtar kelime veya yerleşimi iki şekilde ekleyebilirsiniz:

Veri menüsü'ne gidin ve yapmak istediğiniz ekleme türünü seçin. Örneğin 1. Kampanya'ya anahtar kelime eklemek için Veri menüsü > Yeni Anahtar Kelime Ekleme seçeneğine gidin.
İlgili sekmedeki Ekle düğmesini tıklayın. Örneğin, 2. Kampanya'ya reklam grubu eklemek için ağaç görünümünde 2. Kampanya'yı seçin. Ardından Reklam Grupları sekmesine gidin ve Reklam Grubu Ekle seçeneğini tıklayın.
Hesabınıza yeni bir öğe eklediğinizde bu öğenin yanında bir artı işareti (+) görünür. Bilgileri Görüntüleme ve Sıralama başlıklı derste AdWords Editör simgeleri hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Yaptığınız eklemeleri hesabınıza göndermeden bu eklemelerden bir taslak sürümü oluşturmak istiyorsanız taslak kampanya oluşturabilirsiniz. Taslak kampanyalar siz kampanyanın durumunu 'Etkin' olarak değiştirene kadar hesabınızda yayınlanmaz. Taslak kampanya oluşturmak için Veri menüsü > Taslak Anahtar Kelime Hedefli Kampanya Ekle veya Taslak Yerleşim Hedefli Kampanya Ekle öğesine gidin.

Tek Tek Öğeleri Düzenleme

Bir kampanya, reklam grubu, reklam, anahtar kelime veya yerleşimi bulmak ve düzenlemek için aşağıdaki adımları uygulayın:

Ağaç görünümünde uygun bağlamı seçin. Bu, hesap adınız veya düzenlemek istediğiniz öğeyi içeren belirli bir kampanya veya reklam grubu olabilir.
Veri görünümünün üzerinde alakalı sekmeyi tıklayın.
Veri görünümünde, düzenlemek istediğiniz öğeyi seçin.
Düzenleme bölmesinde veya doğrudan veri görünümünde değişikliklerinizi yapın.
Örneğin, aşağıda, 3. Kampanya'da 'Çikolata Reklam Grubu'nuzdaki bir anahtar kelime hedef URL'sini nasıl düzenleyeceğiniz gösterilmiştir:
Ağaç görünümünde 'Çikolata Reklam Grubu'nu seçin.
Anahtar Kelimeler sekmesini tıklayın.
Düzenlemek istediğiniz anahtar kelimeyi seçin.
Yeni hedef URL'nizi düzenleme bölmesine veya doğrudan veri görünümüne girin.
Aşağıda diğer tek tek düzenlemeler için birkaç örnek verilmiştir:
Bütçe, durum (etkin, durdurulmuş, silinmiş), ağ dağıtım ayarları, başlangıç ve bitiş tarihleri ve dil ve yer hedefleme gibi kampanya ayarlarını düzenleme.
Bir reklam grubunun adını, durumunu veya maksimum TBM veya BGBM teklifini değiştirme.
Bir metin veya resim reklamın hedef URL'sini düzenleme.
Bir anahtar kelimeyi durdurma.
Negatif bir anahtar kelimeyi veya siteyi düzenleme.
AdWords Editör'de gönderilmemiş değişiklikleri geri alabilirsiniz. Veri görünümünde bir veya daha çok öğe seçin ve Seçilen Değişiklikleri Geri Al'ı tıklayın.

Birden Çok Öğe Düzenleme

AdWords Editör, birden çok öğeyi aynı anda düzenlemeniz için çeşitli seçenekler sunar. Birden Çok Ekleme/Güncelleme araçlarına bir değişiklik listesi girebilir veya öğeleri seçip el ile ya da gelişmiş düzenleme araçlarıyla düzenleyebilirsiniz. (Gelişmiş düzenleme araçları gelecek derste ele alınacaktır.)

Birden Çok Ekleme/Güncelleme araçları

Birden Fazla Anahtar kelime Ekle/Güncelle, Yerleşimler ve Reklam Grupları araçları bir seferde birden fazla öğeyi düzenlemenizi ve eklemenizi sağlar. İlgili araca anahtar kelimeler, yerleşimler veya reklam grupları girdiğinizde AdWords Editör eklemeler ve düzeltmeler belirtmenizi sağlar. Bu araçlar, TBM veya BGBM tekliflerinde, hedef URL'lerde veya reklam grubu ayarları üzerinde uzun değişikler için liste hazırlamada birebirdir.

Örneğin, Reklam Grubu Ekleme/Güncelleme aracını kullanarak birden çok reklam grubu TBM teklifini nasıl güncelleyeceğiniz aşağıda açıklanmaktadır:

Sekme veya virgülle ayrılmış biçimde reklam gruplarınızı ve reklam gruplarınızın yeni TBM tekliflerini içeren bir e-tablo veya liste hazırlayın. Sütunların aşağıdaki sırada olması gerekir: kampanya, reklam grubu, TBM teklifi, içerik TBM teklifi (isteğe bağlı) ve durum (isteğe bağlı).
Veri menüsü > Birden Çok Reklam Grubu Ekle/Güncelle seçeneğine gidin.
Kampanya ve reklam grubu adları içeren sütunlar ekleyeceğinizi göstermek için ikinci radyo düğmesini seçin.
Listenizde yeni reklam grubu adlarının sonucu olarak eklenecek yeni kampanyalar için anahtar kelime veya yerleşim hedeflemeyi seçin. (Daha sonra gerekirse tek tek kampanyaları değiştirebilirsiniz.)
Reklam grubu listenizi Reklam Grupları alanına yapıştırın.
Değişiklikleri incelemek için İleri'yi tıklayın.
Yeni ve güncellenmiş reklam gruplarının listesini görürsünüz. Değişiklikleri kabul etmek veya reddetmek için radyo düğmelerini kullanın.
Son'u tıklayın.
Belirli öğeleri seçin ve düzenleyin
Birden çok öğe seçmek için Kontrol veya Command tuşunu basılı tutarak düzenlemek istediğiniz öğeleri tıklayın.
Ardışık öğelerden oluşan bir liste seçmek için ilk öğeyi seçin, ardından Üst Karakter tuşunu basılı tutarak listedeki son öğeyi seçin.
Veri görünümündeki bütün öğeleri seçmek için Düzen menüsü > Tümünü Seç seçeneğine gidin.
Düzenlenecek öğeleri seçtikten sonra, bu öğeleri düzenlemek için şu iki yöntemden birini kullanabilirsiniz:
Değişikliklerinizi veri görünümünün altındaki düzenleme bölmesine girin. Belirli bir alanda yapılan bütün değişiklikler seçili öğelerin tümüne uygulanır.
Gelişmiş URL Değişiklikleri veya Gelişmiş Teklif Değişiklikleri aracını kullanın. ('Gelişmiş Düzenleme Araçları' başlıklı bir sonraki bölüme bakın.)

Gelişmiş Düzenleme Araçları

Gelişmiş Teklif Değişiklikleri ve Gelişmiş URL Değişiklikleri araçları, çok sayıda TBM teklifini, BGBM teklifini ve hedef URL'yi hızlı bir şekilde değiştirmenize olanak sağlar.

Gelişmiş Teklif Değişiklikleri veya Gelişmiş İçerik Teklifi Değişiklikleri araçlarını kullanmak için aşağıdaki adımları uygulayın:

Veri görünümünde teklifini düzenlemek istediğiniz anahtar kelimeler, yerleşimler veya reklam gruplarını seçin.
Düzenleme bölmesinin alt kısmındaki Gelişmiş Teklif Değişiklikleri bağlantısını tıklayın. Reklam Grupları sekmesinde Gelişmiş İçerik Teklifi Değişiklikleri'ni de kullanabilirsiniz.
Değişikliklerinizi belirtin. Şunları yapabilirsiniz:
Tekliflerinizi yüzdeye göre artırma veya azaltma.
Etkin olmayan anahtar kelimeler için teklifleri, gerekli minimum değerlerine yükseltme (yalnızca Anahtar Kelimeler sekmesi).
Reklam grubunun varsayılan teklifinin kullanılması için anahtar kelime veya yerleşim düzeyindeki teklifleri kaldırma (Sadece Anahtar Kelimeler ve Yerleşimler sekmeleri).
Tekliflerin belirli değerlerin altına düşmemesi veya belirli değerleri aşmaması için bu değişikliklerden istediklerinizi kısıtlama.
Teklifleri Değiştir'i tıklayın.
Gelişmiş URL Değişiklikleri aracını kullanmak için aşağıdaki adımları uygulayın:
Veri görünümünde URL'lerini düzenlemek istediğiniz anahtar kelimeleri, yerleşimleri veya reklamları seçin.
Düzenleme bölmesinin alt kısmındaki Gelişmiş URL Değişiklikleri bağlantısını tıklayın.
Değişikliklerinizi belirtin. Şunları yapabilirsiniz:
Seçili anahtar kelimeler, yerleşimler veya reklamlar için belirli bir URL belirleme.
Her URL'ye metin ekleme.
Belirli bir URL parametresini kaldırma.
URL'leri Değiştir'i tıklayın.

Bul ve Değiştir

Metni Değiştir özelliği anahtar kelimeler, yerleşimler, reklamlar ve hedef URL'lerindeki metinleri bulup değiştirmenizi sağlar. Aramak istediğiniz öğeleri seçip değişikliklerinizi yapmak için Metni Değiştir aracını çalıştırmanız yeterli olur.

Örneğin, metin reklamlarınızdaki belirli bir kelimeyi bulup değiştirmek için aşağıdaki adımları uygulayın:

Ağaç görünümünde hesabınızı adını seçin.
Metin Reklamları sekmesini tıklayın.
Veri görünümünde, düzenlemek istediğiniz reklamları seçin. Tüm reklamlarınızda metin arayıp değiştirmek için Düzen menüsü > Tümünü Seç seçeneğine gidin.
Metin Reklamlar sekmesinin altındaki Metni Değiştir bağlantısını tıklayın veya Düzen menüsü > Seçilen Öğelerdeki Metni Değiştir seçeneğine gidin.
Değiştirilecek metni, aranacak alanları ve yeni metni girin.
Büyük/küçük harf duyarlı olma veya yalnızca tüm kelimeleri bulma ve büyük/küçük harfleri koruma seçeneklerini belirtebilirsiniz.
Eşlemeleri Bul'u tıklayın.
Değişiklikleri onaylamak için Tümünü Değiştir'i tıklayın.

Öğeleri Sil

Ekleme ve düzenlemede olduğu gibi öğeleri tek tek silmeniz veya birden çok öğeyi aynı anda silmeniz de mümkün.

Tek tek silme işlemi yapmak için veri görünümünde silinecek öğeleri seçin. Anahtar kelimeler, reklamlar veya negatif anahtar kelimeler veya siteler için sekme araç çubuğunda Sil düğmesini tıklayın. Kampanyalar veya reklam grupları için düzenleme bölmesinde durumu Silinmiş olarak değiştirin. Veri görünümünde silinmiş öğelerin yanında bir eksi işareti (-) görünür.

Çeşitli konumlardan anahtar kelime, site, negatif veya metin reklam listesi silmek için ilgili Birden Çok Silme aracını kullanın. Bu araçlara Veri menüsü'nden veya sekme araç çubuklarından erişilebilir.

Belirli ölçütlerle (performansı düşük anahtar kelimeler veya belirli bir kelimeyi içeren metin reklamlar gibi) eşleşen bir öğe listesini bulmak ve silmek için Gelişmiş Arama'yı kullanın. Bilgileri Görüntüleme ve Sıralama başlıklı derste Gelişmiş Arama hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Kopyala veya Kes ve Yapıştır

Anahtar kelimeler, yerleşimler, reklamlar, reklam grupları ve kampanyaları kopyalayabilir veya taşıyabilirsiniz. Örneğin, metin reklamları yeni bir reklam grubuna kopyalayabilir veya bir reklam grubunu farklı bir kampanyaya taşıyabilirsiniz. Öğeleri bir konumdan diğerine kopyalamak veya taşımak için aşağıdaki adımları uygulayın:

Ağaç görünümünde uygun bağlamı seçin. Bu, hesap adınız veya kopyalamak veya taşımak istediğiniz öğeleri içeren belirli bir kampanya veya reklam grubu olabilir. Örneğin, 4. Kampanya'daki anahtar kelimeleri kopyalamak için ağaç görünümünde 4. Kampanya'yı seçin.
Veri görünümünün üzerinde alakalı sekmeyi tıklayın. Örneğin, anahtar kelimeleri kopyalamak için Anahtar Kelimeler sekmesini seçin.
Kopyalanacak veya kesilecek öğeleri seçin ve Düzen menüsü > Kopyala veya Kes seçeneğine gidin.
Ağaç görünümünde hedef konumu seçin ve Düzen Menüsü > Yapıştır seçeneğine gidin. Birden çok reklam grubuna öğe yapıştırmak için veri görünümünde hedef reklam gruplarını seçin. Sonra, Düzen menüsü > Özel Yapıştır > Seçilen Reklam Gruplarına Yapıştır seçeneğine gidin.
İpucu: Sürükle ve Bırak

Bir öğeyi hızlı bir şekilde taşımak için öğeyi veri görünümünde seçip ağaç görünümünde yeni konuma sürükleyin. Öğeyi kopyalamak için Kontrol tuşunu basılı tutun.

Örneğin, metin reklamlarını yeni bir kampanyaya taşımak için önce Metin Reklamları sekmesinin veri görünümünde reklamları seçin, ardından seçiminizi ağaç görünümünde hedef kampanyaya sürükleyin. Bu reklamlar orijinal kampanyada silinmiş olarak, yeni kampanyadaysa eklenmiş olarak görünür.

Maliyet ve Bütçe Ayarları

AdWords Editör'de maliyet ve bütçe ayarlarınız üzerinde şu değişiklikleri yapabilirsiniz:

Kampanya bütçenizi değiştirme.
Reklam grubu TBM veya BGBM tekliflerini değiştirme.
Tek tek anahtar kelimeler veya yerleşimler için TBM ya da BGBM tekliflerini değiştirme.
Bir kampanya için maksimum TBM içerik tekliflerini etkinleştirme.
Tek tek reklam grupları için maksimum TBM içerik teklifleri belirtme.
Not: AdWords Editör, henüz hesap düzeyi fatura tercihlerinde değişiklik yapılmasını desteklememektedir. Bu değişiklikleri yapmak için lütfen https://adwords.google.com.tr adresinden AdWords hesabınızda oturum açın.

Son Değişiklikleri Al

AdWords Editör'e bir hesap indirdiğiniz zaman kampanyaların içeriği bilgisayarınızda saklanır. Daha önce indirilen bir hesabı düzenleme işlemine başlamadan önce, kampanya bilgilerinizin en son sürümüyle çalıştığınızdan emin olmanızda yarar var.

Önceki indirme işleminden sonra yapılmış olabilecek son değişiklikleri indirmek ve incelemek için araç çubuğunda Son Değişiklikleri Al'ı tıklayın.

İndirme işlemi tamamlandığında görecekleriniz aşağıda listelenmiştir:

AdWords'ten indirilen son değişiklikler (hesap güncellemeleri de denir) yeşille belirtilir.
Gönderilmemiş yerel değişiklikler (AdWords Editör'de yapılmış değişiklikler) morla belirtilir.
Yerel değişiklikleriniz indirilmiş değişikliklerle çakışıyorsa bu öğeler kırmızıyla belirtilir.
Güncellemeleri, yerel değişiklikleri ve çakışmaları birbirinden ayırmak için sekmelerin hemen üstündeki Görünüm menüsü'nü kullanın. Burada, aşağıdaki görüntüleme seçeneklerini bulabilirsiniz:
Gönderilmemiş Tüm Yerel Değişiklikler
Yalnızca hesap güncellemeleri
Yalnızca gönderilmemiş değişikliklere sahip hesap güncellemeleri
 
Yukarı Alt