Kurumsal Kimlik nedir? Nasıl olmalıdır. Konu açmadan önce mutlaka okuyunuz!

Ömer YILDIZ

Admin
Yetkili Kişi
Kayıt
29 Temmuz 2007
Mesaj
2.320
Tepki
92
Kurumsal Kimlik bölümünde aşağıdaki tanımlara uymayan tasarımlara izin verilmeyip Genel Çalışmalar veya Grafik tasarımları bölümüne taşınacaktır.

Kurumsal Kimlik tasarımları yayınlarken elinizde bulunması gereken doneler;
- Kartvizit
- Antetli kağıt
- Antedli zarf taslağı
- CD taslağı
- Fatura / İrsaliye
- Cepli dosya
_________________________________


Kurumsal Kimlik nedir? Nasıl olmalıdır.?

Ticari olarak faaliyet gösteren veya belli bir konuda hizmet veren, kamu kurum ve kuruluşlarının veya kişilerin, kendilerini yazılı, sözlü, görüntülü temsil etme biçim, şekil ve yöntemlerine kurumsal kimlik denir.

Bu çalışmalar içerisinde yer alan baskılı materyaller, sloganlar, çizimler, renkler ve tüm oluşumlara, kurumsal kimlik çalışması denir.

Kurumsal kimlik çalışmalarında dikkat edilmesi gereken hususları birkaç madde halinde sıralamak gerekirse “isim, logo, renk tercihleri, font ve yazı biçimleri” ilk sıralarda yer alan çalışmalardır.

Kurumsal kimlik çalışmaları sürecinde, sadece bulunulan zaman dilimi değil, gelecek zaman dilimlerinin de hesaplamaları ve stratejileri belirlenir. Kurumsal kimlik çalışmaları son derece ciddiyetle ele alınması gereken, sektörün en önemli çalışmalarındandır.

Çalışmalar içerisinde sunumu yapılacak tüm ürünler özenle hazırlanmalı ve müşteriye görsel bir ziyafet tadında sunulmalıdır. Çok iyi bir çalışma, iyi bir sunum olmazsa başarıya ulaşmayabilir.

Yapılan çalışmalar, vektörel tabanlı programlarda gerçekleştirilir, bu halleriyle dijital ortamda kayıt yapılır ve müşteriye teslim edilir. Daha ciddi sunumlar ve çalışmalar için baskılı olarak tüm çalışmalar müşteriye sunulur. Kurumsal kimlik çalışmalarında resim formatındaki “isim, logo, renk tercihleri, font ve yazı biçimleri” amacına uygun çalışmalar değildir.

Kurumsal kimliğe ihtiyaç duyan firmalar “markalaşma” sürecinde olan firmalardır. Kurumsal kimliğe, kamu kurum ve kuruluşları da son yıllarda özen göstermekte ve bu konuda talepleri artmaktadır. Kişiler de kurumsal kimlik çalışmalarına ihtiyaç duyabilirler, bu tarz çalışmalar genelde siyasilerde gözlemlenir veya siyasete hazırlanan kişilerde görülür.

Kurumsal kimlikler en baştan çalışılabileceği gibi, mevcut çalışmalar üzerinde yenilikler ve değişimler de yapılabilir. Markalaşmış birçok firma bu yöntemle sektörümüze iş akışı sağlamaktadır. Genel olarak, oluşturulacak kampanya süreçlerinde, yaratıcı düşünceler ve stratejilerle birlikte yol alınır.

Bu tür çalışmalarda, pazarlama stratejileri, renklerdeki etkiler, sloganlar ve iletişim bir bütün olarak ele alınmalı ve çalışmalar bu yönde ilerlemelidir. Sadece ürünü pazarlamaya çalışarak oluşturacağımız kurumsal kimlik çalışmaları başarısız sonuçlarla karşılaşmamıza neden olabilir.

Marka yaratma ve markalaşma sürecinde kurumsal kimlik, yapının temelidir, bunu asla aklımızdan çıkarmamalıyız.

Kurumsal Kimlik nedir? nasıl olmalıdır yazısı
Ozan Muhammet Candan'(danisman)a aittir.
Grafikerler.org
 
Kayıt
7 Temmuz 2008
Mesaj
208
Tepki
5
Selam,

Bu başlık altında 26 Nisan 2006 tarihinde düzenlediğim bir yazıyı sizlerle paylaşma istiyorum...


Konumuz "Kurumsal Kimlik" nedir? Nasıl olmalıdır.

Kurumsal kimlik (Corporate Identity) kurumun kimlik özelliklerinin kesin olarak belirlendiği görsel, fiziksel, kültürel ve genel kurum felsefesinin niteliklerinin oluşturulması için yapılan çalışmaların tümüdür.

Kurumun bütün bu özelliklerinin tümünü içeren çalışmaya "Kurumsal Kimlik" çalışması, hazırlanan tüm çalışmaları içeren klavuza ise "Kurumsal Kimlik Klavuzu" (Corporate Identity Manual) denir.
Bu tür bir çalışmaya başlamadan önce kurumun kendi vizyonunu belirlemiş, hedeflerini saptamış kurumsal yapının, felsefesinin kendisine kazandıracağı gelişmeleri içerisine (özüne) sindirmiş olması gerekir. Kurumsal kimliğin yalnızca bazı temel basılı mataryelden (POP) ibaret olmadığının bilincine ulaşmış olması herşeyden önce o kurumun gelecekte karşılaşabileceği kimlik bunalımlarını da aşması için temel dayanak noktası olacaktır.

Sözünü ettiğim bu temel şartları kendi bünyesinde oluşturmadan kurumsal kimlik çalışması yapan bir kurumun yalnızca dostlar alışverişte görsün mantığından öte gitmeyen bir çalışma içerisinde olacağını unutmamak gerekir.

Bu çalışmanın içerisinde en can alıcı olanı kurumun Logo Type'ının yani eski deyimle "Alameti Farika" sını oluşturulma çalışmasıdır ki bu bir kurumun kimliğinin en önemli parçasını hatta beynini oluşturur.
Bu çalışma bir kurumun vitrininin en gözde parçasıdır. Dışa açılma noktasında o kurumu akılda kalıcı, etkileyici, çarpıcı ve güçlü kılan logosunun görünümüdür.

Kurumun yapısına uygun logo tasarımının oluşturulmasından sonra kurum için gerekli olan diğer basılı mataryellerin de yapının özelliklerine ters düşmeyen bir şekilde hazırlanması gerekmektedir.
Tüm bu çalışmaların oluşturulmasından sonra karşımıza çıkan en önemli konu bu tür çalışmaların hazırlığının nasıl olması gerektiği ya da nasıl olmaması gerektiğini belirten bir klavuzun hazırlanmasıdır.
Hazırlanacak olan bu tür bir klavuzda kurumun logosundan tutunda diğer tüm yazılı ve görsel tanıtım yada işlevsel unsurlarının aşama aşama nasıl olması gerektiğinin üçüncü şahıslara anlatılması esas alınmalıdır. Çünkü kurum ilerki dönemde üçüncü şahıslarla iş ortaklığı yapacak, yaptığı bu ortaklıklarda kurumun felsefesinin onlar tarafından da benimsenmesinin sağlanması esas olacaktır.

Bu ön hazırlık çalışmasının sağlıklı olması o kurumun daha sonraki dönemde kendilerine her aşamada avantaj olarak geri dönecek, bu yaşadıkları uzun ve sancılı olan süreç onların daha sonraki dışa açılımlarında psikolojik ön hazırlık aşaması olacaktır. Kurumsal Kimlik çalışmasının yaratılması için kurumun kendisini ön hazırlık sürecinden geçirmesi aynı zamanda kendisi gibi düşünen, süreci birlikte sağlıklı olarak yaşayabilecek bir partnerin yani ajansın da görsel ve yaratıcı katkısıyla tamamlaması esastır.

Tüm bu yorucu ve sancılı geçen sürecin sonunda ortaya çıkan ve gerektiği kadar sayfadan oluşan bir "Kurumsal Kimlik Klavuzu" o kurumun fiziksel yapısının yanında ruhunu da yansıtır.

Kurumsal Kimlik işte böyle bir şeydir.

Her kurumun aslında sahip olması gereken, kendi belirlediği kurallara önce kendisinin uyması gerektiğini bilen, rakiplerinin ve içerisinde yer alacağı sektörün yapısal özelliklerini kavramış, sorumluluk bilincine sahip, ortak çalıştığı kişi ve kuruluşlarla olan ilişkilerinin düzeyini kavramış bir bilgi ve deneyime ulaşmış olması gerekir.

Bu özellikleri kendine ilke olarak edinmiş bir kurum zaten Kurumsal Kimliğini kendi bilincinde oluşturmuş demektir. Ondan sonra yapılacak tek şey artık işin kağıda dökülmesi aşamasıdır ki bu da zaten kendi işinde uzmanlaşmış bir başka kurum olan Reklam Ajansına düşmektedir.

Saygılar...
 
Kayıt
31 Aralık 2009
Mesaj
478
Tepki
2
kurumsal kimlik tasarımları yayınlarken elinizde bulunması gereken doneler;
- kartvizit
- Antetli kağıt
- Antedli zarf taslağı
- CD taslağı
- Fatura / İrsaliye
- Cepli dosya


bunların hepsini aynı andamı koymak zorundayız? diyelim sadece kartvizit yaptık onu koyabilirmiyiz?
 

PEA

Diline sahip çık
Kayıt
5 Ekim 2009
Mesaj
80
Tepki
19
Merhabalar..

Oncelikle konuyu aciklayici bilgiler yazan tum arkadaslara tesekkur ederim.. Bunlara ilaveten konuyu goruntuleyenlerin yararlanmasi adina standart olculeri de ekleyebilir miyiz ( kartvizit i Zarf vs ) bir cok yerde bu olculer mevcut fakat konu bu baslik altinda toplandigi icin toparlayici bir bilgi olacagini dusunuyorum..

Kolay gelsin..
 

Ömer YILDIZ

Admin
Yetkili Kişi
Kayıt
29 Temmuz 2007
Mesaj
2.320
Tepki
92
@Seyit Ali Başer

Merhaba Seyit Ali,
Kartvizit çalışmaları "Kurumsal Kimlik" yerine yeni açılacak olan "Kartvizit Tasarımları" kategorisine açılması uygun olacaktır. Bu bölümümüzde sadece yukarıda vermiş olduğumuz kriterlere uyan tasarımlar yer alacaktır.
 

damlaOzel

Üye
Kayıt
2 Mayıs 2011
Mesaj
4
Tepki
0
Merhabalar, peki zarf, antetli kağıt ve kartvizitteki yazı tipi ve font buyuklugu ne olmalıdır?
Ve herbirinde hangi bilgiler mutlaka olmalıdır, bilgilendirirseniz cok sevinirim, iyi çalışmalar =)
 
Yukarı Alt