Müşteri Bilgileri Hala Güvende Değil

Abdullah Şahin

Altın Üye
Altın Üye
Kayıt
3 Nisan 2008
Mesaj
2.630
Tepki
89
Yapılan bir araştırma, kaynak eksikliği ve benzeri nedenler dolayısıyla veri güvenliğinin yeterince sağlanamadığını ortaya çıkarttı. Şirketlerin yüzde 71'i konuyu önceliklendirme hususunda geri planda yer alıyor.


Veri güvenliği çözümleri sunan Imperva ile kişisel gizlilik konusunda araştırmalar yapan Ponemon Institute'ün, beraber gerçekleştirdikleri araştırma, veri güvenliğinin ciddi bir tehdit altında olmasına rağmen kuruluşların buna gereken önemi vermediklerini ortaya koyuyor.


517 şirketin dahil edildiği araştırmada, bu şirket yetkililerinin ancak yüzde 55'i kredi kartı bilgilerini güvenlik altına alıyor. Ancak, en az onun kadar önemli olan sosyal güvenlik numarası ile banka hesap bilgilerine aynı özenin gösterilmediği anlaşılıyor. Araştırmaya katılan şirketlerin yüzde 71'i, bütçe sorunları dolayısıyla veri güvenliğini kurumsal öncelikler arasına alamadıklarını ifade ettiler. Şirketlerin, sadece yüzde 22'sinin tam anlamıyla veri güvenliğini sağlayabildiklerini belirtmeleri dikkati çekiyor.


Son yıllarda, 'wardriving' ve benzeri yeni tekniklerle çok sayıda işyerinin milyonlarca dolar değerinde zarara uğratıldığı göz önüne alındığında şirketlerin tepkisi oldukça minimal düzeyde kalıyor. ABD tarihinin en büyük sanal dolandırıcılığını gerçekleştiren şebeke üyelerinin yargılanmasına devam ediliyor. 20 farklı eylemle suçlanan şebeke üyelerinin 40 milyondan fazla kredi ve banka kartı bilgisini çaldıkları açıklanmıştı.







Kaynak

Murat Çehreli
Turk.internet.com
 
Yukarı Alt