Showroom34 web design

Kayıt
26 Nisan 2012
Mesaj
1
Tepki
0
1.Genel bilgiler

Showroom34 zaten devrede olan bir sitedir. Ne iş yaptığı site içindeki dökümanlardan öğrenilebilir. Ağağıdaki satıcı ve alıcı kitapcıkları okunmalıdır.
http://www.showroom34.com/staticserver/other/saticikitapcik.pdf
http://www.showroom34.com/staticserver/other/alicikitapcik.pdf


Tasarımcı sitenin ve ilgili ekranların amacını kimlerin kullanacağını çok iyi anlamalıdır.

Görsel estetiğin önemi
Kullanıcılar moda sektörünün içindeki insanlardır. Görsel tasarım algıları ve beklentileri yüksektir. Sitenin sadeliği bozulmadan bu beklenti mümkün olduğu kadar karşılanmalıdır.


2.Tasarımı yapılacak sayfalar

2.1.Top menü
Bu menüyü sayfaların içinde anlatmak yerine ayrıca anlatmayı tercih ettik.
a)Soldaki showroom34 yazısı ve alttaki motto.
Bu kısma logomuzu sığdırmak istiyoruz. Ama bantı da çok kalınlaştırmak istemiyoruz, içeriğe yer kalması açısından.
Logo çapraz falanda koyulabilir. Logo linki :
http://www.showroom34.com/staticserver/other/showroom34-logo.psd
http://www.showroom34.com/staticserver/other/showroom34-logo.jpg



b)Ürünler – Showroomlar çatısı ve arama kutusu
Arayüzün kullanımını her ekrandan geçilebilen ürünler ve showroomlar menüsü üzerine kurduk. Arama kutusu da bunlarla aynı mantık.
c)Login menü takımı.
Showroom oluştur. Alıcı olarak üye ol. Giriş. Kısımlarından oluşur. Giriş ve üyelik facebook twitter gibi şekillerde de olmaktadır. Bunlar zaten tıklayınca gelen ekranlarımızda mevcuttur.
d)Dil bandı
Showroom34 12 dilde yayın yapacak gibi düşünün. Sol altta bir menümüz var ama o sistemi bilen insanlar için. Top menünün altına bir band eklemeliyiz. Yanyana diller yazmalı.
English – Turkish – 中文(简体) – тоҷикӣ - ‏فارسی‏
Bu bant login durumda yok olacak.
e)Login durumdaki değişiklik
Login durumda iken de temel top menü yapısının aynı olmasını istiyoruz. . Yalnız 2 değişiklik var.
Sosyal iconlar
Facebook tarzı kullanıyoruz. Mesajlar, istekler, bildirimler olarak üçlü takım bunlar.
Login menü takımının yerine üye menü takımı geliyor.
Dil bandı tok olur

2.2.Dip menü
Privacy policy lerin olduğu kısım. Bu kısım özellikle söyleyeceğimiz bir şey yok. Temaya uygun bir şekilde tasarlanacak.
2.3.Ana sayfa

Bu ekran sadece login olmamış kullanıcılara gözüken bir ekrandır.
Taslağı şu adresten görebilirsiniz.
http://www.showroom34.com/nosession/main2

Amaçlar - önem sırasına göre -

Ziyaretçinin ilk bakışta sitenin ne olduğunu anlaması
Görsellikten etkilenmesi. Burdan kasıt show yapmak değildir. Üstünde emek olduğunu anlamasıdır.
Sitenin kendisi gibi katılımcılar vasıtası ile yoğun olarak kullanıldığını anlaması.
İlgisini kazanacak bir yere tıklaması. Üye olmak, bir kategoriye gitmek, firma veya ürün listesine gitmek. Belli bir ürüne veya firmaya gitmek.

Kısımlar


Büyük motto ve altında merkez isimleri.
Üye teşvik kısmı. Satıcı ve alıcı için 2 sütunda ana faydalar ve iconlar. Altlarına kocaman üye ol butonları. ( https://www.elance.com/ ) buradaki post your job gibi mesela.
Başarı ropörtajları. https://www.elance.com/ buradaki gibi bişeyler.
Ürün vitrini
Firma vitrini
Kategori vitrini
Danışman vitrini (5 ülkede temsilcimiz var.)


Bizim aklımıza gelenler
Taslak ekranımızda bir kaçını zaten kullandık. Eksikleri de kısımlar da mevcut. Buna göre satır ve sütun şeklinde ekranı bölmek gibi seçeneklere açığız. Bizim firma listelerimizde gözüken firma kutuları değiştirilebilir.
Örnek1 :
Biz şu şekilde listeliyoruz : http://tr.showroom34.com/search/company
Özel alışveriş siteleri genelde şu şekil listeler : http://www.trendyol.com/
(login olmanız gerekirse : aslidundar@yahoo.com 123456rt)

Karar alırken şu dikkate alınmalı. Özel alışveriş siteleri logo yerine her kampanya için bir banner tasarımı yapıyorlar. Biz yapamayız. Firmayı ifade eden görselimiz logosudur.

Örnek2 :
Firma listelenirken yanına son Birkaç ürünü gösterilebilir. Hatta belki scrool edilebilir. Firma about bölümünden bir kısım sunulabilir.

Örnek3 :
Hareket eden ekranları pek sevmiyoruz ama belki ana sayfada moda şehirleri veya ürünler firmalar akıtılabilir.



2.4.Showroomlar


Sistemdeki showroomları (tedarikçileri) listeler.
Sistemde yaklaşık showroom sayısı 1000 olarak düşünülebilir. Ağırlıklandırma algoritmamız ile sayfalanmış bir şekilde gelir. Bunu modern tarz olan more... mantığında aşağı doğru uzatacağız ilerde. Tasarım buna göre yapılabilir.

Amaçlar
Kullanıcının bunun ne olduğunu anlaması. Yani buradaki bir firmaya tıkladığında onun showroomuna gider. Showroomlar butonuna tıklayıp veya arama yapıp buraya gelmişti.

Kısımlar

Kategorizasyon filtreleri
Listenin kendisi
Sağ sütun
Reklam ve öneri amaçlı bir şeyler çıkacak orada. Örnek sitede mevcut.


2.5.Ürünler

Sistemdeki ürünleri (tedarikçileri) listeler. Belli bir firmanın ürünlerini değil, karma bir listedir. Sistemde yaklaşık ürün sayısı 1.000.000 olarak düşünülebilir. Ağırlıklandırma algoritmamız ile sayfalanmış bir şekilde gelir. Bunu modern tarz olan more... mantığında aşağı doğru uzatacağız ilerde. Tasarım buna göre yapılabilir.

Amaçlar
Kullanıcının kategori filtrelemesi ve arama yapabildiğini kolayca anlaması gerekli.

Kısımlar

Kategorizasyon filtreleri
Listenin kendisi

Bir ürün containerde olması gerekenler
Resim
Kod
İsim
Fiyat
Tedarikçi

3.Çalışma planı

Yerimiz Altunizade'de. Tam olarak istediklerimizi aktarabilmemiz için yüzyüze görüşmemiz şart.*

http://tr.showroom34.com/staticcontent/standart/2/Hakkinda adresinden site hakkında bilgi alabilir ve kitapçıkları indirebilirsiniz.

Tahmini şş planı şu şekilde olacaktır
1. Toplantı: Tarafımızdan anlatım ve karşılıklı değerlendirme. Yarım gün sürecektir.
2. Özellikle Hassas 3 ekranımızın tasarımı ve genel tema seçenekleri hazırlanması. 2 gün sürecektir.
3. Seçenekler değerlendirildikten sonra son hallerinin tamamlanması. 2 gün.

Gerekli iletişim yakalanabildiği taktirde 1 hafta içerisinde sonlanacaktır.
 
Yukarı Alt