Vray for Cinema 4D - Tanıtım Yazısı

Hasan YILDIZ

Altın Üye
Altın Üye
Uzman Üye
Kayıt
19 Aralık 2011
Mesaj
1.154
Tepki
164

V-Ray , günümüzde üretim için söz konusu en yüksek kalitedeki render araçlarından biridir. Dünya çapında profesyonel CG sanatçıları ve görselleştirme firmaları tarafından yaygın olarak kullanılmaktadır. Yüksek render sürati ile elde edilen, ispatlanmış, çekici ve süper gerçekçi görüntü kalitesi tüm alanlardan pek çok kullanıcıyı cezbetmektedir. VRAYforC4D bu müthiş render motorunun Cinema4D özelinde uygulanan şeklidir. V-Ray’i direkt Cinema4D içerisinde, tipik C4D iş akışı içerisinde kullanmanızı sağlar. V-Ray, mimari & tasarım görselleştirmesinde, araba render işlemlerinde, TV reklamlarında ve en son 3D Blockbuster AVATAR gibi Hollywood filmlerinde defakto standarttır. Kalitelidi, hızlıdır, güvenilirdir!



En Üst Render Kalitesi

VRAYforC4D’yi özel kılan, kesinlikle son derece kısa render sürelerinde elde edilen olağanüstü görüntü, ışık ve malzeme kalitesidir. Endüstride başka hiç bir şey, tasarımcının serbestliği ve ayarlara hakimiyetine bu kadar olanak tanırken, bu kadar kısa sürelerde, bu kalitede sonuçlar sunamaz. V-Ray fiziksel doğruluğu yüksek render sürati ve esnekliği ile birleştirir. Kendisini pek çok stüdyonun da ilk tercihi yapacak şekilde aynı yüksek görüntü kalitesini titremesiz obje ve kamera animasyonlarını da oluşturma yetisine sahiptir.



Güç & Hız

Vray’in render hızıyla büyüleneceksiniz. Gerçek dünya render işlemlerinde hız açısından V-Ray’in hızına yaklaşan pek yoktur. Gösterişli yansımalar, yüksek çokgen sayısı, GI, yüksek sayıda alan ışık, animasyonlar, iç mekan & dış mekan renderları, V-Ray ile tamamı en üst kalitede birkaç kat daha hızlı render işlemine tabi tutulur. V-Ray, mevcut en süratli yüksek kalitede tam özellikli render motoru olarak bilinir. Tek kare görüntüler ve animasyonlar için, bu sürat ve kaliteyi direkt Cinema 4D içerisine entegre olarak VRAYforC4D ile elde edin.



Çok Tabakalı BRDF Malzemeleri

Malzemeler ışığın tabiat kanunlarına göre tam olarak doğru davranmadıkları sürece, en iyi render motorları bile değersizdir. Vray’de malzeme GI, ışık yansımasının, emiliminin ve dağılımının tüm özellikleri ile mükemmel çalışmak üzere çok ince dengelenmiştir. Gerçek BDRF kodları bazında çok tabakalıdır ve tüm özellikleri son derece süratli görselleştirir.



Derin Cinema 4D Entegrasyon

VRAYforC4D uzun yıllardır Cinema4D kullanan tasarımcılar & yazılımcılar tarafından geliştirilmiştir. Direkt olarak editor & picture viewer pencerelerinde render yapar. Tüm doğal Cinema4D objelerinin, eşleyenlerinin, ışıklarının vb. renderını yapar… VRAY BRDF Malzemesinde Cinema4D shaderları ve dokularının %98’ini işleyebilirsiniz. C4D objelerinin fonksiyonelliklerini arttırmak için Vray tag’leri kullanır. VRAYforC4D çalışmada doğal “C4D benzeri” hissi ve entegre iş akışını sağlar.

Açıklamalı Özellikler

Mükemmel Görüntü Kalitesi



VRAYforC4D, Cinema 4D kullanıcılarına dünyaca ünlü, hız, kalite ve kontrolüyle mukayese edilemez görüntü kalitesini sunmaktadır…
3DsMax platformundaki yüz binlerce kullanıcısı tarafından da ispat edildiği üzere, V-Ray görüntü ve ışık kalitesi
ile meşhurdur. V-Ray’in kullanıcılarının çok sevdiği benzersiz bir ışık dağılım ve yüzey kalitesi olduğu sır değildir. V-Ray ışık, yüzey ve görüntüleri, dahili olarak çok dengeli bir şekilde hesaplar.

Çok süratli ve temiz GI, Sınırsız Işık Sekmesi


GI V-Ray’in görüntü kalitesinin tek sırrı değildir ancak elbette V-Ray’in önemli bir özelliğidir. Belki de tüm render motorları arasındaki en hızlı ve en güvenilir render motorudur. Sadece V-Ray tarafından sağlanabilen bir süratle neredeyse fiziksel doğru çözümler, çok yüksek sayıdaki poligonda son derece süratli işlenebilir.

Diğer hiçbir uygulamada olmayan şekilde V-Ray, sınırsız ışık sekmesi sağlarken resmin gerçek vanalı önizlemesini de sunabilen en hızlı ve en yüksek kalitedeki IR+Lightchache metodunu kullanır. V-Ray, günümüzün en üstün GI metodlarından biri olan özel V-Ray Lightcache algoritmasını sağlayan tek yazılımdır.

Özellikle V-Ray’i hemen kullanmaya başlayan yeni kullanıcılar için, açılır menülerde sağlanan hazır ayarlarla, kullanımı da son derece kolaydır. V-Ray temelden GI çeverine inşa edilmiştir.

Titremesiz Obje ve Kamera Animasyonu



Vray üstün animasyon yetileri ile dünyaca ünlüdür, Vray GI eskiden sadece tek kare görüntülerde elde edilebilen kalitede, titremesiz ve son derece süratli obje ve kamera animasyonu sağlamaktadır.

Tüm sahneniz için GI hesaplamasını sadece bir kez yaptığınızı ve kameranızla serbestçe, GI hesaplamalarını tekrar tekrar yapmaya gerek kalmadan dolaşabildiğinizi hayal edin? Evet, bu ve çok daha fazlası V-Ray ile mümkün!

Gelişmiş GI cashing metodları ile, tüm bir GI sahnesi kaydedilebilir ve çıkış çözünürlikleri değişse dahi daha sonradan yeniden kullanılabilir. Bu, bir kamera animasyonunun render süresini günlerden saatlere indirebilir. Kaydedilmiş olan GI çözümü, yüksek çözünürlükte tek kare renderlar için de yeniden kullanılabilir. Bu, elbette MAXON NET-Render Modülü ile birlikte de son derece süratli çalışmaktadır.

Fiziksel olarak doğru Vray Işıkları



V-Ray, Cinema4D ışıklarını kullanmakla birlikte, onları otomatik olarak, daha da yüksek kalite ve denge elde etmek için otomatik olarak V-Ray fiziksel ışıklarına dönüştürür. Fotometrik ışıkları watt, lümen, radyans gibi V12 özellikleri ile kullanabiliyorken, BDRF sistemi ile kullanılabilmek ve V-Ray fiziksel motorundaki en yüksek kaliteyi elde edebilmek için tamamen kalibre edilirler.
Elbette, üreticilerin IES verilerini alabilirsiniz. Bu dosyaların binlercesi, internetten ücretsiz olarak indirilebilir ve birkaç fare tıklaması ile V-Ray içerisinde kullanılabilirler. Mimari tasarım ve görselleştirmede size büyük bir avantaj sağlamak üzere IES ışıkları, gerçek lambalardaki ışığın gerçekçi dağılımını sağlarlar.

V-Ray içerisinde, birşeyleri taklit etmeye gerek yokutr. Sadece ışığı gerçek hayatta olması gerektiği gibi yerleştirin ve V-Ray ışıkları gerçek şekilleri ile işler…

İç ve Dış mekanlar için Fotometrik Güneş ve Gökyüzü


Vray herhangi bir ışık veya Cinema 4D Güneş objesini tam bir fiziksel gökyüzü ortamına dönüştürme yetisine sahiptir. Bu sayede sadece bir kat tıklama ile fiziksel olarak tamamen doğru ışık çözümleri oluşturabilirsizini, tüm yapmanız gereken konum, tarih ve saati ayarlamak olacaktır. Bu, tüm IES ve fotometrik ışıklar için de geçerlidir.

Tam Fiziksel Kamera Simülasyonu


V-Ray fiziksel kamera ile bir sahnenin tüm ışıklandırma süreci yenilendi. Bir daha asla fiziksel kamera olmadan
çalışmak istemeyeceksiniz.

Gerçek dünyadaki bir kameranın sahip olduğu tüm kontrollere sahiptir. Sahne aydınlık etkilerini iso ve mercek diyaframı ayarları ile değiştirebilirsiniz, Bir f-stop tanımlayabilir ve resmin renk dengesini şablonlar kullanarak belirleyebilirsiniz.

Tam HDRI Desteği


Vray’de her şey her kanal için tam HDRI 32bit desteği ile render edilir. Bu sayede doku, shader, renk değeri gibi tüm girişler, kalite kaybı olmaksızın 32bit olarak ayarlanabilirler. Bu, talepkar tasarımcılar vey üretim ortamları için son derece değerlidir. HDRI görüntüleri, renderların son derece süratli, gölgeleri resimden oluşan gerçekçi kaotik etkiler oluşturabilecek şekilde sahnenin aydınlatması amacıyla da kullanılabilirler.

Fizksel Doğru Çok Tabanlı BRDF Malzeme


Vray, Cinema 4D’ye, yüksek seviye çok tabakalı BDRF malzemeleri ile ek olanaklar sunmaktadır. Malzeme ekranı, Cinema 4D malzeme ekranına benzer, sadece daha fazla kontrol içeren ek kanallar sağlar ve gerçek “BRDF” ile her yansıma kanalı için gerçek IOR(ND) ile gerçek fiziksel kalite sağlar.


Tipik shader taklidi gerekmeksizin tüm yüzey hesaplamaları gerçek dünya fiziksel davranışları ile hesaplanırlar. Yansımalar, parlak yansımalar, şeffaflıklar, geçirgenlikler, yarı geçirgenlikler, ve fiziksel doğru alt yüzey taraması (ve tekil SSS), ışık verebilme, normal map’leri ve displacement gibi pek çok özellik ile, Vray malzemesi, neredeyse sınırsız olanaklar sağlamaktadır.

Benzersiz VRAYforC4D BRDF Malzemesi ile, malzeme oluşturmak tam bir keyiftir. Malzeme oluşturmada öncesinden çok daha doğal ve hayal ettiğinizden çok daha fazla kontrole sahip olarak çalışabilmenizi sağlar. Metaller metal, ahşaplar ahşap, camlar cam gibi görünür…

Ray hızlı öğrenmeniz ve kullanmaya hemen başlamanız için bu şekilde tanımlanmış yüzün üzerinde malzeme ile birlikte gelir.

Vray Blend Material


Vray blend malzemesi BDRF malzemelerinin olanaklarını daha da ileriye taşır. 10 adede kadar BDRF malzemesini her özelliğini kontrol edebilecek şekilde tabakalı olarak kaynaştırarak kullanabilmenizi sağlar.

Vray 2 - Sided material


Vray 2 sided, en inanılmaz malzemelerden biridir; yarı geçirgen, ince yüzeyleri, sanki düz, sıradan bir yüzeyin rederını alıyormuşçasına hızlı işleme tabi tutar!

Işığı, bir taraftan diğer tarafa aktarır, gölgeler oluşmasını ve tamamen doğru GI hesaplamaları yapılabilmesini sağlar. Hayal edebileceğiniz tüm yarı şeffaf malzemeleri oluşturabilmeniz VrayforC4D ile son derece kolaydır. Ön ve arka yüzeyleri farlkı malzemeler ile kaplayabilir ve her yüzeydeli yarı şeffaflığın nasıl olabileceğini kolaylıkla ayarlayabilirsiniz.

Vray Proxy Objeleri - En hızlı 3B Eşleyenler


Vray, ram gereksinimini ortadan kaldıracak şekilde milyonlar hatta milyarlarca çokgenin, objelerin binlerce kopyasının render işlemine alınabilmesini sağlayan, en etkin Proxy çözümlerinden birini sağlar.

Eşleyenler farklı boyut, açı ve malzemelerde olabilirler, Onları Maxon’un mograph veya “paint on surface” gibi komutlarını kullanarak yayabilirsiniz ve istediğiniz anda basit bir tag ile vray proxy objesine dönüştürebilirsiniz.

Harici dosya kaydı yapmanız gerekli değildir, sadece tag’i ekleyin ve gerisini vrayforc4d sizin için yapsın

Peki Proxy ne için kullanılır? – pek çok 3B bitki, arama, mobilya, veya örneğin insan için, ram kaybı olmaksızın render alabilmek için.

Kamera ve Obje Hareket Flulaştırılması


VRAYforC4D kameralar ve hareket eden çokgen objeler için hareket flulaştırması sağlar.**(not: defromerler için henüz mümkün olmadığı sınırlamasını hatırlatmak isteriz) Kullanımı son derece kolaydır, sadece hareket flulaştırmasını açın ve render tuşuna basın – hepsi bu:). Ayarlar tek bir tagle veya obje bazında kullanılabilir.

Hızlı mikro çokgen displacement


Vray son derece hızlı ve detaylı micro poly displacement sunmaktadır. Artık displacement özelliğini gerçek render süresinde alt bölünmeli efekti çok detaylı modellerin oluşturulmasında kullanabilirsiniz. Yeni “water level” özeeliği, geometri bölümlerinin render süresinde kesilmesini sağlar (aşağıdaki zincir örneğinde görüldüğü üzere, aslında bu zincir sadece bu işleme tabi tutulan basit, düz bir yüzeydir (!)



Fiziksel DOF & Bokeh Lens Efektleri

Vray yüksek kalitede ve fiziksel olarak doğru Depth of Field sağlar. Bozulmalar ve lens şeklini de hesaplara dahil eden bokey efektlerini de kullanır.

Kullanımı da son derece kolaydır, yoğunluğu, gerçek hayattaki gibi fiziksel kamera ayarları ile kontrol edilir. Aslında ek yapmanız gereken bu özelliği açmaktır, vray gerisini sizin için gerçekleştirir.

Elbette diğer pek çok yazılımın sınırlamalarını ortadan kaldırır, yansımalar, camlar arkasından doğru renderlar elde edersiniz, hatta yansımalarda dahi doğru DOF ve bokeh etkilerini görebilirsiniz. Bu sayede sahnelerinizde son derece gerçekçi etkiler elde edebilirsiniz. İşte bazı örnekler:



Özel Vray HDRI Kubbe Işık


Bu sahnede tek bir ışık bile kullanılmadı.

Evet doğru okudunuz, yukarıdaki renderda hiç ışık kullanılmadı! Sadece, binanın dışına bir tane HDRI (high dynamic range image) resim konuldu. Tüm ışık o resimden gelmekte. Tam GI & Fiziksel kamera ile renderı alındı. Görselin kalitesi gözlerinizin önünde…

Böyle bir sahne vray’de uzun sürede mi render alınır? – Hayır, elbette değil. Bu sadece HDRI ile aydınlatılan görüntü mac pro bilgisayarımızda 3 dakika 42 saniyede oluşturuldu!

360 derece dönebilen özel kamerası

Bu özel kamera ile 360 derece gerçek yarı küresel bir görüntü içerisinde render alarak vurucu etkiler elde edin veya HDRI çevreleri oluşturun.



Vray ek özel kameralar

Ek olarak, VRAYforC4D başka özel kamera özellikleri sunmaktadır, Gerçek lenslerdeki gibi balık gözü deformasyonu veya Quicktime veya flash VR’da kullanılabilecek kübik render işlemlerini tek hamlede gerçekteştirebilirsiniz. Elbette bu kameralar da normal kameraların hızı ile render alırlar.



Direkt MoGraph desteği


VRay ve Mograph sıkı dostlardır. En iyi MAXON modüllerinden biri C4D için en iyi proxy render motoru ile güçlerini birleştirerek, kullanıcılara eşi benzeri olmayan olanaklar sağlamaktadır. Pek çok Mograph fonksiyonu desteklenmektedir, Maxon kendi özellikleri ile obje dağılımlarını en verimli ve kullanışlı şekilde gerçekleştirirken vray buna etkin şekilde uyum sağlar.

Thinking Particles - Proxy Objeler


Thinking Particles Cinema 4D’deki kuvvetli bir araçtır. Bu nedenle Vray, Thinking Particle objelerini direkt ve elbette GI ile de çok süratli renderlar.

Eşleyenlerin renderlarını almanın yanı sıra, vray proxy objesini Particle kaynağı olarak kullanabilir ve proxy objelerini Thinking Particle ayarları ile yayabilirsiniz.

Eğer Proxy’ler kullanırsanız, sadece tek partikül için RAM gereksiniminiz olur. Tüm diğer partiküller gerçek 3B eşleyenlerdirler.

MAXON Hair modülü render işlemi

Mimari görselleştirme için tipik bir saç-çimen görseli, son derece hızlı render edilir ve herhangi bir doku veya displacement yönteminden çok daha kaliteli görünür.


Eğer hair modülündeki modlardan birini gerçek geometri üreten şekilde ayarlarsanız (direkt render zamanında), vray Hair’i çokgenlere dönüştürmeye gerek kalmaksızın render eder. Bu, özellikle 64bit platformda, vray çok sayıda çokgen yüzünden yavaşlatılmayacağından son derece hızlı çözüm elde etmenizi sağlar. V-Ray hair objelerini tam GI ve yansıma etkileşimi ile süper gerçekçi görüntüler alabileceğiniz şekilde render eder!

Ağ ortamında görüntüyü otomatik olarak şeritlerle render alır


V-Ray otomatik split render fonksiyonunu, herhangi bir büyük görseli, yatay veya düşey şeritlere ayırmak için kullanın. Örneğin tek karenin renderını 6 şeride ayırırsanız, gerekli render süresi, 6 eş makine ile, orijinal render süresinin 1/6sı kadar olacaktır. V-Ray hafızadaki bir GI hesaplamasını kullanacağından, asla birleştirme izleri görmezsiniz. En iyisi bu özelliği MAXON net render veya VRAYforC4D yüklü birden fazla iş istasyonu ile kullanmaktır. İnanılmaz zaman tasarrufu sağlar!

Render Region Komutu


The Vray render region komutu, bir resim veya animasyonun belirli bir bölümünü seçmenizi ve sadece o bölümünü yeniden render etmenizi sağlar.

Yüksek Çokgen Sayılı Render


V-Ray çok yüksek sayıda poligondan oluşan sahnelerin renderını alabilir. Eğer söz konusu olan 3B ağaçlar, detaylı CAD modelleri, arabalar, 3B insanlarsa, V-Ray, çok sayıda poligon nedeniyle o kadar yavaşlamaz, hatta V-Ray özellikle 64bit ile çok sayıda poligonu sever. Örnek sahne 300mb büyüklüğünde bir CAD modelini, artı, bir şehir modelini, artı her birinde 25000+ 3b yaprak(dokulu) bulunan pek çok ağacı içermektedir ve bir saatin altında render edilmiştir. C4d file dosyası ağaçlar olmaksızın yaklaşık 500mb büyüklüğündedir…

Çokgen & Malzeme Fotometrik Işıklar


V-Ray çokgensel ışıkları 2 tipte kullanılabilir. Kendisine bir obje atanan normal ışık olarak veya direkt bir BRDF malzeme niteliği olarak. Her iki tip de, watt ve lümen cinsinden ayarlanabilen fotometrik kontrollü gerçek alan ışıklarıdır.

Vray Kürk



V-Ray fur, halılar, çimen ve elbette kürk gibi unsurların oluşturulması için haika bir araçtır. Eğer arzu ederseniz, hepsi anime edilebilir ve tüm ayarlar doku kökenli olabilir.

Çok Platformlu - Tek lisans hepsine uygun !


Önemli bir başka nokta – VRAYforC4D çok platform desteklidir. İyi tarafı, bir lisansla HEM Mac hem de PC’de ekstra maliyet olmaksızın kullanılabilir olmasıdır. Her lisans anahtarı hem osx (intel 10.5-10.6, 64bit) hem de Windows (XPsp2-win7, 32+64bit) içerisinde kullanılabilir…
 

wblocker

Üye
Kayıt
11 Eylül 2012
Mesaj
42
Tepki
0
Hasan kardeşim bu olay bi eklentimi yoksa programla gelen bişeymi bende r12 var yükleyebilirmiyim
birde üstad güzel bi tutorils yapabilirmiyiz ?
 

Hasan YILDIZ

Altın Üye
Altın Üye
Uzman Üye
Kayıt
19 Aralık 2011
Mesaj
1.154
Tepki
164
Vray bir plugin olarak eklenir programa. Programla beraber gelmez. Vray bir render motorudur. Satın almanız gerekiyor. Ardından kolay bir kurulum ile programa ekleyebilirsiniz. Kullanımı biraz zordur alışıncaya kadar. Fakat Cinema 4D ile entegrasyonu sayesinde pek sıkıntı çekmeden kullanabilirsiniz. Dediğim gibi ışık ve malzeme mantığını kavradıktan sonra sıkıntı yok. İnternet ortamında Vrayforc4d ile ilgili tutorial'ler var. Araştırıp bulursanız faydanıza olacaktır.

İyi Çalışmalar...
 
Yukarı Alt