3d Program kullanmaya yeni başlayanlara öneriler

Şener CANÖZ

Altın Üye
Altın Üye
Uzman Üye
Kayıt
2 Nisan 2009
Mesaj
2.984
Tepki
1.587
Tekstil Grafik Kursu
Merhaba,
3d ile ilgili araştırma yaparken hangi yolu izlemem gerektiği ile ilgili ahuramazda rumuzlu bir arkadaşımdan edindiğim bilgiyi sizinle paylaşmak istedim.

( sizde eklemeler yaparsanız sevinirim.)

valla bu işlere yeni başlayan biri iseniz bi kere organik modellemeyi aklınızdan çıkartın ...
başlangıç aşamasında basit objelerle çalışmanız gerekiyor ...
zira organik modelleme 3d tasarımın ileri düzey uygulamasıdır, deneyim ister ...
"ukala herif, sende ne biliyorsun?" diye bana soracak olursanız şu çizimimi size referans olarak gösterebilirim




yani ben bir bilenim ... ve sizde bu çizimime bakarak beni "bir bilen" kabul ederseniz sözümü dinleyim derim ve 3d program için şu sıraları takip edin ...

1 - Program seçimi : Ben 3d işine ilk başladığımda c4d ile başladım ... harbi ilgimi çekiyordu, modellemesi mükemmel geliyordu, render çok gerçekçiydi felan ... zaman içerisinde diğer programlarıda inceledim ... max, maya vb felan hep denedim ... sonra farkettim ki 3ds max bana daha kolay geliyor ... bi anda c4d'yi hayatımdan çıkardım ...

ilk tavsiyem hangi program diye sormayın ... hangisinde kendinizi rahat hissediyorsunuz ona karar verin ...

2 - modelleme : bol bol pratik yapın ... geçin render olayını bi kalemde ... düzgün modelleme yapılmayan iş, temeli hasarlı binaya benzer ... bir gün mutlaka çöker o bina ... hazır model kullanmak gibi hatalar sadece geçici çözüm üretir ... düzgün modellemeyi bilmek "3d tasarımın yarısıdır" ...

bunu aklınızın bi köşesine yazın

3- ışık : her sahne için aynı ışık sistemini kullanamayız , stüdyo tarzı render ile dış mekan render ayarları farklıdır ... aydınlatma için kaç ışık kullanırsınıoz bilmem ama ekstradan bir tane daha fazla ekleyin ve rengi kırmızı olsun ... fakat render'da hayal meyal farkedilecek bir kırmızılık olsun ...

ne işime yarar diye merak ediyormusunuz ? birebir müşteriye iş yaptığınızda anlarsınız ...

4 - doku : işimizin en keyifli yerlerinden biri ... ister mekanik, ister mimarı, ister organik modelleme yapalım ; doku gerçeğe ne kadar yakın olursa işimizde o kadar kaliteli ve gerçekçi çıkar ... internetten bol bol araştırma yapmakda fayda var ... öğrenmesi ve uğraşma en kolay en zevkli aşamadır ...

5 - render : geldik en keyifli yere ... diğer üçünde uzmanlaştığınızı kabul ettiğinizde bu aşama için bol bol pratik yapın ... zira düzgün render ayarı diye bir şey yoktur, sahneden sahneye değişen doğu renk ayarları vardır ... pratik süresi, uğraşma süresi en fazla olan bölümdür ... ne kadar çok pratik yapar, dünya çapındaki örneklerle karşılaştırırsanız o kadar iyi olursunuz ...

6- organik modelleme : diğer dördünü becerebilen için bu aşamada anlatılacak fazla bir şeyimiz kalmıyor ...

başarılar ...
 

Hakan D

Yönetici
Yetkili Kişi
Yönetici
Kayıt
20 Haziran 2008
Mesaj
3.395
Tepki
725
Selam;
Yazmadan edemeyeceğim.
Şener Canöz'ü tanımasam bunu paylaşana da yazana da ilgili mecraalarda tepkimi koyardım ancak Canöz çok yardımsever, iyilik etmeyi seven bir insan, bu yüzden bu dokümanı hangi amaçla paylaştığı açık.
Ancak;
Şayet bu doküman sadece bu kadar ise -ki muhtemelen bu kadar-

Şurada yazanlar tamamen küstahlık içerisinde yazılmış, kendini reklam maksatlı, içeriği tamamen boş, artık herkesin bildiği gereksiz bilgilerden ibaret.
 

Şener CANÖZ

Altın Üye
Altın Üye
Uzman Üye
Kayıt
2 Nisan 2009
Mesaj
2.984
Tepki
1.587
Görüş bildiğin için teşekkür ederim Hakan Dağdeviren.

Can kurtaracak yönlendirmeleri, tavsiyeleri paylaşanlara şükranlarımı sunuyorum.

Burada bilenlerin bilgilerini sömürmek üzere bekliyorum.
 
Yukarı Alt