Adsense Reklam sisteminin Tarihçesi

Buse Türüdü

Altın Üye
Altın Üye
Kayıt
5 Şubat 2008
Mesaj
3.395
Tepki
103
Çoğu kişinin sandığının aksine Google Adsense sistemi aslında Çok büyük bir devrimsel bir buluş değildir. Google bu sistemi geliştirip ticari kullanıma açmadan önce söz konusu reklam sisteminin teknolojisi WordNet, (1990lı yılların meşhur arama motoru ve-reklamcılık şirketlerinden birisidir) firmasının kurucusu olan George A. Miller tarafından geliştirilen ve bu reklam sistmeinin dizaynında Brown Universesinden James A. Anderson, Jeff Stibel ve Steve Reiss gibi gelecekte büyük ticari atılımlara imza aran çok sayıda parlak öğrenci, Profesör tarafından geliştirilmiş bulunan Simpli reklam sistemine dayanmaktadır.


WordNet trafından geliştirilen Simpli reklam sisteminin de ilham aldığı reklam teknolojisinin değişik varyasyonlarından biri de yine 1998 yılında ABD’nin Santa Monica şehrinde kurulmuş bulunan Oingo, isimli küçük bir teknoloji şirketi tarafından kullanılmaktaydı. Bu şirket daha sonra 2001 yılında ticari unvanını Applied Semantics olarak değiştirmiş ve 2003 yılının Nisan ayında 102 milyon dolarlık bir meblağ ile Google tarafından satın alınmıştı.


Google tarafından Adsense sisteminin Beta yani deneme versiyonu Mayıs 2005 tarihinde internet reklam pazarına görücüye çıktığında bu sistemin başarılı olu olmayacağı hususunda ciddi tereddütler mevcuttu. Reklam tıklama temelli tasarlanmış olan bu sistemde tıklamaların kötüye kullanımı ( click fraud) teşebbüslerinin engelenmesi için oldukça karmaşık ve sofistike bir yazılım teknolojisinin geliştirlmesi gerekmekteydi. Google’ın Simpli ve Wordnet şirketinden yaptığı transferlerin semeresi burada ortaya çıkacaktı. Ama asıl kritik nokta, Google arama motorunun tüm dünyada yaygın kullanımı sonucunda özellikle cookie yani çerez denilen küçük yazılım paketlerinin arama motoru kullanıcılarının bilgisayarlarına yerleştirilmesiyle neredeyse tüm internet kullanıcılarının bilgisayarlarının özelliklerini ayrıntılarıyla deşifre edip bunu hileli reklam tıklamalarının önüne geçebilecek bir sistem oluşturmasıydı.


Google amca ilk aşamada Beta sürümünü test edebilmek için 100 seçkin reklamcıyla bu işi teste tabi tutmuştu. Yapılan denemeler ışığında elde edilen tespitler oldukça etkileyiciydi. Adsense sisteminin etkisi yani Internet kullanıcıları tarafından tıklanma oranı daha çok reklam verilen konuyla alakalı içeriklerde etkisini gösteriyordu.


Kaynak: Vikipedi Özgür Ansiklopedi
 
Yukarı Alt