Afiş Üzerine/Milton Glaser

Kayıt
14 Aralık 2007
Mesaj
56
Tepki
1
Afiş Üzerine/Milton Glaser

Afişte Olması Gerekenler: 1- Afiş, dikkat çekmelidir. 2- İzleyiciyi bilgilendirmeli ya/ ya da istek uyandırmalıdır. 3- Harekete geçirici ve eyleme itici olmalıdır. 4- Hedef kitleye göre düzenlenmeli, anlaşılır bir dil bütünlüğüne sahip olmalıdır.
Afişte Olması Gerekmeyenler: 1- Afiş, izleyicinin dünya görüşünü değiştirmek zorunda değildir. 2- Güzel ya da dekoratif olmak zorunda değildir. 3- Afişi tasarlayanın bakış açısını yansıtmak zorunda değildir. 4- Mesaj iletme işlevinin dışında, sanatsal bir değere sahip olmak zorunda değildir.
Yukarıdaki iki liste, afiş konusundaki düşüncelerini yansıtıyor. İlk liste ile ilgili hiçbir sorunum olmadı. Ama ikincisi, beni bayağı sıkıntıya soktu. Afişte olması gerekmeyen unsurlar, uygulama sırasında gerekli unsurlar haline dönüştü. Tasarladığım her afişte, mesaj ileten unsurların yanısıra, süsleyici unsurlara da yer veririm. Bunlar; benim kişisel bakış açımı yansıtır ve afişe asıl amacının dışında sanatsal bir değer kazandırırlar. İzleyici, afişte olması gerekmeyen unsurlar da algılamalıdır.
Afişin ana işlevi, bir ürün ya da hizmetin tanıtımını yapmaktır. Buna karşın; afiş tarihine yön veren kişiler, reklam ya da pazarlama uzmanları değil, grafik tasarımcıları ya da ressamlardır. Bir çok tanıtım ve reklam hizmeti: muhasebe, pazarlama, medya, metin yazarlığı ve sanat yönetmenliği konularında uzmanlaşmış profesyonel gruplar tarafından yürütülür. Fotoğrafçı, tipograf ve illüstartörler üretim aşamasında bu gruba katkıda bulunur. Afiş tasarımı ise, hala bireysel bir etkinlik olma özelliğini koruyor.
Başarılı Afiş çalışmalarında alışılmış ve anlaşılır unsurlarla umulmadık şoke edici yada mizahi unsurlar arasında dengel bir bütünlük kurulmuştur. Tasarımcının aklından mantıkdışı biçimlerde ortaya dökülen bu şaşırtıcı unsurlar profesyonel bir grubu entelektüel karalarından çok daha etkili sonuçlar meydana getirir.

alıntıdır
 
Yukarı Alt