arzu hanım konuyu doğru yöne doğru sürüklerken benimde aklıma, faruk çağla beyin bir yazısı geldi. belki görmeyenler için buradan tekrar yayınlamak faydalı olur.
ayrıca arzu hanımın temas etttiği, "başka birileriyle yarışmaktan ziyade kendilerini ön plana çıkarmak" adına güzel bir yazı ...
REKLAMIN İYİSİ KÖTÜSÜ OLMAZ DERLER DE ;
SLOGANIN KÖTÜSÜ OLURMUŞ, BAKIN NASIL?
Yine 70 li yıllarda Derby ile Phermasharp tıraş bıçakları kapışmışlardı.
Phermasharp Türk sinemasının sultanı Türkan Şoray ile taçşız kralı rahmetli Ayhan Işık'ı TRTdeki siyah beyaz dönemdeki reklam filmlerinde oynatıyordu... Türk erkeklerine verilmek istenen mesaj, siz de permaşarp kullanırsanız Ayhan Işık gibi olursunuz, Türkan hanım gibiler de gelir sinekkaydı yanağınızı okşar...
Ve Ayhan Işık'ın birden bire güneşlenirken ani beyin kanaması ile ölümü bu reklam kampanyasını bitirdi ve reklam ajansı "permaşarp bir dünya markasıdır" sloganını buldu. (Bunu sonra BEKO aldı ve BEKO bir dünya markasıdır yaptı ve O harfini de dönen dünya yaptı, Permaşarp da bu slogan benimdir dedi mi demedi mi bilmiyorum. BU taklit reklamlar; ayrı bir yazı konusudur.)
Evet; "Permaşarp bir dünya markasıdır" sloganını destekleyen görseller ise, dünya milletlerinin çeşitli erkeklerinden oluşuyordu.
Bir Alman erkeği sabunlu yüzüne traş bıçağını sürtüyor ve ben permaşarp kullanıyorum sözünü Almanca söylüyordu. Almanın sabunlu yüzü küçülüyor uzayda dönen dünyanın üzerindeki yüzlerce erkek yüzünün arasındaki yerini alıyordu. (zaten BEKO da bu dönen dünyanın benzerini kullandı, dünyanın yuvarlaklığı BEKO'daki O harfine animasyon olarak cuk oturuyordu) Derken bir İtalyan erkeğinin yüzü ekrana büyük olarak geliyor , bu kez aynı ifadeyi italyanca olarak söylüyor ve küçülerek dönen dünya üzerindeki yüzlerce adamın arasında yerini alıyordu. Sonra bir Amerikalı İngilizce, sonra bir Japon Japonca, sonra bir Türk, sonra bir Arap aynı hareketleri kendi dillerinde yapıyor ve sonunda PERMASHARP BİR DÜNYA MARKASIDIR sloganı hem sözel hem görsel olarak ekrana geliyordu...
Buna karşılık DERBY firması da Şener Şen'i keşfetmişti...Şener Şen köpüklü yüzüyle traş olurken, ilginç yüz mimikleri ve kaş göz hareketleriyle çok iddialı konuşuyordu;
"Hangi Traş Bıçağı iyidir. Deneyin Görün" diyordu.
Malına güvenen bir satıcı gibi, benimki en iyisidir, ben ondan daha iyiyim demek istiyordu.İnanmazsanız onu da alın, beni de alın kıyaslayın, farkı göreceksiniz diyordu...
Yani aklınca "kıyas" yapıyordu.
Yapıyordu ama...
İstemeden PERMASHARP firmasının ürünlerinin de satılmasına neden oluyordu. Çünkü tüketiciler kıyaslamak için her iki markayı da satın alıyorlardı.
Permasharp reklamlarını kesti...
Derby devam etti... Hem Permasharp satıldı, hem Derby !!!
Derby uyandığında iş işten geçmişti...
Permasharp Ayhan Işık'ın vefatıyla yaşadığı sıkıntıyı, DERBY'nin yanlış reklam sloganıyla telafi etmişti...
Ama bu arada dünya markası da BEKO oldu...
Meraklısına saygıyla duyurulur.
Faruk ÇAĞLA