Anahtar Kelime Aracı

Abdullah Şahin

Altın Üye
Altın Üye
Kayıt
3 Nisan 2008
Mesaj
2.630
Tepki
89
Araç Hakkında

Anahtar kelime aracının birçok kullanımı vardır. Yeni veya negatif anahtar kelimeleri bulmanıza, anahtar kelime listenizi geliştirmenize, anahtar kelime trafiğini tahmin etmenize ve reklamlarınızı tetikleyebilecek diğer anahtar kelimeleri (genişletilmiş eşlemeler olarak bilinir) görmenize yardımcı olabilir. Anahtar kelimelerinizi seçmeyi tamamladıktan sonra, onları doğrudan bir Reklam Grubu'na ekleyebilir veya bir .csv (elektronik tablo) dosyasına indirebilirsiniz.

Başlamadan önce ...

Anahtar kelimelerinizi seçmeden önce, aracın döndürdüğü varyasyonları dikkatlice inceleyin. Bu anahtar kelimeleri arayan kişilerin sizin ürününüzü veya hizmetini arayıp aramadığını kendinize sorun.

Döndürülen anahtar kelimelerden bazılarının tanımladıklarını siz sağlamıyorsanız, bu anahtar kelimeler işletmenizle daha az alakalı demektir. Bunları listenize doğrudan negatif anahtar kelimeler olarak manüel ekleyebilirsiniz. Örneğin, yalnızca yeni kitaplar satıyorsanız, kullanılmış kitaplar satmadığınız için kullanılmış anahtar kelimesine '-' ekleyebilirsiniz. Kitaplarla ilgili bir Reklam Grubu'nda negatif anahtar kelimeniz -kullanılmış olacaktır.

Anahtar kelime sonuçlarınıza bağlı olarak negatif anahtar kelimeler eklemek için Anahtar Kelime Varyasyonları sekmesindeki Olası Negatif Anahtar Kelimeler görünümünü de kullanabilirsiniz. Bu, reklamınız için hedeflenmemiş gösterimlerin azaltılmasına ve hesabınızın tıklama oranının (TO) korunmasına yardımcı olabilir. TO, reklamınızın sayfadaki sırasının belirlenmesine yardımcı olan Kalite Puanı'nın parçası olduğundan önemlidir.


Aracı Kullanma


Bu araca Reklam Grubunuz içinden erişmek için, hesabınıza giriş yapın ve düzenlemek istediğiniz Reklam Grubu'na ilişkin anahtar kelime tablosunun üstündeki Anahtar Kelime Aracı'nı tıklayın. Mevcut kampanya ayarlarınıza ve hesabınızın performans geçmişine dayalı sonuçlar alırsınız. Ayrıca, Kampanya Özeti sekmesindeki Araçlar bağlantısından anahtar kelime aracının bağımsız bir sürümüne de erişebilirsiniz. Bu durumda, sonuçlarınız kendi hesap bilgilerinize dayalı olmaz.

Sekmelerle ilgili önemli bir not: Aynı ana anahtar kelime listesi üzerinde çalışırken aşağıda açıklanan anahtar kelime aracı sekmeleri arasında geçiş yapabileceğinizden, çalışmanızı kaybetme konusunda endişelenmenize gerek yoktur.

Anahtar Kelime Varyasyonları Sekmesi

Girdiğiniz herhangi bir anahtar kelimeden ek anahtar kelimeler üretmek için bu sekmeyi kullanın. Bu sekme, sizin için varsayılan olarak seçilir.

Anahtar kelimelerinizi girin. Sağlanan kutuya, her kelime veya deyim kendi satırında görünecek şekilde anahtar kelimelerinizi girin. Bu terimi içeren sonuçlar almaktan kaçınmak için, aynı kutuya bir negatif anahtar kelime girin. Not: Ayrıca, 'Veya aşağıda en üst seviyede performans gösteren anahtar kelimelerinizden varyasyonlar üretin'i de tıklayabilir ve en iyi performans gösteren anahtar kelimelerinizi kullanarak aramanızı başlatabilirsiniz.
Daha Fazla Anahtar Kelime Al'ı tıklayın.
Sonuçlarınızı inceleyin. Anahtar kelime sonuçlarınız, girdiğiniz anahtar kelimelerle alaka seviyesine göre sıralanır. Anahtar kelimelerinizi Reklam Grubunuza eklemeden önce anahtar kelime istatistiklerinizi nasıl inceleyeceğinizi öğrenmek için bu dersin sonraki bölümüne bakın.
Daha belirgin anahtar kelimeler: Tabloda en üst konumdaki anahtar kelime grubu en alakalı grup olacaktır.
Dikkate alınacak ek anahtar kelimeler: Bu liste, anahtar kelime listeniz için size daha fazla fikir sağlayabilir.
Benzer anahtar kelimeler: Bu alakalı genişletilmiş eşlemeler de reklamlarınızı tetikleyebilir..
Anahtar kelimelerinizi seçin. Anahtar kelime listeniz sağdaki yeşil kutuda oluşturun.
Tümünü ekleyin: Daha fazla belirli anahtar kelime listesindeki tüm anahtar kelime sonuçlarını sağdaki yeşil renkli kutuya eklemek için bu bağlantıyı tıklayın.
Ekle/Kaldır: Yeşil kutudaki anahtar kelime listesine eklemek veya listeden kaldırmak için, her bir anahtar kelimenin yanındaki bağlantıyı tıklayın. Zaten Reklam Grubunuzda olan anahtar kelimeler işaretlenir ve onları ekleyemezsiniz.
Anahtar kelime listenizi oluşturun. Sağdaki yeşil kutuda, siz potansiyel trafiklerini tahmin etmeye, onları Reklam Grubunuza eklemeye veya bir .csv dosyası (elektronik tablo) olarak indirmeye hazır oluncaya kadar anahtar kelimeleriniz depolanır.
Kaldır/Tümünü kaldır: Anahtar kelimelerinizin birini veya tümünü yeşil kutudaki anahtar kelime listesinden kaldırmak için bunlardan birini tıklayın.
+ Kendi anahtar kelimelerinizi ekleyin: Onları doğrudan bu listeye eklemek üzere, anahtar kelimeleri sağlanan kutuya girmek için bu öğeyi tıklayın. Tamamladığınızda, Listeye Ekle'yi tıklayın.
Trafiği tahmin et: Oluşturduğunuz anahtar kelime listesine (hala eklenmesi gereken anahtar kelimeler) ilişkin trafik tahminlerini görmek için tıklayın. Anahtar kelime listenizi Trafik Tahmincisi sayfasına gönderir ve o sayfadan iptal ederseniz, yeni anahtar kelimeleriniz kaybolur. Anahtar kelime listenizi oluşturmayı tamamlayıncaya kadar, anahtar kelimeleri bu sayfaya göndermemenizi tavsiye ederiz.
Bu anahtar kelimeleri indir: Yeşil kutuda listelenen anahtar kelimelerin .csv biçiminde bir elektronik tablo dosyasını indirmek için tıklayın. (Dosyayı açmak için bir elektronik tablo programına ihtiyacınız olacak.)
Tamamladığınızda, sağdaki yeşil kutuda Anahtar Kelimeleri Kaydet'i tıklayın. Anahtar kelimelerinizi başka bir Reklam Grubu'na (aynı kampanyada veya yeni bir kampanyada) göndermeyi de seçebilirsiniz.
Siteyle İlgili Anahtar Kelimeler Sekmesi (sınırlı dil sürümü)

Herhangi bir web sayfasının içeriğine dayalı olarak ek anahtar kelimeler üretmek için bu sekmeyi tıklayın.

Bir web sitesi URL'si girin. Tam URL adresini sağlanan alana girin. (örnek: Google)
Ayrıca, bu URL'den bağlantı oluşturulan sayfalardaki içeriği kullanın: Aynı etki alanında bir bağlantı sonrasındaki web sayfası içeriğini eklemek için kutuyu işaretleyin (örnek: Google Advertising).
İlgili Anahtar Kelimeleri Al'ı tıklayın.
Sonuçlarınızı inceleyin. Anahtar kelime sonuçlarınız, sağladığınız web sayfasının içeriğiyle alakaya göre düzenlenen gruplar halinde sıralanır. Birinci grup en alakalı olandır. Anahtar kelime tablosunun üzerinde listelenen grup konusunu tıklayarak herhangi bir gruba atlayabilirsiniz. Anahtar kelimelerinizi Reklam Grubunuza eklemeden önce anahtar kelime istatistiklerinizi nasıl inceleyeceğinizi öğrenmek için bu dersin sonraki bölümüne bakın.
Anahtar kelimelerinizi seçin. Anahtar kelime listenizi sağdaki yeşil kutuda oluşturun.
Tümünü ekleyin: Bir gruba ilişkin tüm anahtar kelimeleri sağdaki yeşil kutuya eklemek için, her bir anahtar kelime grubunun üstünde bu bağlantıyı tıklayın.
Ekle/Kaldır: Anahtar kelime listesine eklemek veya listeden çıkarmak için, her bir anahtar kelimenin yanındaki bağlantıyı tıklayın. Zaten Reklam Grubunuzda olan anahtar kelimeler işaretlenir ve onları ekleyemezsiniz.
Anahtar kelime listenizi oluşturun. Sağdaki yeşil kutuda, siz potansiyel trafiklerini tahmin etmeye, onları Reklam Grubunuza eklemeye veya bir .csv dosyası (elektronik tablo) olarak indirmeye hazır oluncaya kadar anahtar kelimeleriniz depolanır.
Kaldır/Tümünü kaldır: Anahtar kelimelerinizin birini veya tümünü yeşil kutudaki anahtar kelime listesinden kaldırmak için bunlardan birini tıklayın.
+ Kendi anahtar kelimelerinizi ekleyin: Onları doğrudan bu listeye eklemek üzere, anahtar kelimeleri sağlanan kutuya girmek için bu öğeyi tıklayın. Tamamladığınızda, Listeye Ekle'yi tıklayın.
Trafiği tahmin et: Oluşturduğunuz anahtar kelime listesine (hala eklenmesi gereken anahtar kelimeler) ilişkin trafik tahminlerini görmek için tıklayın. Trafiği tahmin eder ve ardından (sonraki sayfada) tahminleri iptal ederseniz, değiştirilen anahtar kelime listeniz kaybolur. Anahtar kelime listenizi oluşturmayı tamamlayıncaya kadar, anahtar kelimeleri bu sayfaya göndermemenizi tavsiye ederiz.
Bu anahtar kelimeleri indir: Yeşil kutuda listelenen anahtar kelimelerin .csv biçiminde bir dosyasını indirmek için tıklayın. (Dosyayı açmak için bir elektronik tablo programına ihtiyacınız olacak.)
Tamamladığınızda, sağdaki yeşil kutuda Anahtar Kelimeleri Kaydet'i tıklayın. Anahtar kelimelerinizi başka bir Reklam Grubu'na (aynı kampanyada veya yeni bir kampanyada) göndermeyi de seçebilirsiniz.

Anahtar Kelime Sonuçlarınızı İnceleme



Aramanızın döndürdüğü anahtar kelime sonuçları bir tabloda listelenir. Anahtar kelimelerinizi çeşitli istatistiklerle görüntüleyebilir ve sağlanan sütunlara göre sıralayabilirsiniz. Bu özellikleri, işletmeniz veya hizmetiniz için hangi anahtar kelimelerin en uygun maliyetli ve alakalı olacağını belirlemek için kullanın.

I. Anahtar Kelime Eşleme Türü

Araç, girilen anahtar kelimelerin geniş eşlemeli varyasyonunu temel alarak otomatik sonuçlar üretir. Tüm görünümlerde bir Eşleme Türü sütunu yer alır. Gösterilen eşleme türünü değiştirebilir ve başka anahtar kelime eşleme varyasyonlarını doğrudan bir Reklam Grubu'na ekleyebilirsiniz. Ancak, bu sütunu kullanarak eşleme türünü değiştirmek, gösterilen geniş eşleme istatistikleri aslında değiştirmez ve yalnızca anahtar kelime listenizi yönetmek için size yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

II. Anahtar Kelime Aracı Görünümleri

Anahtar kelimeleriniz için kullanılabilen farklı istatistikleri görmek için:

Bir görünüm seçin. Tablonun sağ üst köşesindeki Sütun göster etiketli açılır kutudan bir görünüm seçin. Varsayılan görünüm Anahtar Kelime Arama Hacmi olur.
Anahtar Kelime Arama Hacmi: Bir anahtar kelime için kullanıcı aramalarının (Arama hacmi) yanı sıra, aynı anahtar kelime için teklif veren reklamverenlere ilişkin (Reklamveren Rekabeti) istatistikleri inceleyin. Gösterilen yeşil çubuklar, anahtar kelimenizi seçmenize yardımcı olmak için düşükten yükseğe genel bir nicel kılavuz çizgisini temsil etmektedir.
Kampanyalarınız için anahtar kelime seçiminin nitelik ve nicelik karşılaştırmasını temel alması gerektiğini akılda tutmak önemlidir, anahtar kelimelerin alaka düzeyi ne kadar yüksek olursa sonuç elde etme olasılığınız o ölçüde artar. Çok kullanılan anahtar kelimeler veya reklamveren rekabeti daha yüksek anahtar kelimeler mutlaka daha nitelikli satış olanakları sağlamaz ve elde ettiğiniz yatırım getirisinin daha düşük, maliyetlerin ise daha yüksek olması sonucunu verebilir.

Arama Hacmi Eğilimleri: Anahtar kelimeleriniz için genel eğilimleri ve trafik geçmişlerini (Ort. Arama Hacmi) ve on iki aylık bir dönem için trafikteki dalgalanmaları (Arama Hacmi Eğilimleri) inceleyin. Grafik, son on iki ay sırasındaki trafik eğilimlerini göstermektedir. Grafikteki her bir çubuk on iki aylık dönem için anahtar kelimenin genel performansıyla ilişkili olarak gösterilir. (Arama hacmi için taban %100'lük bir ortalama olarak kabul edilir.) Ayrıca belirli bir anahtar kelimenin on iki aylık dönem süresince en yüksek trafik hacmine eriştiği ayı (En Yüksek Hacmin Oluştuğu Dönem) görebilirsiniz.
Maliyet ve reklam sırası tahminleri: Öngörülen durumları, ortalama tıklama başına maliyeti, reklam sırasını ve anahtar kelimeleriniz için görünen reklamların arama hacmi değerlerini inceleyin. (Sağlanan tahminler girdiğiniz maksimum TBM'yi temel alır. Bu nedenle, mevcut maksimum TBM belirli bir anahtar kelime için gerekli minimum tekliften düşükse, anahtar kelime durumu arama için etkin değil olarak öngörülebilir.
Olası Negatif Anahtar Kelimeler: Aramanıza bağlı olarak anahtar kelime sonuçlarını (Anahtar Kelimeler) inceleyin. İşletmenizle veya verdiğiniz hizmetle alakalı olmayan ya da işletmenize veya verdiğiniz hizmete özel olmayan herhangi bir anahtar kelime için ilgili negatif anahtar kelimeyi (Olası negatifler) ekleyebilirsiniz.
Sütuna göre sırala. Tablonun içindeki herhangi bir sütun başlığını tıklayarak, seçilen sütuna göre aşağı ya da yukarı yönde sıralayabilirsiniz.
 
Yukarı Alt