Bilmem gereken belli başlı terimler nelerdir?

Abdullah Şahin

Altın Üye
Altın Üye
Kayıt
3 Nisan 2008
Mesaj
2.630
Tepki
89
En sık karşılaşacağınız terimlerden bazıları şunlardır:

Anahtar kelime

Belirli bir reklam grubu için oluşturduğunuz anahtar kelimeler, reklamlarınızı potansiyel müşterilere hedeflemek için kullanılır. Örneğin, gerçek çiçek satıyorsanız, AdWords kampanyanızda anahtar kelime olarak 'gerçek çiçek satışı' ifadesini kullanabilirsiniz. Bir Google kullanıcısı Google aramaya 'gerçek çiçek satışı' ifadesini girdiğinde, arama sonuçlarının yanında sizin reklamınız görünebilir. Ayrıca, reklamınız Google Ağı'ndaki anahtar kelimenizle ilişkili sitelerde de görünebilir.

Yerleşimler

Bir yerleşim, reklamınızın görünmesini istediğiniz seçilen herhangi bir web sitesi veya bir sitedeki sayfalardan ya da reklam birimlerinden oluşan bir alt grup olabilir. Yerleşimleri, reklamlarınızın nerede görüneceğini belirlemek için kendi başlarına ya da https://adwords.google.com.tr/support/bin/answer.py?answer=87391çalışabilecekleri herhangi bir reklam grubuna ekleyebilirsiniz.

Reklam Grubu

Bir reklam grubu, tek bir anahtar kelime kümesini hedefleyen bir ya da birden çok reklam içerir. Bir reklam grubu anahtar kelime listesi veya bir reklam grubunda yer alan tek tek anahtar kelimeler için ödemek istediğiniz maksimum fiyatı siz belirlersiniz. https://adwords.google.com.tr/support/bin/answer.py?answer=6298

Kampanya

AdWords hesabınızda oluşturduğunuz kampanyalar, reklamını yapmak istediğiniz ürünlere veya hizmetlere bir yapı kazandırmak için kullanılır. Her kampanyada, bir veya daha fazla reklam grubu oluşturabilirsiniz. Bir kampanya, geniş bir ürün sınıfını temsil ederken o kampanya içindeki reklam grupları daha çok reklamını yapmak istediğiniz ürüne odaklanmış olabilir. https://adwords.google.com.tr/support/bin/answer.py?answer=6304

Gösterim (Göstrm.)

Gösterim sayısı, bir reklamın Google'da ve Google Ağı'nda gösterilme sayısıdır.

Anahtar Kelime Eşleme Seçenekleri

Dört tür anahtar kelime eşleme vardır: geniş eşleme, tam eşleme, öbek eşleme ve negatif anahtar kelimeler. Bu seçenekler, Google arama sayfalarında reklam hedefinizi hassaslaştırmanıza yardımcı olur. https://adwords.google.com.tr/support/bin/answer.py?answer=6324

Tıklama başı maliyet (TBM):

AdWords ile, bir kullanıcı reklamınızı her tıkladığınızda ödemek istediğiniz maksimum tutarı seçebilirsiniz. Bu, sizin maksimum tıklama başı maliyet (ya da maks. TBM) teklifiniz olarak adlandırılır. AdWords İndirimcisi, maliyetlerinizi her bir durumu ayrı olarak ele almak kaydıyla otomatik olarak indirir ve böylece size, sayfa üzerinde sıranızı korumak için gereken minimum tutar tahakkuk eder. Daha yüksek bir TBM teklifi belirleyerek, reklamınızın sayfada daha yüksek bir konumda gösterilmesine yardımcı olabilirsiniz.

Bin gösterim başı maliyet (BGBM)

Bazı kampanyalarda, reklamınızın her bin gösterimi ya da görüntülenmesi için ödemek istediğiniz maksimum tutarı da seçebilirsiniz. Bu tutar, maksimum BGBM olarak adlandırılır. (BGBM teklifi, Google arama ya da arama ortak sitelerini hedeflemeyen kampanyalar için kullanılabilir.) Maksimum TBM'de olduğu gibi, AdWords İndirimcisi bu tutarı düşürür ve böylece, her zaman maksimum BGBM'niz olarak belirlediğiniz tutarı ödemek zorunda kalmazsınız. Yerleşim hedefli bir kampanyada BGBM veya TBM kullanılabilir. Ancak ikisi aynı anda kullanılamaz.



Kaynak Google
 
Kayıt
8 Eylül 2008
Mesaj
2.540
Tepki
31
yazılıarınızı dikkatle takip ediyorum abdullah bey bizi bilgilendirmeye devam edin

başarılar
 
Yukarı Alt