Bir Reklam Ajansı nasıl açılır?

GürhanErkal

Altın Üye
Altın Üye
Uzman Üye
Kayıt
22 Aralık 2009
Mesaj
444
Tepki
43
Tekstil Grafik Kursu
Merhaba arkadaşlar

Eminim sektörde belli bir zamanını doldurmuş her tasarımcı ve operatörün bir ajans açma düşüncesi vardır kimi başarır, kimi başaramaz.

Aslında bir yer açmak çok zor da değil bunu biliyoruz Önemli olan bir yer açıp kalıcı olabilmek. Çoğu ajansın ve ajansımsının 1 senesini doldurmadan kapandığını da biliyoruz.

Benim bu başlığı açmamın sebebi, olur ya ben gibi uzak gelecekte belkide daha yakın zamanda böyle bir işyeri açmak isteyen arkadaşlara yol gösterici nitelikte bir rehber olsun.

Ajans açmış, bu işi yapmış başarılı olmuş, kapatmak zorunda kalmış yani bir şekilde bu işe bulaşmış hakkıyla bilinçli bir şekilde bu işi yapmış kişilerin görüşlerini tecrübelerini almayı çok isterim.

Yani somut olarak 0'dan bir reklam ajansını hadi ufak diyelim bir butik ajansı nasıl açarız.

Temel maaliyetleri
Bilgisayar ve çevre birimleri
İşin resmi yönleri
Mekan fiziki yönleri
Çalışan, eleman
Bağlantıları
Matbaa, repro ve diğer ajanslarla ilişkileri gibi

Açılardan bakarsak neler söyleyebiliriz.
 

nuriQocca

Üye
Kayıt
22 Temmuz 2009
Mesaj
219
Tepki
5
çok güzel bir husus teşekkür ederim..yazılacak tüm iletileri merakla takip edeceğim..
 

GürhanErkal

Altın Üye
Altın Üye
Uzman Üye
Kayıt
22 Aralık 2009
Mesaj
444
Tepki
43
Bu konunun reytinginin yüksek olacağını düşünmüştüm. Çünkü herhangi bi grafikerin mutlaka eninde sonunda bir yer açma düşüncesi vardır. Üstelik bir çoğu bunu gerçekleştirmiş, bir bölümüde şansızlık sonucu işyerini kapatmıştır.

Art direktörlük, creative direktörlük vb gibi ünvanlarında neredeyse geçerliliğini yitirdiği bir ortamda belli bir tecrübeye erişmiş kişilerin, hem para hem de bulunduğu seviye açısından başka yapacakları bir şey kalmıyor.

Düşüncelerinizi gerçekten merak ediyorum.
 

Hasan Güner

.com
Bronz Üye
Kayıt
14 Şubat 2009
Mesaj
3.128
Tepki
45
hmm güzel konu. ileride yapmayı planladığım şey
açıkcası ben ajans açmak için sadece bir bilgisayar ve bir büro gerektiğini düşünüyorum
fason matbuu evrak basan matbaalar çok uygun fiyatlara iş yapıyorlar
keza dijital baskı yapan bir firma ile anlaşma yaparak uygun rakamlara bu iş çözülebilir
dış mekan işi yapılacaksa kaynak montaj işlerinden anlayan bir kaç eleman şart
ama matbuu ve web ağırlıklı işler için şahsın kendisi yeterli olabilir
tabi bu konuda detaylı bilgiler paylaşacak insanlar vardır
onların yorumlarını merakla bekliyorum
 

GürhanErkal

Altın Üye
Altın Üye
Uzman Üye
Kayıt
22 Aralık 2009
Mesaj
444
Tepki
43
@Hasan Güner

Yorum için sağolun. Ama sizin tarifinizdeki işyeri benim köşe bucak kaçtığım türden bi yer:). Kısaca o tanıma giren iş yerinin piyasa karşılığı merdivenaltı ajansı. Konsept fikir üretmeyen, marka yaratıp müşteri yönlendiremeyen sadece bi nevi çantacının, iş yeri olan versiyonu. Yani matbaacıyla sanki komisyon karşılığı iş yapıyormuş gibi.

Ben küçükte olsa "butik ajans tanımını bu yüzden yaptım" gerçek bir reklam ajansı nasıl kurarız ciddi onu merak ediyorum.
 
Kayıt
12 Şubat 2010
Mesaj
66
Tepki
5
Niteliksiz reklam ajanslarının mayıs sinekleri gibi çoğaldığını görmekteyiz.
Öncelikle şunu bilmek gerekir.
Reklamcılık bir ruhtur.
Bu ruha sahip misiniz?
Yoksa bu ruha sahip olanları bir araya mı getireceksiniz?
Bunun ayrımına varmak gerekir öncelikle.
Nitelikli eleman bulmak kilit nokta...
Bu ruha sahip olsanız bile - grafiker olduğunuzu varsayarsak- bir metin yazarına ihtiyacınız olacaktır.
Reklam ajanslarının temel departmanı olarak sayabileceğimiz metin yazarları işin konsept üretimi ve ar-ge kısmında büyük destekçiniz olacaktır.
Strateji ile ilerlemek gerçekten çok mühim...
Adımları yavaş yavaş atmak.
Ve her geçen gün kendini daha da geliştirmek için çabalamak...
(Photoshop öğrendim, hayi ajans açalım! diyenlere inat...)
Piyasada sağlam bir imaj oturtmakta çok mühim...
Belkide ilk başlarda işinizin karşılığında aldığınız para az olacak fakat marka değerinizin yükselecek. Sağlam referanslarla yola devam etmek size o zaman ki kazanamadığınız paradan çok daha fazlasını kazandıracak.
Seçilen tedarikçilerde mühim bir mesele...
Aslında biraz teferruatlı bir konu bu :)
Ajans başkanı olacak kişinin ve takımın vizyonu ise herşeyin önünde....

 

GürhanErkal

Altın Üye
Altın Üye
Uzman Üye
Kayıt
22 Aralık 2009
Mesaj
444
Tepki
43
Hasan bey işleriniz güzel, elinize sağlık ama düşüncenizdeki işyeri, işlerinizin ilerlemesine ket vuracaktır emin olun:)

Şöyle düşünün dediğimiz şey iyi grafik uygulama yapan kişinin yeteneği değil. Markanın yaratılması güçlendirilmesi. Örnek vereyim vodofone reklamlarını düşünün zaten güçlü bir marka ama Türkiyede tanınmıyordu ve karşısında türkcell gibi çok güçlü bir rakibi vardı. Ajanslığını alan firma ne yaptı tüm stratejisini turkcellden müşteri çalmak üzere kurdu saldırgan bir strateji izliyordu. Ama bu saldırganlığı komik reklam filmleri ve basılı materyalle birlikte rahatsız etmeden insanların beynine aksettirdi. Oldukca ucuza hattan hatta geçiş, numara taşıma, ucuz kontör gibi uygulamalar getirdi. Sonuç noldu binlerce müşteri turkcelli terk ederek vodofone geçti. Belki müşterilerimiz vodofone kadar büyük firmalar olmayacaktır ama reklam ajansı dediğimiz şey yukarıdaki stratejiyi tayin eden kurumdur. Yoksa düz grafik yapmak için matbaaların grafik bölümleri gayet yeterlidir.

Ben metin yazarını dışarıdan destek verecek bir eleman olarak düşünüyordum. Yani düşünce de, metinlerde yeterli gelmediğimizi düşündüğümüz yerde devreye girecek daha iyi bir koz olarak.

2 - 4 kişilik stüdyo/butik ajans yapısında belki daha doğru seçim olabilir diye düşünmüştüm.
 
Kayıt
24 Aralık 2010
Mesaj
1
Tepki
0
merabalar ben yenı uye oldum tamda ılgımı ceken bı konunu ortasına dustum :D
ben de sıze katılıyorum tasarım kadar stratejı de onemlı kı zaten okadar cok ajanscık varkı onlardan farlı olduunu bı sekılde ıspatlamak zorundasınnn MlEsEf :(
 
Yukarı Alt