Degrede değerlerde sorun

Kayıt
12 Haziran 2009
Mesaj
2
Tepki
0
Tekstil Grafik Kursu
18lik tram ile film çıkış alıp 77lik ipek kalıplara pozluyoruz.

Degrede bir zemini %100den başlatıp %0da bitirdiğimde alt bölümler (yani %0'a yakın bölümler) kalıpta çıkmıyor. Çıksa bile baskıda sorun yaşanıyor, kalıp tıkanıyor. Su bazlı boyalarla baskı yapıyoruz, plastik boyalarda bu sorunu pek yaşamadık.

%100'den başlattığım degredeyi % kaça dek tutmamı önerirsiniz?

Bu konuda daha önce deneyim yaşayan varsa yardımlarını rica ediyorum.
 
Kayıt
12 Haziran 2009
Mesaj
2
Tepki
0
362 kiş bakmış, kimse cevap yazmamış. Ben deney yanıla buldum. Bakan olursa yararı oldun diye yazayım.%10 altındaki değerlerde kalıpta çıkmama , çıksa bile baskıda çıkmama problemi oluyor. Ben artık alt sınır için garanti olsun diye yaklaşık %15 kullanıyorum.
 

beled

Üye
Kayıt
2 Ocak 2012
Mesaj
3
Tepki
0
kardeşim su bazlı boyoda (matvays,er 35,pat vb.)77 ipek kullanılmaz normalde tram olmasada boyada tıkanma olur su bazlı boya kurutucuların etkisi ile tıkanır boyanın binderini ,gliserini incelticisini,cogaltarak yada makinacı arkadaşlar raklenin sürtünmesinden ve kurutucuların ısısından kuruyan boyayı sürekli tazeliyerek tıkanmayı önleyebilirsiniz . su bazlı boyada ipegin gözenekleri ortalama 1 saat sanra tıkanmaya başlar kalıp sürelli tiner yada serikol marka temizleyici ile ile silinip tekrar baskıya devam edilmalidir TRAMDA EN İYİ SONUÇ 54 LÜK İPEK 20LİK EN AZ TRAM İLE SAGLANIR ama kalıbın tıkanması tram degeri ne olusa olsun boyanın kalitesi, ipegin degeri ve kalitasi, makinacı arkadaşların çabası ile alakalı BİRDE BOYANIN İÇİNE KATALİZATÖR, fiksatör,yada çapraz baglayıcılarını boyayı kalıba dökmeden 1dk önce koyun
 
Yukarı Alt