FlashTa Kullanılan Bazı Action ScriptLer

Kayıt
7 Haziran 2008
Mesaj
533
Tepki
6


_visible : Movie clip nesnelerinde, nesnenin ekranda görülebilirlik özelliğidir.
Bu özellik true olarak atanırsa, nesne ekranda görülür, False olarak atanırsa nesne görülmez. Başlangıçta default olarak true değeri atanmıştır. Bu sebeple en başta tüm nesneler görülebilir vaziyettedir.
Örnek kullanımı : Eliminizde intance name değeri resim olarak verilmiş bir movie clip nesnesi olduğunu düşünlelim:.
Aynı sahne içerisindeki bir butona tıkladığımızda bu movie clip i gizlemek istiyorsak: butonun koduna aşağıdakileri yazmalıyız.
Aynı sahne içerisindeki ikinci bir butona tıkladığımızda da bu movie clip in tekrar görülebilir olmasını istiyorsak: butonun koduna aşağıdakileri yazmalıyız.
On (press)
{
resim._visible = false;
}
On (press)
{
resim._visible = true;
}

fscommand( ) : Bu action script ile flash ta parantez içine yazılan değerler yardımı ile bir çok olay gerçekleştirilebilir. Bunlardan bazıları oluşturduğumuz swf dosyası kapatmak, tam ekran yapmak, tam ekrandan çıkış gibi olaylardır. Fscommand ile yaptığımız kodları çalıştırabilmemiz için belgeyi swf formatına export etmiş olmamız gereklidir.
Örnek kullanımlar:
Oluşturduğumuz swf dosyası içerisindeki bir butona tıkladığımızda dosyayı kapatmak için. Butonun koduna
Oluşturduğumuz swf dosyası içerisindeki bir buton tıkladınıp bırakıldığı anda dosyayı tam ekran yapmak için. Butonun koduna:
Oluşturduğumuz swf dosyası içerisindeki bir buton tıklanıp bırakıldığı anda tam ekrandan çıkmak için . Butonun koduna :
on (press) {
fscommand("quit" , "true");
}
on (release) {
fscommand("fullscreen" , true");
}
on (release) {
fscommand("fullscreen" , "false");
}


startDrag( ) – stopDrag( ) : Oluşturduğumuz movie clipleri sürükleyip bırakabilmemizi sağlar. Örnek olarak oluşturduğumuz belge içerisindeki bir movie clip i fare ile tıkladığımız ekranda taşıytan ve fare tuşunu bıraktığımız anda ekranın o bölgesine bırakan kod :
on (press) {
startDrag(this, true);
}
on (release) {
stopDrag();
}
Movie clip tıklandığı anda startDrag(this, true); kodu ile sürükleme aktif hale getiriliyor

Fare tuşu bırakıldığı anda da stopDrag(); kodu ile sürükleme sona eriyor.




on (release): B ir nesne tıklanıp bırakıldığı anda gerçekleşecek olaylar da kullanılır.

On (press) : Bir nesne tıklandığı anda gerçekleşecek olaylarda kullanılır.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

gotoAndStop: Timelineüzerindeki oynatma başlığını argüman olarak verilen sahne veya Framee gönderir ve durur. Kullanım şekli:

gotoAndStop(”sahne adı”, frame numarası); Eğer aynı sahne içinde bir frame gidilecekse sahne yazılmaz.

Örnek : Bir buton tıklandığı anda aynı sahnenin 25. frame ine idilecekse
on (press) {
gotoAndStop(25);
}
Örnek: Butona tıklandığında 2. sahnenin 10. frame ine gidilmek isteniyorsa:
on (press) {
GotoAndStop(“scene 2”,10);
}
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

gotoAndPlay: Timelineüzerindeki oynatma başlığını argüman olarak verilen sahne veya Framee gönderir ve oradan oynamaya devam eder. Kullanım şekli gotoAndPlay ile aynıdır.

gotoAndPlay(”sahne adı”, frame numarası); Eğer aynı sahne içinde bir frame gidilecekse sahne yazılmaz.


Örnek : Bir buton tıklandığı anda aynı sahnenin 30. frame ine idilecekse
on (press) {
gotoAndPlay(30);
}
Örnek: Butona tıklandığında 2. sahnenin 25. frame ine gidilmek isteniyorsa:
on (press) {
gotoAndPlay(“scene 2”,25);
}
---------------------------------------------------------------------------------------------------
nextFrame : Zaman çizelgesi üzerinde oynatma başlığını bir sonraki frame e götürür ve durur. Kullanım şekli :
nextFrame(); şeklindedir.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
nextScene: Zaman çizelgesi üzerinde oynatma başlığını bir sonraki sahnenin 1. frame ine götürür ve durur. Kullanım şekli :
nextScene(); şeklindedir.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
play : Animasyonun oynamaya devam etmesini sağlar.
Kullanımı : play(); şeklindedir.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
prevFrame : Zaman çizelgesi üzerinde oynatma başlığını bir önceki frame e götürür ve durur. Kullanım şekli :
prevFrame(); şeklindedir.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
prevScene: Zaman çizelgesi üzerinde oynatma başlığını bir önceki sahnenin 1. frame ine götürür ve durur. Kullanım şekli :
prevScene(); şeklindedir.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
stop : Animasyonu durdurur. Kullanımı
stop(); şeklindedir.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

protg

Üye
Kayıt
27 Ağustos 2008
Mesaj
1
Tepki
0
selam

ben flash ta bir mail form yaptım ama bir sorun var ki o da degerleri en son boşa atayıp ana sayfa yönlendireceğim ama Action Script konusunda yardıma ihtiyacım var yardımcı olursanız sevinirim.Şimdiden teşekürler.
 
Kayıt
6 Ağustos 2009
Mesaj
69
Tepki
4
Başlık yanlış yazılmış Flash Kullanılan Bazı Action Scriptler değilde flash ActionScript kullanımı daha doğru olacaktır ki zaten flash'ta ActionScript'ten başka bir sey kullanamıyoruz...
 
Yukarı Alt