Burada da herşey bireysel, yine hazır model material vs vs yok, ağaçların eğimi,tekstürlerine, yerdeki çimlere, çiçeklere kadar herşey bireysel, gerçekçi bir ortam yaratmak söz konusu olunca renderleri düşük pikselde aldım, aksi halde bir render belki 1 gün sürebilirdi, zira sahnede gerçekçi ortamı temin edebilmek için ağır bir işlem söz konusu oldu, alabildiğim ölçüler 1000 ve 800 pikselden öteye geçemedi. Bu yüzden çok büyük üzüntü duydum kendimde, HQ göremedim sahneleri, sağlık olsun.
Hikaye:
-Önce bir orman çizdim, birkaç da bambu, eğik sağa sola, uzak ve yakın noktalara yerleştirdim onları, soldan güneş verdim, yandan aldılar ışığı, tabi amacımız güneşin cisimlere vuruşunu daha keskin iletebilmek ve gölgelerini unutmamak gerekir.
-Sonra bu bambular uzun çimlerin arasından çıkmış olsun dedim ve zemine önce ana kayayı çizdim, akabine üzerine çimleri serpiştirdim,çimleri bilerek farklı boylarda farklı kesimlere serptim, amaç yine farklı ışık açılarını almaları ve farklı tonlarda kararak gölge alabilmelerini temin etmek.
-Zeminin solunu yükselttim ve güneş ışını ile eğik bir açıda (referans 40-45, tölerans 5) kesiştirdim, amacım güneşin sahneye direkt değil de eğik açıyla vurması ve bu amaçla sahnede cisimler üzerinde farklı ışıma ve farklı gölge boyları oluşturmaktı.
-Sahnenin tam karşısında belki birkaç da kaya kütlesi vardır dedim ve çizip ekledim, ayrıca zemine de biraz kaya parçası serpiştirdim, maksadım çim zemini ikiye bölmek ve böylece çim boylarını izleyiciye daha iyi yansıtmaktı.
-Daha sonra sahneye hareket katabilmek için az önce çizdiğim kılıcın ilkel halini bu sahneye aldım ve Photoshop ile fırlatılmış havası verdim, yanına da birkaç yıldız çizdim, onlara da fırlatılmış havası verdim. Belki bu ormanda bir ninja diğerinin arkasından yıldızlarnı ve kılınıcı fırlattı.
Aslında bu fırlatılmış havasını vray ile de verebilirdim, hatta vraydeki kamera bu işi camera focus özelliği ile görür, fakat bunun da bir render faturası vardır, ben bunu göze alamadım.
Diğer sahneyi ise hobbit olarak düşündüm, o daha içler acısı çünkü üzerinde hiç durmadım diyebilirim.
Ne kadar olduysa artık.
Kuzey Çin Bambu Ormanları:
Hobbit tarzı orman:
Sevgilerle.
Hakan.
Hikaye:
-Önce bir orman çizdim, birkaç da bambu, eğik sağa sola, uzak ve yakın noktalara yerleştirdim onları, soldan güneş verdim, yandan aldılar ışığı, tabi amacımız güneşin cisimlere vuruşunu daha keskin iletebilmek ve gölgelerini unutmamak gerekir.
-Sonra bu bambular uzun çimlerin arasından çıkmış olsun dedim ve zemine önce ana kayayı çizdim, akabine üzerine çimleri serpiştirdim,çimleri bilerek farklı boylarda farklı kesimlere serptim, amaç yine farklı ışık açılarını almaları ve farklı tonlarda kararak gölge alabilmelerini temin etmek.
-Zeminin solunu yükselttim ve güneş ışını ile eğik bir açıda (referans 40-45, tölerans 5) kesiştirdim, amacım güneşin sahneye direkt değil de eğik açıyla vurması ve bu amaçla sahnede cisimler üzerinde farklı ışıma ve farklı gölge boyları oluşturmaktı.
-Sahnenin tam karşısında belki birkaç da kaya kütlesi vardır dedim ve çizip ekledim, ayrıca zemine de biraz kaya parçası serpiştirdim, maksadım çim zemini ikiye bölmek ve böylece çim boylarını izleyiciye daha iyi yansıtmaktı.
-Daha sonra sahneye hareket katabilmek için az önce çizdiğim kılıcın ilkel halini bu sahneye aldım ve Photoshop ile fırlatılmış havası verdim, yanına da birkaç yıldız çizdim, onlara da fırlatılmış havası verdim. Belki bu ormanda bir ninja diğerinin arkasından yıldızlarnı ve kılınıcı fırlattı.
Aslında bu fırlatılmış havasını vray ile de verebilirdim, hatta vraydeki kamera bu işi camera focus özelliği ile görür, fakat bunun da bir render faturası vardır, ben bunu göze alamadım.
Diğer sahneyi ise hobbit olarak düşündüm, o daha içler acısı çünkü üzerinde hiç durmadım diyebilirim.
Ne kadar olduysa artık.
Kuzey Çin Bambu Ormanları:

Hobbit tarzı orman:

Sevgilerle.
Hakan.