İllustrator'da bir nesneyi, başka bir nesne içine gömme

Kübra Kara

GSF Hazırlık
Kayıt
24 Aralık 2009
Mesaj
381
Tepki
54
Küçük bir örnekle görsermek istedim. Bu işlemi İllüstratörde yapamıyorum, bi kaç kere denedim ama olmadı yardımcı olursanız sevinirim:eek:
 
Kayıt
3 Ağustos 2009
Mesaj
604
Tepki
74
Kübra hanım, merhaba.
Sanırım, Freehand programında bir nesneyi, başka bir nesne içine gömme işlemini Illustrator programında nasıl yapılacağını soruyorsunuz.
Aslında, bu sorduğunuz soruya yanıt verecek o kadar grafiker var ki!
Fakat sorunuzu çok kestirmeden sorduğunuz için hemen anlaşılmıyor. Sorunuzu anlamak için de kafa yormak gerekiyor. Oysa biraz detaylı veya açıklayıcı şekilde sorsaydınız, en az on adet açıklama mesajı alırdınız.
Yukarıda bold olarak yazıdığım şekilde soruyorsanız, Illustrator programında şu prosedürü uygulamasınız.
Öncelikle Illustrator'de bir nesneyi, başka bir nesnenin içine gömebilmek için hem küçük elipsi, hem de taşıyıcı olarak düşündüğünüz büyük elipsi birlikte seçtikten sonra, Object>cliping mask>make komutunu veriniz.

Yalnız, burada dikkat etmeniz gerekenler şunlardır.

1-Küçük elipsi, olması gereken yere taşıyınız. Yani nihai olarak durması gereken yere.
2-Taşıyıcı olan büyük elips, mutlaka üstte durmalı. Freehand'de böyle bir süreç olmadığı için bu durum sözkonusu olamaz.
3-Cliping mask yaptığınız zaman, taşıyıcı nesnenin dolgu vs özellikleri kaybolur. Fakat sonradan bu özellikleri atayabilirsiniz. Demek ki, Illustrator'de cliping mask yapıldıktan sonra nesnelerin özelliklerini belirtmelisiniz.
4-İçine gömdüğünüz nesnenin (sizdeki küçük elips) özelliklerini de yine değiştirebilirsiniz. Bu nesneyi araç kutusundaki beyaz ok ile seçerek tanımlayabilirsiniz.
5-Eğer cliping mask'ı tekrar parçalamak istiyorsanız Object>cliping mask>release komutunu kullanmalısınız.
6-Parçalamadan editlemek istiyorsanız, bu sefer Object>cliping mask>edit komutunu kullanmalısınız.

Gördüğünüz gibi Illustrator; hem çalışma mantığı, hem de yöntem olarak Freehand'den oldukça farklı bir program. Adobe firması, kolaylıkla freehand'de geçmek mümkündür demesi ne kadar gerçekçidir, işin bu kısmı biraz tartışmalıdır.

Kolaylıklar dileğiyle.
Tuncer ÖZKAN
 

Kübra Kara

GSF Hazırlık
Kayıt
24 Aralık 2009
Mesaj
381
Tepki
54
Çok teşekkkür ederim ilginiz için, gerçekten çok açıklayıcı olmuş verdiğiniz bilgiler benim için çok önemli. İllüstratörü yeni yeni öğrenmeye çalışıyorum. Tekrar teşekkür ederim, Tuncer Bey.
 

si-bel

Üye
Kayıt
22 Eylül 2010
Mesaj
13
Tepki
0
ya bnde bişi sorabilirmiyim illustrator de sayfaya yuvarlak falan çizince içi boşken sayfa içinde belli olmuyoo kayboluyo nasıl haletcem bnde yeni çalışıyom sayılır dha önce kullandım az biraz ama sonra hiç kullanmadım yardımcı olurmusunuzz :S
 

Kübra Kara

GSF Hazırlık
Kayıt
24 Aralık 2009
Mesaj
381
Tepki
54
Stroke çizgisine, renk verebilirsin. Eğer işin bittikten sonra çizgi hoş görünmüyorsa tekrar kaldırabilirsin, umarım anlatabilimişimdir:eek:
 
Kayıt
3 Ağustos 2009
Mesaj
604
Tepki
74
Sibel Hanım, merhaba.

Öncelikle, Illustrator programında, diğer bütün vektörel programlarında olduğu gibi (Corel, Freehand..) çizilen bir nesnenin iki temel özelliği vardır. Bunlar, dolgu (fill) ve kontür (stroke, outline..)dir. Eğer bu iki özelliğe de herhangi bir atama yapılmadıysa, nesne seçili olmaktan çıkarıldığında ekranda görünmezler. Çünkü görünmesini sağlayacak bir özellik yoktur. Bu durumda genellikle View menüsünde tel ekran olarak türkçeleştirebileceğimiz Outline satırını tıklatınız. Bu ekran, saydam ekran olarak tanımlanabilir. Artık, nesnenizi en yalın haliyle görebilirsiniz.
Şimdi nesnenizi seçin ve bir stroke değeri verin veya bir dolgu verin. Tekrar View menüsünü açtığınız zaman, az önceki Outline satırının Preview'e dönüştüğünü göreceksiniz. Preview'i tıklatın. artık nesnenizi seçili ve az önce bir değer atadıysanız, o özellikle ekranda görüyorsunuz.

Kolay gelsin.
Tuncer ÖZKAN
 
Yukarı Alt