Işinizi kaybettirebilecek 14 kötü alışkanlık

Murat Vardar

Uzman Üye
Uzman Üye
Kayıt
14 Ocak 2012
Mesaj
4.332
Tepki
1.051
İşinizi Kaybetmeyin!Forbes.com, çeşitli davranış bilimleri kaynaklarından derlediği listede, çalışanların kariyerini olumsuz etkileyebilecek kötü alışkanlıkları sıraladı. İşyerine başınızı derde sokabilecek 14 kötü alışkanlık şöyle:

Ertelemek, son dakikaya bırakmak
Yumurta kapıya dayandığında daha iyi iş çıkardığını düşünenlerdenseniz, bunun çalışma arkadaşlarınıza nelere malolduğunun farkında olmayabilirsiniz. Eğer son dakikadaki çalışmanız, diğerlerinin de acele etmelerine veya tempo yükseltmelerine neden oluyorsa, büyük ihtimalle çalışma arkadaşlarınızı öfkelendiriyorsunuz. Projenin gecikmesi veya başarısızlığa uğraması durumunda ilk suçlanan siz olursunuz.

Yalan söylemek
Yanlış bilgi vermek, bilerek çarpıtmak, harcanan sürelerle ilgili yanlış bilgiler vermek, harcama hesaplarını veya şirket kredi kartlarını amacı dışında kullanmak, çalışma arkadaşlarının başarılarını sahiplenmeye çalışmak size işinizi kaybettirebilir.

Negatif olmak
İş yerinde dedikodu, sızlanma veya şikayetler eksik olmaz, bir noktaya kadar hoşgörülebilir. Fakat sınırı aşarsanız yöneticiniz için bir baş belasına dönüşmeniz an meselesidir. Ekibin moralini bozan eleman rahatça gözden çıkarılabilir.

Sürekli geç kalmak
İşe sürekli geç gelmek veya molalardan geç dönmek, bir tür 'gevşeklik' veya 'özensizlik' görüntüsü çizebilir. İş başında zamanında, hatta birkaç dakika erken olmak, işinize ve diğerlerinin zamanına verdiğiniz değerin göstergesidir.

E-posta iletişiminde zayıflık
İş dünyasında e-postaların önemi büyüktür. Geciken, uzatılan veya hiç verilmeyen yanıtlar başınızı derde sokabilir. e-postaların geç veya seyrek kontrol edilmesi yada yanıtlanması, önemli toplantıların veya fırsatların kaçırılmasına neden olabilir, profesyonel olmayan bir davranış olarak kabul edilir.

Sosyal medya bağımlılığı
Sosyal medya bağımlılığı nedeniyle işten çıkarılmaların arttığı bir gerçek. İşiyle ilgili olmadığı halde günde 20 kez Facebook hesabını kontrol eden bir çalışanın, bu davranışın işini etkilemediğini ileri sürmesi inandırıcı değildir.

Kötü vücut dili
İletişim büyük oranda kelimelerle değil, vücut dilimizle verdiğimiz işaretlerden oluşur. Göz temasından kaçmak, doğru el sıkışmamak gibi hoş karşılanmayan vücut dili alışkanlıkları kariyerinize noktayı koyabilir.

Dikkatsizlik
Dikkatinizin çabuk dağılması işinizi kaybetmenize neden olabilir. Her iş yerinin yazılı olmayan bir kültürü vardır. Bu kültürü doğru gözlemleyemeyip, uyum sağlamakta güçlük çekenler en erken gözden çıkarılanlar olur.

Kötü dil bilgisi
Birinin konuşmalarında dil bilgisi kurallarına dikkat etmemesi, argo veya küfürlü konuşması, kişinin eğitimi konusunda olumsuz ipuçları verir. Çalışırken evde olmadığınızı veya dostlarınızla sohbet etmediğinizi hatırlamakta fayda var.

Yalnız Kurt Sendromu
Bazı durumlarda bağımsız olmak veya projeye konsantre olmak için yalnız kalmak bir ihtiyaç olsa da, herşeyi kendi başına yapmaya çalışmak işyerinde başarısızlığa neden olabilir.

Öfke nöbetleri
Zaman zaman sakinliğinizi kaybedip öfkelenmeniz, baskı altında çalışamadığınızın veya sorumluluklarınızın altından kalkamadığınızın göstergesidir. Stresle başetme tekniklerini öğrenip, pratik yapmanızda fayda olabilir.

Verimsizlik
Dağınık olmak, zamanı boşa harcamak veya çok konuşmak sizi verimsiz bir çalışan yapar.

Düşünmeden konuşmak
Bir toplantı sırasında veya bir e-postada uygun olmayan bir ifade kullanmak tüm kariyerinizi etkileyebilir.

Görgü eksikliği
Küçükken öğrendiklerimiz tüm hayatımızda belirleyici olur. "Lütfen" veya "teşekkür ederim" demek, kendinizi tanıtmak gibi basit ama önemli detayları hafife almayın.





.
 

muratamam

Yazar
Kayıt
12 Temmuz 2010
Mesaj
479
Tepki
364
Ne zulmediniz ne de zulme uğrayınız. Zalim kim olursa olsun mazlumdan yana olunuz. (Hz.Muhammed)
 

muratamam

Yazar
Kayıt
12 Temmuz 2010
Mesaj
479
Tepki
364
Ayrıca patronlar/işverenler dost most değildir ve olmazlar. Onlar işe, elemanlar maaşa bakar. Tek dertleri en çok işi en az paraya yaptırabilmektir (gülünç bir ücret teklif edip deneyebilirsiniz, bir tanesi bile "çok az değil mi bu yahu, yazık yeteneğine ve emeğine" diyecek mi görün). Hepsi bu.

Paylaştığınız şeyleri elli yaşındaki amcanız da, yakın arkadaşınız da, patronunuz da görüyorsa biraz düşünerek paylaşmak gerekmez mi?
http://www.on5yirmi5.com/yazar/sare-sanli/146927/keske-olmasaydin-be-facebook.html
 
Son düzenleme:

GürhanErkal

Altın Üye
Altın Üye
Uzman Üye
Kayıt
22 Aralık 2009
Mesaj
444
Tepki
43
İlk patronum istediğim paranın çok az olduğuna karar verip teklif ettiğim ücretin %50 fazlasını maaş olarak vermek istedi. Çok sevinerek kabul ettim. Ama sonra ücreti hiç bir zaman tam ve zamanında vermedi:)
 

Murat Vardar

Uzman Üye
Uzman Üye
Kayıt
14 Ocak 2012
Mesaj
4.332
Tepki
1.051
@GürhanErkal

Sektörün kanayan bir başka yarası;
gasp edilen emekler !
 

muratamam

Yazar
Kayıt
12 Temmuz 2010
Mesaj
479
Tepki
364
@GürhanErkal

Böylesi "drajelik tavsiyeler" ne kadar etkili olur bilmem ama yine de bilmekte fayda var:

1) Önce neden ertelediğinizin altındaki psikolojik sebebi tespit etmelisiniz.
Erteleme hastalığına yakalanan herkesin sebebi aynı değildir. Bu hastalığın nedeni disipline olamama veya zaman yönetiminde başarısız olma gibi şeyler değildir. Çoğu derin psikolojik nedenlere dayanmaktadır.

2) Erteleme hastalığınızın arkasındaki nedene göre farklı stratejiler önerilmektedir.
Her nedene göre çözüm önerileri farklı olduğu için, bu hastalığın derin nedenini tespit etmek veya bilmek problemin % 50 çözülmesi demektir. "Erteleme Hastalığı" adlı kitap size nedenlere bağlı olarak farklı çözümler sunmaktadır.

http://www.ertelemehastaligi.com/

Ancak artık bir çok bilimadamı bu sorunu çözmek için var gücüyle çalışıyor.

Piers Steel insanların özünde ertelemeye yatkın olduklarını ancak yapmaları gereken işleri parçalara ayırıp o küçük parçaları düzenli olarak yaparlarsa sorun yaşamayacaklarını söylüyor.

Tabii söylemesi kolay.

Önerilen ikinci yöntem ise çok daha etkili. Güvendiğiniz bir arkadaşınıza 50 lira verin ve söz konusu işi tamamlayana kadar paranızı size geri vermemesini rica edin.

http://www.aktuelpsikoloji.com/erteleme-hastaliginin-nedenleri-ve-tedavisi-12279h.htm

Atılgan olun
Bir iş gözünüzde büyüyorsa onu yapmadan önce birkaç saniye şunu hayal edin: bu iş bittiğinde üzerinizden o yükün nasıl kalkacağı ve zihninizin nasıl hafifleyeceği… Bunun bilincinde olduğunuza gerçekten motive olacak ve hatta işinizi normalden çok daha çabuk bir sürede sonlandırabileceksiniz. Gözünde büyütmek beraberinde üşenmeyi, üşenmek de hemen akabinde yarına ertelemeyi getirir. Dolayısıyla üşengeçliği bir kenara bırakın, bitişin hayalini kurun ve hemen o işe atılın!

http://www.pudra.com/yasam/kisisel-gelisim/erteleme-aliskanligindan-kurtulabilirsiniz-2316.htm

Ertelemecilikten Kurtulmanın Yolları
1- Hoşlanmadığınız işi önce yapın: En sevmediğiniz, en çok erteleme eğilimi gösterdiğiniz işi, günün başlangıcında yapmaya çalışın. Bu, işin sürekli korku saçıp ertelenmesi yerine, işin bir an evvel olup bitmesini sağlar. (Douglass ve Baker)
2- Ertelenmesi muhtemel işi parçalara ayırın: Sorunun üstesinden gelebileceğiniz bölümleriyle her gün 10-30 dakika uğraşın. Zaman dolunca bırakın. Hoş olmayan işlerle bugün uğraşmamak, aynı problemi yarın yine taşıyacağınız anlamına gelir.
3- Kendinize bir bitirme tarihi saptayın: İş yapmaya motive olabilmemiz için biriyle bahse girin. Örneğin; patronunuza bütçeyi normalden bir hafta önce hazırlayacağınızı, yapamazsanız ona bir akşam yemeği ısmarlayacağınızı söyleyin.
4- İşi bitirdiğinizde kendinizi ödüllendirin: Kendinize vereceğiniz ödüller, küçük ya da büyük, hoşunuza giden her şey olabilir. Eğer ödüle layık olamazsanız, kesinlikle almayın; başarılı olursanız ise mutlaka ödülünüzü kendi kendinize verin. Ara sıra alacağınız bu ödüller yaşamı daha da renklendirir ve korktunuz işleri erteleme eğiliminin üstesinden gelmenize yardım eder.
5- Elinizde ne varsa onunla yola çıkın.
6- Sıkıcı ve sevimsiz bir işi birine vermeyi deneyin.
7- Ertelemeciliğe karşı engeller oluşturun. (5)

http://www.gencgelisim.com/v2/kategoriler/29-kisisel-gelisim/612-ertelemek-isi-uzatir-omru-kisaltir-.html
 

Murat Vardar

Uzman Üye
Uzman Üye
Kayıt
14 Ocak 2012
Mesaj
4.332
Tepki
1.051
@muratamam


Her bir paragrafına aynen katılıyorum,
vaktiyle bu tarz püfleri tecrübe ettim,

teşekkürler paylaşım adına.
 

muratamam

Yazar
Kayıt
12 Temmuz 2010
Mesaj
479
Tepki
364
@muratamam

(1:25'den itibaren)

Nispeten haklı olabilir lakin pekçok "kurumsal şirket"in sahibi olanlardan unutamadıklarımız var:

(08:30'dan itibaren)

 
Son düzenleme:
Yukarı Alt