Kampanya Doktoru

Abdullah Şahin

Altın Üye
Altın Üye
Kayıt
3 Nisan 2008
Mesaj
2.630
Tepki
89
Kampanya Doktoru, Google'ın AdWords Reklamlarına ilişkin gelişmiş teknolojisini ve deneyimini sizin yararınıza kullanır. Bu araç, kampanyanızı (bütçeniz, anahtar kelimeleriniz ve açılış sayfanız dahil olmak üzere) otomatik olarak analiz eder ve kampanyanızın performansını geliştirmek için bir öneri oluşturur. Siz de önerilen değişiklikleri inceleyebilir ve uygulamak istediklerinizi kabul edebilirsiniz.

Aşağıda kampanyanızı nasıl analiz ettiğimize dair daha fazla ayrıntı bulabilirsiniz:


Bütçe analizi. Düşük bütçeniz nedeniyle reklam gösterimi kaçırıp kaçırmadığınızı belirlemek için kampanya geçmişinizi değerlendiririz. Eğer böyle bir durum saptarsak, bir bütçe teklifiyle birlikte kaçırdığınız tıklamaların ve gösterimlerin bir özetini görürsünüz.
Anahtar kelimeler. Kampanyanız için nelerin düzgün çalışıp nelerin düzgün çalışmadığını belirlemek amacıyla açılış sayfanızı ve anahtar kelimelerinizin şimdiki performansını otomatik olarak analiz ederiz. Her reklam grubu için, anahtar kelime listenizde değişiklik önermek üzere bu bilgileri kullanırız. Değişiklikler şunlar olabilir:
Yeni anahtar kelimeler ekleme
Düşük performanslı anahtar kelimeleri silme
Anahtar kelime eşleme seçeneklerini değiştirme (geniş, öbek veya tam eşleme)
Tıklama başı maliyet (TBM) tekliflerini ayarlama
Reklam metni Kampanya Doktoru reklam metninizi otomatik olarak inceleyip büyük küçük harf kullanımı veya noktalama işaretleriyle ilgili küçük değişiklikler önerebilir. Bu değişiklikler başarılı olduğunu saptadığımız optimizasyon ipuçlarını temel almaktadır
İşinizi en iyi sizin bildiğinizin farkındayız. Kampanyanızın başarıya ulaşmasını sağlamak için, lütfen Kampanya Doktoru'nun otomatik tekliflerini dikkatli bir biçimde inceleyin. Önerilen değişikliklerin bazıları reklam hedeflerinize uymayabilir, bu nedenle yalnızca istediğiniz değişiklikleri kabul edin.


Aracı Kullanma


Kampanya Doktoru'nu kullanmak için aşağıdaki adımları uygulayın:

https://adwords.google.com.tr adresinde AdWords hesabınıza oturum açın.
Optimize etmek istediğiniz kampanyanın adını tıklayın.
Reklam grubu tablonuzun üstündeki Kampanyayı Optimize Et düğmesini tıklayın.
Tanıtım sayfasını inceledikten sonra Başlayın düğmesini tıklayın.
Kampanya düzeyindeki teklifi (varsa) inceleyin ve yapmak istediğiniz işlemi seçin.
Reklam grubu tekliflerinizin listesini görüntülemek için Kaydet ve Devam Et düğmesini tıklayın.
Bir Reklam grubunun ayrıntılı tekliflerini görmek için İncele düğmesini tıklayın.
Reklam grubu teklifinin geri kalanını gözden geçirmek için Kampanya Doktoru'ndaki talimatları uygulayın.
Reklam grubuyla işiniz bittiğinde Değişiklikleri Uygula ve Devam Et düğmesini tıklayın.
Varsa kalan Reklam grupları için 7'den 9'a kadar olan adımları yineleyin.
Aşağıda, teklifinizi incelerken size yardımcı olacak birkaç ipucu daha bulabilirsiniz:
İşleminizi tamamlayana kadar tekliften ayrılmayın. Değişikliklerinizi uygulamadan tekliften çıkarsanız teklifiniz kaybolur.
Teklifinizi dikkatlice inceleyin. Teklif otomatik olduğu için bazı değişiklikler kampanyanızla alakalı olmayabilir.
İstediğiniz değişikliklerin yanındaki Onayla kutusunu işaretleyin. Yalnızca onayladığınız değişiklikler kampanyanıza uygulanır.
Kampanya Doktoru'na Kampanya Yönetimi sekmesindeki Araçlar sayfasından da erişebilirsiniz. Kampanya Doktoru'nu tıklayın ve sonra optimize etmek istediğiniz kampanyayı seçin.
 
Yukarı Alt