Katalog tasarimi

acargrafik

Üye
Kayıt
6 Ocak 2013
Mesaj
2
Tepki
2
Katalog; bir firmanın, firma ürünlerinin en içerikli ve en detaylı tanıtım aracıdır. Kataloglar kuşe kâğı da hazırlanır. Tasarım detaylara göre hazırlanır, firmanın kurumsal kimliğiyle özdeşleşmesi gerekir. Ürünlerin detayı ve kolay anlaşılması önemlidir. Kurumsal firmaların bugün kendilerini ifade etmek ve tanınmak için vazgeçilmezlerinden olan katalog, maliyetli olduğu gibi istenilen amaca da kolay ulaşmayı sağlar. Kataloglar genelde çok sayfalı, tel veya iplik dikişli veya kırımlı katlamalıdır. Ekstra işçilik gofre kabartma kısmi lak mat selefon, parlak selefon, yaldız baskısı gibi uygulamalar katalogun görünüş kalitesini artırıp göze daha çekici gelir. Katalogun kaliteli olması firmanın kurumsal alanın artmasına ve markalaşmasına yardımcı olur. Katalog, günümüzde daha çok firmaların veya kurumların ürün ya da hizmetlerini tanıttığı matbu kitapçıklar olarak anlaşılmaktadır. Fakat internetin gelişmesiyle birlikte dijital ve online katalog önem kazanmaya başladı.El ilanı tasarımında dikkat edilmesi gereken hususlar şunlardır:

1- Katalogda kullanılan resimler yazılar zeminler birbiriyle uyum içinde ve çözünürlükleri yüksek olmalıdır. El ilanlarımızda en boy oranları standart olmalıdır.

2- Firmanın logosu tanıtılacak ürünler ve istenilen konu firmanın kurumsal kimliğiyle uyumlu olmalı kolay anlaşıla bilmelidir

.3- Renkler CMYK olarak çalışılmalı ve basım sırasındaki renk farklılıkları göz önünde bulundurulmalı. Gerekiyorsa renk düzeltmeleri yapılmalıdır.

4- Kullandığımız ürünler ön planda olmalıdır, çünkü bir el ilanında amaç ürünü ön plana çıkarmaktır. Yazılarımıza fazla kontur (stroke) vermemeliyiz.

5- Kullandığımız yazı karakterlerimizi insanların zorlanmadan okuyabileceği yazı karakterleriseçmeliyiz. Aksi takdirde eline alınca okumandan kaldırıp atabilir.
 
Yukarı Alt