Kurumsal Kimlik

acargrafik

Üye
Kayıt
6 Ocak 2013
Mesaj
2
Tepki
2
Reklam şirketlerinin öncelikli işi kurumsal bir kimlik oluşturmadır. Peki, ama nedir kurumsal kimlik ve bir kurum için kimlik başlığı altında neler yapılabilir? Bir şirketin kendisini temsil etme biçimlerinin bütünü, o şirketin kurumsal kimliğini oluşturur.

Kurumsal kimlik şunları içerebilir:

* Ürünler, Ürün Ambalajları

* Bina, Ofis, Şantiye Gibi İçinde Yer Alınan Çevre

* Tabelalar, Yönlendirme Elemanları

* Sergiler, Fuarlar

* Antetli Kağıt, Kartvizit, Zarf, Dosya, Tebrik Kartları, Şirket İçi İletişim Dokümanları (Memo)

* Fatura, İrsaliye, Tahsilat ve Tediye Makbuzları

* Personel Takip Formları, Başarı Belgesi, Sertifika

* Kurumsal Yayınlar, Faaliyet ve Finans Raporları, Broşür, Katalog, Reklam

* Bayrak, Çıkartma, Ajanda, Bloknot, Takvim gibi Promosyon Malzemeleri

* Web Sitesi, Tanıtım CD’si gibi Multi-medya Uygulamaları

* Araç Üzeri Grafikler

Birkaç örnek vermek gerekirse; Öncelikle kurum için belirli renk tonları (kodları) belirlenmelidir. Turkcell’in mavisi (#000099) buna en iyi örneklerden birisidir. Gerek sitesinde, gerek bütün reklamlarında bu mavi tonu esas renktir. Bir logo’nun kurumsal kimlikte ne kadar büyük bir önemi olduğunu en iyi Nike örneğinde görebiliriz.Kurumsal kimlik tanımı günümüzün yükselen değeri, bu günlükler (blog) için de önemlidir.Eğer günlüğünüzle bir yerlere gelmek istiyorsanız; rumuz (nick) kullanacaksanız; başkakimsede olmayan ve size göre anlamı olan bir rumuz seçmemiz önemlidir. Günlüğünüzünakılda kalır bir ismi olmalıdır. Kendinize bir logo belirleyin. Kendi renk tonlarınız olsun. Güzel bir slogan bulun. Başkalarının zevkleri için değil, kendi zevkiniz için yazın. Belki de enönemlisi kendinize özgü bir tasarımınız olsun. Kısaca; günlük sizin günlüğünüz, doğal olarak size özgü olsun.
 
Yukarı Alt