Müşteri: Fast Turca Restaurant / Kurumsal Kimlik Tasarımı

Ömer YILDIZ

Admin
Yetkili Kişi
Kayıt
29 Temmuz 2007
Mesaj
2.320
Tepki
92
GRAFİK TASARIM BRIFI


Müşteri : Fast Turca Restaurant
İş disiplini : Kurumsal Kimlik Tasarımı

Konu: İstanbul İstiklal Caddesi başta olmak üzere, değişik semtlerde aynı anda açılacak olan on iki adet “ Fast Turca Restaurant” hızlı gıda tüketimi ve “Osmanlı Yemekleri” mönüsü ile hizmet verecektir. Şirketimizin bir adet logotype çalışmasına ihtiyacı bulunmaktadır. Tasarlanan logonun bizi öncelikle İstanbul, sonra Ülke genelinde açacağımız şubelerimizde çok iyi bir şekilde temsil etmesi gerekmektedir. Amacımız Türk usülü hızlı yemek tüketimini yaygınlaştırmak ve Avrupa hızlı gıda kültürüne karşı yemek zevkimizi ve damak tadımızı insanlarımıza sunmaktır. Ayrıca bazı kültürler tarafından sahip çıkılmak istenen Türk yemek çeşitlerimize Ülke olarak sahip çıkmamız gerektiğini her müşterimize sloganımız ile anlatabilmeliyiz. Sektöre oldukça iddialı bir şekilde girilecek, tv, radyo ve basında her türlü reklam ve tanıtım aktivitesi yapılacaktır.


İstenen Tasarım Meteryali :
Logotype, en fazla üç (3) renk, Menü (Ön/Arka kapak) Tasarımı

Slogan :
Yemeğine, sahip çık…

Teslim tarihi ;
31 Temmuz 2009 Saat :17.00

Her yarışmacı, çalışmasını Buradan yeni konu açarak eklemelidir.
Dereceye giren yarışmacılardan çalışmaların vektörel hallerini yarisma(at)grafikerler.org mail adresine gönderilmesi istenecektir.

Yarışmanın koşullarını okumak için Tıklayınız.

Bütün yarışmacılara başarılar dileriz.
Saygılarımızla.

Site Yönetimi adına
Ömer YILDIZ

Fast Turca iç mekan:

 

Ömer YILDIZ

Admin
Yetkili Kişi
Kayıt
29 Temmuz 2007
Mesaj
2.320
Tepki
92
@kanakan



Minik's Dondurmaları / Kurumsal Kimlik Tasarımı yarışması önümüzdeki aylarda yarışma konusu olarak tekrar duyurulacaktır.
 

İsmail Ev

Altın Üye
Altın Üye
Kayıt
29 Temmuz 2008
Mesaj
84
Tepki
1
Bence bu yarışma iki aşamada yapılmalıydı. 1. Aşamada Logotype belirlenmeliydi. 2. Aşamada Seçilen logotype ile yapılacak tasarımlardan daha sağlıklı sonuçlar çıkacağından eminim.
Çünkü tasarımcı daha logotype'ın net kararını vermeden(verse bile içi rahat etmeden) kurumsal kimlik çalışması, tasarımın psikolojik sürecine olumsuz etki etmektedir.
Saygılar.
Yarışmacılara başarılar dilerim.
 
Kayıt
7 Temmuz 2008
Mesaj
208
Tepki
5
Selam,

İsmail Ev arkadaşımızın bu noktada işaret ettiği durumu da içeren ve bununla birlikte kurumsal kimliğin ne oduğuna dair kişisel düşüncelerimi bundan bir süre önce başka bir alanda yayınladığım yazımı bir kez de burada konuya açıklık getirmesi anlamında sunmak istiyorum.

Buyrun bir zahmet okuyun...



Konumuz "Kurumsal Kimlik" nedir? Nasıl olmalıdır..?

Kurumsal kimlik (Corporate Identity) kurumun kimlik özelliklerinin kesin olarak belirlendiği görsel, fiziksel, kültürel ve genel kurum felsefesinin niteliklerinin oluşturulması için yapılan çalışmaların tümüdür. Kurumun bütün bu özelliklerinin tümünü içeren çalışmaya "Kurumsal Kimlik" çalışması, hazırlanan tüm çalışmaları içeren klavuza ise "Kurumsal Kimlik Klavuzu" (Corporate Identity Manual) denir.

Bu tür bir çalışmaya başlamadan önce kurumun kendi vizyonunu belirlemiş, hedeflerini saptamış kurumsal yapının, felsefesinin kendisine kazandıracağı gelişmeleri içerisine (özüne) sindirmiş olması gerekir. Kurumsal kimliğin yalnız bazı temel basılı mataryelden (POP) ibaret olmadığının bilincine ulaşmış olması herşeyden önce o kurumun gelecekte karşılaşabileceği kimlik bunalımlarını da aşması için temel dayanak noktası olacaktır.

Sözünü ettiğim bu temel şartları kendi bünyesinde oluşturmadan kurumsal kimlik çalışması yapan bir kurumun dostlar alışverişte görsün mantığından öte gitmeyen bir çalışma içerisinde olacağını unutmamak gerekir. Bu çalışmanın içerisinde en can alıcı olanı kurumun Logo Type'ının yani eski deyimle "Alamet-i Farika" sının oluşturulma çalışmasıdır ki; bu bir kurumun kimliğinin en önemli parçasını hatta beynini oluşturur.

Bu çalışma bir kurumun vitrinin en gözde parçasıdır. Dışa açılmada o kurumu akılda kalıcı, etkileyici, çarpıcı ve güçlü kılan logosunun görünümüdür. Kurumun yapısına uygun logo tasarımının oluşturulmasından sonra kurum için gerekli olan diğer basılı mataryellerin de yapının özelliklerine ters düşmeyen bir şekilde hazırlanması gerekmektedir.

Tüm bu çalışmaların oluşturulmasından sonra karşımıza çıkan en önemli konu bu tür çalışmaların hazırlığının nasıl olması gerektiği ya da nasıl olmaması gerektiğini belirten bir klavuzun hazırlanmasıdır.

Hazırlanacak olan bu tür bir klavuzda kurumun logosundan tutunda diğer tüm yazılı ve görsel tanıtım yada işlevsel unsurlarının aşama aşama nasıl olması gerektiğinin üçüncü şahıslara anlatılması esas alınmalıdır. Çünkü kurum ilerki dönemde üçüncü şahıslarla iş ortaklığı yapacak, yaptığı bu ortaklıklarda kurumun felsefesinin onlar tarafından da benimsenmesinin sağlanması esas olacaktır. Bu ön hazırlık çalışmasının sağlıklı olması o kurumun daha sonraki dönemde kendilerine her aşamada avantaj olarak geri dönecek, bu yaşadıkları uzun ve sancılı olan süreç onların daha sonraki dışa açılımlarında psikolojik ön hazırlık aşaması olacaktır.

Kurumsal Kimlik çalışmasının yaratılması için kurumun kendisini ön hazırlık sürecinden geçirmesi aynı zamanda kendisi gibi düşünen, süreci birlikte sağlıklı olarak yaşayabilecek bir partnerin yani ajansın da görsel ve yaratıcı katkısıyla tamamlaması esastır. Tüm bu yorucu ve sancılı geçen sürecin sonunda ortaya çıkan ve gerektiği kadar sayfadan oluşan bir "Kurumsal Kimlik Klavuzu" o kurumun fiziksel yapısının yanında ruhunu da yansıtır.

- Kurumsal Kimlik işte böyle bir şeydir...

Her kurumun aslında sahip olması gereken, kendi belirlediği kurallara önce kendisinin uyması gerektiğini bilen, rakiplerinin ve içerisinde yer alacağı sektörün yapısal özelliklerini kavramış, sorumluluk bilincine sahip, ortak çalıştığı kişi ve kuruluşlarla olan ilişkilerinin düzeyini kavramış bir bilgi ve deneyime ulaşmış olması gerekir.

Bu özellikleri kendine ilke olarak edinmiş bir kurum zaten Kurumsal Kimliğini kendi bilincinde oluşturmuş demektir. Ondan sonra yapılacak tek şey artık işin kağıda dökülmesi aşamasıdır ki bu da zaten kendi işinde uzmanlaşmış bir başka kurum olan Reklam Ajansına düşmektedir.

Saygılar...
 

derya_d13

Üye
Kayıt
16 Haziran 2009
Mesaj
32
Tepki
0
bu yazılanlardan sonra belki alakasız elecek ama ben birsey sormak istiyorum..

" fast turca " ile ilgili bizden istenen çalışma bir logotype ve bir de menü tasarımı değil mi?

yarışma için bu ikisi dışında kartvizit-antetli-zarf-vs. tasarımlarını da yapıp siteye eklemek zorunda mıyız ? çünkü genel olarak baktığımda coğu arkadasımız firma tişörtlerine kadar örnek hazırlamış..
 
Yukarı Alt