NavarinTR
Üye
- Kayıt
- 19 Ocak 2010
- Mesaj
- 5
- Tepki
- 3
Merhabalar öncelikle, bu konuyu açmadan önce büyük tereddütler içindeydim ve sanırım hala da öyleyim. Evet, bir reklam ajansı açmak!
6 senelik tasarımcılık hayatımın son 2 senesini sanat yönetmeni olarak bir reklam ajansında geçirdim. Derler ya "her tasarımcı bir gün kendi yerini açmak ister" diye, işte ben de o klişe isteği yaşayanlardanım. Çünkü onca senelik çalışma hayatımda yaptığım yaratıcı tasarımlar hep küçümsendi, hep "bunu insanlar anlamaz boş ver" denildi. Halbuki artık insanlar klasik reklamlardan sıkıldı, alıştı; artık ilgi çekmiyor, prim yapmıyor.
Piyasadaki bu açığı da göz önüne alarak, daha çok gerilla tarzında konsept reklamlar üreten, markaların insanların aklında daha iyi yer edinebileceği işlerin yapıldığı bir reklam ajansı oluşturmak düşüncem var.
Ben şu an Antalya'da yaşıyorum ve bu düşüncem için bu şehir uygun değil. Aklımda iki yer vardı; İstanbul veya Ankara. Fakat İstanbul'da yepyeni bir ajansın sonu genellikle "iflas" oluyor ki o kadar rakibin arasında da kaçınılmaz son diyebiliriz. Geriye kaldı Ankara! Evet, Ankara bu konu için ne kadar uygun orasını yaşayıp öğreneceğiz.
Üniversite hayatımı da orada geçirmemden dolayı, oldukça geniş bir -iş potansiyeli olan- çevreye sahibim. İşin aslı ben bu çevreye güvenerek de hareket etmiyorum.
Çok uzun oldu tamam, benim sizlerden öğrenmek istediğim bir reklam ajansı nasıl açılır değil. Bir reklam ajansı açtık, besmele çekip koltuğumuza oturduk, ee sonra? Sonrası aslında basit gibi ama mutlaka başarıya daha hızlı ulaşabilmek için bir yol olmalı ve bu yollardan geçen büyüklerimizden tavsiyeler alınmalı...
Ben merdiven altı bir ajans için bu konuyu açmadım. Böyle ajanslara öncelikle ben karşıyım. Aklımdaki, bir markayı baştan oluşturan, gerekirse müşteri firmalarımızdaki personellerin saç şekline bile yön verebilecek, dediğini yaptırtabilecek bir ajans olmak.
İzlememiz gereken yol nedir? Bir de tek emin olmadığım konu ilk aşamada bir muhasebeciye ihtiyaç var mı?
6 senelik tasarımcılık hayatımın son 2 senesini sanat yönetmeni olarak bir reklam ajansında geçirdim. Derler ya "her tasarımcı bir gün kendi yerini açmak ister" diye, işte ben de o klişe isteği yaşayanlardanım. Çünkü onca senelik çalışma hayatımda yaptığım yaratıcı tasarımlar hep küçümsendi, hep "bunu insanlar anlamaz boş ver" denildi. Halbuki artık insanlar klasik reklamlardan sıkıldı, alıştı; artık ilgi çekmiyor, prim yapmıyor.
Piyasadaki bu açığı da göz önüne alarak, daha çok gerilla tarzında konsept reklamlar üreten, markaların insanların aklında daha iyi yer edinebileceği işlerin yapıldığı bir reklam ajansı oluşturmak düşüncem var.
Ben şu an Antalya'da yaşıyorum ve bu düşüncem için bu şehir uygun değil. Aklımda iki yer vardı; İstanbul veya Ankara. Fakat İstanbul'da yepyeni bir ajansın sonu genellikle "iflas" oluyor ki o kadar rakibin arasında da kaçınılmaz son diyebiliriz. Geriye kaldı Ankara! Evet, Ankara bu konu için ne kadar uygun orasını yaşayıp öğreneceğiz.
Üniversite hayatımı da orada geçirmemden dolayı, oldukça geniş bir -iş potansiyeli olan- çevreye sahibim. İşin aslı ben bu çevreye güvenerek de hareket etmiyorum.
Çok uzun oldu tamam, benim sizlerden öğrenmek istediğim bir reklam ajansı nasıl açılır değil. Bir reklam ajansı açtık, besmele çekip koltuğumuza oturduk, ee sonra? Sonrası aslında basit gibi ama mutlaka başarıya daha hızlı ulaşabilmek için bir yol olmalı ve bu yollardan geçen büyüklerimizden tavsiyeler alınmalı...
Ben merdiven altı bir ajans için bu konuyu açmadım. Böyle ajanslara öncelikle ben karşıyım. Aklımdaki, bir markayı baştan oluşturan, gerekirse müşteri firmalarımızdaki personellerin saç şekline bile yön verebilecek, dediğini yaptırtabilecek bir ajans olmak.
İzlememiz gereken yol nedir? Bir de tek emin olmadığım konu ilk aşamada bir muhasebeciye ihtiyaç var mı?