Necla Rüzgar / Hasar Tespiti

Yasemin Ertosun

Altın Üye
Altın Üye
Kayıt
21 Haziran 2009
Mesaj
768
Tepki
39



Açılış: 21.12.2010 // 18:30 - 20:30

Necla Rüzgar, Outlet İstanbul'da gerçekleşecek kişisel sergisinde, ideallerin çatışmasına ve giderek bulanıklaşmasına odaklanıyor. Dünyada olma durumunda yitirdiklerimize ilişkin bir tespite girişiyor. Necla Rüzgar’ın suluboya, fotoğraf ve video çalışmalarından oluşan “Hasar Tespiti” isimli sergisi 21 Aralık-29 Ocak tarihleri arasında Outlet Galeri’de görülebilir.

Rüzgar’ın sanatının en önemli özelliklerinden biri, eleştirel olan ile ironik olanı postmodern bir kurguyla biraraya getirmesidir. Pastiş yoluyla, batı sanatına ait bazı imgesel sahneler ve figürler, yeniden kurgulanıp, Türkiye toplumunun gerek ev içi yaşamına, gerekse de mahrem olarak görülen dış dünyaya ait gündelik hayata ilişkin sahneleriyle yan yana kurgulanır.

Rüzgar’ın sanatı, bize, birbirine bağlı bir dizi gerilimi gösterir: Bir yandan güncel olan ile, yani gündemi oluşturmuş ve toplumun ilgisini üzerine çekmiş olaylarla, gündelik olan arasındaki, yani toplum için kanıksanmış ve tekrar eden hayat sahneleri arasındaki gerilimdir bu. Bir diğer önemli gerilim ise, siyasal bakımdan bastırılan hareketlerle, siyasal olarak öne çıkan/çıkarılan hareketler arasındaki trajik kesişmedir.

Necla Rüzgar sergiyi “Hasar Tespiti” olarak adlandırılmasını şöyle açıklıyor: “Hasar, bir şeyin yerinden oynamasının, dolayısıyla yatağından çıkmasının sonucudur. Tıpkı deprem durumunda olduğu gibi, deprem nasıl kıtanın, toprak parçasının yerinden oynaması ve yer değiştirmesi sonucu ortaya çıkıyor ise, hasar durumunda da olup biten, yaşantı ve olayların yerinden, mantığından çıkmasıdır. Bu durumda, “Hasar Tespiti”, mal ve mülke ilişkin bir zarar ziyan tespitinden çok, dünyada olma durumunda yitirdiklerimize ilişkin bir tespittir.”

Necla Rüzgar, serginin ilk bölümünde, bireysel isteklerle, toplumsal istekler arasındaki gerilime ilişkin resimlerine yer vermektedir. Serginin ikinci bölümünde ise, Denizlerin yargılanması metaforu üzerinden, genel olarak deniz ve boğulma imgeleriyle dile gelen resimler yer almaktadır. Serginin üçüncü bölümünde, sanat tarihinde yer etmiş popüler imgelerle günümüz Türkiye toplumunun farklı sınıf ve kesimlerine ait yaşam pratiklerinin iç içe geçtiği yapıtlar yer almaktadır.


1972 yılında Tunceli’de doğan Necla Rüzgar, Ankara’da yaşamakta ve çalışmaktadır. Yurtiçinde ve yurdışında kişisel ve karma sergilere katılan sanatçının sergilerinden bazıları: 2010: “Kendine Ait Bir Oda” (İstanbul), 2009: “İstanbul Next Wave” (Berlin/Almanya), “Acil Çıkış“, (İstanbul), 2008: “Preview Berlin-The Emerging Art Fair” (Berlin/Almanya), 2007: “Gerçekçi Ol İmkansızı Talep et!” (İstanbul), 2006: “Dilimde Belleğin Buruk Tadı” (solo) (Seul-Incheon/G. Kore), 2004: “Ist Goungju International Art Festival” (Goung Ju/G.Kore), 2003: “Voyageurs des Temps” 22. İskenderiye Bienali (Mısır). Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora eğitimini Hacettepe Üniversitesi Resim Bölümünde tamamlayan sanatçı halen aynı bölümde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.
 
Yukarı Alt