Reklam Ve Focus Grupları

Kayıt
9 Ocak 2009
Mesaj
8
Tepki
0
Avrupa ülkelerinde uzun süredir kullanılan ama ülkemizde henüz kullanımı çok az olan bir tür denetlemedir.
Yapılan reklam çalışmalarını halka arz etmeden önce değişik segmentasyon gruplarına gösterilir ve gören insanlar arasında 50 sorudan oluşan bie anket yapılır ve sonuçuna göre reklam ya yayınlanır yada yayınlanmaz. Buda reklam kirliliğini ve boşa para harcanmamış oluyor. Türkiye' de yaşanan en büyük problem bu konu hakkında reklam ajansların burnundan kıl aldırmak istememesi ben yaptım mı en iyisini yaparım saden demesi gibi bir sürü nedenler sıralıyabiliriz. Reklamdan istediği sonuçu alamayan reklam verende ajansa yüklenir.
Şuanda bu işi yapan İstanbul'da 2 adet firma var aldıkları ücret ise 20.000 ile 25.000 $ arasında değişiyor. Reklam bütçeleri milyon dolarları bulan firmalarda düşünüldüğü taktirde aslında çok komik bir rakam. Saygılarımla....
 

ismail koc

Üye
Kayıt
17 Ekim 2007
Mesaj
403
Tepki
0
paylaşım için teşekkür ederiz mustafa bey çok güzel bir konuya değinmişsiniz. umarım türkiyede bu sadece 2 firma ile kalmaz ülkedeki bütün firmalar tarafından kullanılır.
 
Yukarı Alt