Reklamcı mı olacaksın (II)

danisman

Consultant
Kayıt
27 Nisan 2009
Mesaj
1.504
Tepki
30
Merhaba,
Konuyu biraz daha açalım ve ne anlatmak istediğimizi bir güzel bu satırları okuyanlara anlatalım istedim.

Öncelikle küçük bir açıklama yaparak yazımıza devam edelim istiyorum. Reklamcılık demek grafikerlik mi, demektir? İyi bir PS kullanıcısı, iyi bir reklamcı mı, demektir? Bu sorularımıza yanıtlar bulmaya çalışacak, aynı zamanda bir reklamcı nasıl olunur, bir reklamcı nasıl olmalıdır onu ortaya çıkarmaya çalışacağız.

Ben bir reklamcı olmak istiyorum diyen kişi, en başta pazarlamacı ruhuna sahip olmalıdır. Bunu her defasında ve her yazımda bir şekilde sizlere söylüyorum. Neden pazarlamacı ruhuna sahip olmalıdır, bir reklamcının pazarlamayla ne işi olur gibi soruları düşünen ve soranlara bunu açıklayalım.

Bir ürünün nasıl ve ne şekilde pazarda yer alabileceğini, ne şekilde tüketicinin almasını sağlamak gerektiğini bilmiyorsanız, reklamcı olabilmeniz mümkün değildir. Olamaz mı, olur ama nasıl olur, şans faktörü devreye girerse olur.

Ben sektörde uzun zamandır yer alan bir insan olarak, yapmış olduğum bir çok başarılı çalışmaya rağmen, hala gördüğüm bazı çalışmaları kıskanırım, neden daha önce böyle bir şeyi düşünemedim diye. Bu aslında sıradan bir kıskançlık değildir, reklamcılıkta ve bir reklamcıda olması gereken meziyettir. Şayet sektörle ilgili işleri ve gelişmeleri çok yakından takip etmiyorsanız, sizin reklamcılık hamurunuzda bir gevşeklik, ununuzda, tuzunuzda bir yavanlık var demektir.

Ne demiştik, iyi bir reklamcı aynı zamanda üst düzey bir pazarlamacıdır. Pazarlama konusunda ya eğitim almış olmalıdır veya kendisini eğitmelidir. Pazarlamacılık derken, bir konuya biraz daha açıklık getirmek istiyorum. Reklamcılığı yapabilmek için en geniş şekilde düşünebilme yetisine sahip olmalı, elinizdeki mevcut bilgileri gözden geçimeli, taze fikirler ve pazarlar aramalısınız.

Günümüzde üretim çok önemli değil, eskiden imkansız olarak görülen üretimler şimdi bir kaç dakikada paketlenip tırlara yüklenebiliyor. Bu olay, üretim dünyasında çok iyi gibi görünsede, üreticilerin gizli kabusu da diyebiliriz. Ürettiğini satmak zorunda olan üreticilerin, tüketiciye en hızlı şekilde ulaşabilmesi için, başarılı reklamcılara ve pazarlamacılara ihtiyacı var bunu aklınızdan asla çıkarmayın. Başarılı bir reklamcı ve iyi bir pazarlamacı olabilmek için yapmanız gereken, sürekli kendinizi yenilemektir.

Yenilikçi olan düşünceler ve beyinler her zman başarılı olmuştur ve aranan insanlar olmuşlardır, bunun aksini söylemek mümkün müdür? İsterseniz bu konuyu biraz daha açalım. Dikkat edin piyasaya yeni girmiş ürünlerde mutlaka "yeni" veya "new" yazısını göreceksiniz. Bu eski ama her zaman iş yapan bir satış taktiğidir. Eskiden beri piyasada yer alan bir üründe ise "yeni formül" "yeni sistem" v.b. yazıları, dikkatinizi çekmiştir çoğu zaman. Demek ki, yer yüzünde "yeni" ile başlayan her şey insanların dikkatini çekiyor ve ilgilenmesini sağlıyor. Şu durumda sizde kendinize bir iyilik yapın ve sürekli kendinizi yenileyin.

Başladığımız yere tekrar dönelim ve bu yazıyı şimdilik sonlandıralım ve yazdıklarımızı da bir kaç cümle ile özetleyelim, ne dersiniz?

Reklamcılık demek asla grafikerlik demek değildir, grafikerlikte reklamcılık demek değildir. Bu ikisi tamamen biri birinden farklı ve kesin sınırlarla ayrılmış olan sektörel bir ayrışımdır. Bunu çok iyi anlamalı kendinizi ona göre yönlendirmelisiniz.

Bu arada küçük bir hatırlatma daha yapmak istiyorum, iyi bir grafiker, iyi bir reklamcı olamaz mı, olur elbette, neden olmasın, bunun için biraz daha çok çalışması ve reklamcılığın grafikerlikten geçmediğini bilmesi gerekir, hepsi bu...


Yeni bir yazımızda, yine buluşmak üzere, hoşça kalın...

Ozan Muhammet Candan
Grafikerler.Org
 

Hakan D

Yönetici
Yetkili Kişi
Yönetici
Kayıt
20 Haziran 2008
Mesaj
3.382
Tepki
716
Yazınızı okudum Ozan Bey faydalı bilgi ve önerileriniz için teşekkürler.
 
Yukarı Alt