Reklamcı mı olacaksın?

danisman

Consultant
Kayıt
27 Nisan 2009
Mesaj
1.504
Tepki
30
Merhaba,

Reklamcı olmak isteyen veya bu işi kendisine meslek edinmek isteyenler bu satırları dikkatlice okumalıdır. Ne kadar eğitimli olursanız olun, en az bir yıl, iyi ajanslardan birisinde, mutlaka staj yapmalı, sektörde pişmiş olan alaylılardan ve eğitimlilerden, reklam sektörü ve reklam piyasası hakkında, onların deneyimlerinden ve birikimlerinden istifade ederek kendinizi geliştirmelisiniz.

Meslek olarak kendinize reklamcılığı seçiyorsanız, bilmelisiniz ki bu sektörde "sürünmeden bir yere gelebilmeniz" mümkün değildir.

Evet, burada sürünmek kelimesi, sizi korkutmuş olabilir ama bu mesleğin gerçek tarafı ve görünmeyen yüzü budur. Tek başınıza bir şeyler yapılamaz mı, elbette ki yapılır, fakat dediğim gibi, iyi bir ajans ortamında yetişmeden ve sektörün tozunu yutmadan, başarıyı yakalamak ve sektörde var olmak gerçekten zordur.

Reklamcılık belki sektörler arasında en son dünyaya gözlerini açan ve doğumu gerçekleşen bir sektördür. İşte bu yüzden daha önceden icat edile gelmiş tüm meslekleri bünyesinde barındıran ve onlar hakkında da bilgi sahibi olmanız gereken bir meslek dalıdır.

Hızlı düşünmeli, araştırmacı olmalısınız, yoksa sektör içerisinde çaya atılmış kesme şeker gibi eriyip gidersiniz.

Yenilik sizin diğer adınız olmalıdır, yenilik eşittir "siz olmalıdır" her zaman ve her koşulda bunu başarmalısınız.

Dünya artık öyle bir konuma ve şekle büründü ki, reklamcılık, sektörler ve meslekler arasında asla sonu gelmeyecek olan iş kolu oldu. Ünlü reklamcılardan, en ücra köşede reklamcılık yapanlara kadar, bilgi, beceri ve birikimli olmak, reklamcılık sektörünün zorunlulukları arasındadır. Bir üst satırda belirttiğim üzere, bu işin sonunda kesme şeker olma durumu varken, birde kaşık olma durumu var, bunu aklınızdan asla çıkarmamalısınız.

Sektör içerisinde kalıcı olabilmek, başarılı işlere imza atabilmek, ben buradayım diye bağırabilmek için �mutlaka başarılı ajansların kadrolarında, ne pahasına olursa olsun� yer almalısınız. Ben kimseden emir almam, ben kimseyi kendime model seçmem, ben zaten başarılıyım, düşünceleriyle, ancak kendinizi kandırmış olursunuz. Başarı ancak başarılı insanların arasında bulunmakla yakalanır, bunu asla unutmayınız.

Bu şöyle bir şey, iyi bir kadroya sahip, basketbol veya futbol takımında yer almak gibidir. Başarılı takımlar içerisinde, yıldızlar vardır, belki ön plana çıkarlar ama o yıldızlarla birlikte, aynı basamakları tırmanan bazı oyuncularda olur ve şampiyonluk kupasını kaldırırken, onları da podyumda görürsünüz.

Sizde başarılı bir ajans ortamında yer alarak sektörün basamaklarından hızla tırmanır ve podyuma çıkabilirsiniz.

Kısacası serbest sektörde torpil yok derler, fakat bahsettiğim ajanslarda yer bulamayabilirsiniz, bu sizi yıldırmasın. Çaycılık dahil, bir şekilde içeriye atın adımınızı. Bunu yapabilmek için, daha önceki yazılarımda verdiğim örneklerden birisini yineliyorum. Yavru kedi taktiği her zaman işe yarar bunu asla unutmayın.

Eşikten adımınızı attınız mı, gerisi kolay.

Reklamcı adaylarına şimdiden kolay gelsin diyorum�

grafikerler.org
 

nisay

Üye
Kayıt
9 Mart 2009
Mesaj
3
Tepki
0
verdiginiz bilgiler çok teşekkür ederim verdiginiz şeker ve kaşık benzetmesi de çok hoşuma gitti
 
Kayıt
20 Ocak 2010
Mesaj
14
Tepki
0
üstadım gerçekten güzel bir paylaşım herkez kendi kafasına göre bii yer belirler umarım buu sözlerden sonra iyi çalışmalar
 

danisman

Consultant
Kayıt
27 Nisan 2009
Mesaj
1.504
Tepki
30
Teşekkürler kasırga, faydalı olabilmişsek, ne mutlu bize...
 

yavuz94

Üye
Kayıt
18 Eylül 2009
Mesaj
162
Tepki
0
Büyük bir ajansa reklamcılık hayalini gerçekleştirmek için çaycı olarak girme fikri bana ilginç geldi :)
 
Yukarı Alt