Tasarımda Ruh. - Makale 01 -

Kayıt
29 Nisan 2009
Mesaj
5
Tepki
0
Birey Önerisi: Bu Makelemi Okuyan Kişi ve Kişilerin Makaleyi Okumadan Önce Tasarımın Ne Olduğunu Öğrenmeleri Şiddetle Rica Olunur. Aksi taktirde makaleyi saçma bulucak ve sayfayı kapatıcaksınız.

Tasarımda Ruh


Tasarımda Ruh Bardaktaki Su Kadar Önemlidir.


Tasarıma Ruhunuzu Katmazsanız Boş Bir Bardaktan Su İçersiniz.


Tasarıma ruhunuzu pazardan aldığınız domatesi torbaya atar gibi koyamazsınız.


Öncelikle yetenek gereklidir. Sokaktaki çöpçü'yü getirsem yapar bu grafiği gibi cümlelere aldanmamak gerekir.


Yetenekten sonra merak gerekir Meraktan sonra araştırma duygusu ve ondan sonra en önemli kısım tasarıma kendini adama kısmı gelir.


Bu andan itibaren Tasarlamak isteyiceğiniz şekiller mantıksal olarak düşünülmeli ve profesyonelliğinizi anlatmalıdır.



Tasarımlar sadece web siteleriyle , logolarla , butonlarla sınırlı değildir.


Vektörel olarak Photograpy Sanat Dalı Altında İnsanlar Çizebilir Bu Sanal Resimleri Kendi Karakteriniz yapabilirsiniz.

Örnek




Umarım bu örneklememle grafik sanatına at gözlükleriyle bakmanızı engellemişimdir.


Tasarıma Ruhu katabilmeniz için Fikir Yöneticiliğindede Başarılı Olmalısınız,Yoksa bütün gün şunumu yapsam daha iyi olur bunumu yapsam daha güzel olur gibi döngüsel düşüncelere girersiniz ve bir çıkış noktanız olmaz.


Makalemiz Konusu Nedeniyle Bukadar.


Soru ve Sorunlarınızı Bu Başlık Altından Dİnleyebilirim.


Kaynak- Re Animator
 
Kayıt
12 Aralık 2008
Mesaj
184
Tepki
3
Teşekkür ederiz, bu makale için... Özellikle maskot çizimleri ile ilgileniyorum ve acemi işi oluyor yaptığım tasarımlar, gerçekçilik veremiyorum, belkide bahsettiğiniz ruhtur veremediğim.Tabi bunun yanın maskot tasarlamak logo tasarlamaya benzemiyor, yüz hatları bunların gölgeleri vs. gerçekçi verilmeli program kullanmayı bilsek dahi gölge kurallarını bilmez isek eksik gözüküyor tasarım, örnek olarak bir tane atıyorum, eleştrilerinizi bekliyorum.

 
Kayıt
29 Nisan 2009
Mesaj
5
Tepki
0
Sayın Ahmed Güçlü baştada dediğiniz gibi maskot çizimi logo çizimine benzemez, ayrıntıları ve incelıkleri maskotta daha çok ele alır ve düşünürüz.

dediğimiz gibi nasıl oyun yapımında yapay zeka kullanıyorsak maskot veya logo tasarlarken GrafiZeka Kullanmalıyız bu Zekayıda başta belirtmiş olduğum gibi Ruh'suz asla yapamayız:)

Tasarıma ruhu nasıl vermenız gerektiğini size anlatamam bunu en iyi grafik animasyon şefi gelse dahi yapamaz çünkü grafik aşkı denilen somut ve soyut olan bu aşk kendını tamamen kullanıcısının ve yaratıcısının ellerine bırakır

Mesela açık bir örnek vericek olursak ben tasarımlarımı yaparken masamda Nescafem Hep hazır olur..

Dumanı ekranıma gelir ve bana garip bir ilham verir.

yada diğer bir örnek herzaman farklı tarzlarda müzikleri dinlerim bunları dinlerken beni en iyi anlatan şarkıda Programımı açar çizer ve modellerim & geliştiririm.

yani kısacası tek eksiğiniz tasarımlarınız yaparken birşeyin eksik olması onuda artık siz bulucaksınız kişiliğinizi tanımıyorum bu bakımdan'da size çok yardımcı olamıycam :)

AnıL ALAN
 

fogbird

Üye
Kayıt
31 Temmuz 2008
Mesaj
76
Tepki
1
Sayın Animatör;
Güzel bir şey anlatmaya çalışıyorsunuz, çalışıyorsunuz ama anlatırken Türkçe'ye pek dikkat etmiyorsunuz.
Anlattığınız konudaki bütün Türkçe facialarının bir dikkatsizlik sonucu olduğunu varsayıyorum.
Yazacağınız ilk metinde benzer bir hata olması durumunda fikrim değişecek.
Ama bazı kavramları anlatma çabanız sırasında verdiğiniz örnekleri pek anlayamadım. Örneğin:

"oyun yapımında yapay zeka kullanıyorsak maskot veya logo tasarlarken GrafiZeka Kullanmalıyız"

Burada "GrafiZeka" ne anlama geliyor?
Ayrıca "maskot" ne demek?
-
"Tasarıma ruhu nasıl vermenız gerektiğini size anlatamam bunu en iyi grafik animasyon şefi gelse dahi yapamaz"
-
Tekrar tekrar okuyup anlayamadığım üstteki cümlede yer alan "grafik animasyon şefi" ne iş yapar? Rica ederim biraz açınız, bir grafik animasyon şefinin benim broşür tasarımıma veremediğim "ruh" ile ilgisini.

-
"Vektörel olarak Photograpy Sanat Dalı Altında İnsanlar Çizebilir Bu Sanal Resimleri Kendi Karakteriniz yapabilirsiniz."
-
Türkçe'si tamamen size ait üstteki cümledeki "Vektörel olarak Photograpy Sanat Dalı" ne demektir? Bir "okullu" olarak böyle bir sanat dalıyla 30 yıldır karşılaşmadım. Kim verir, hangi okulda vardır? Bilseydim, bu bölüm isim olarak çok ilgimi çekeceğinden orada eğitim alırdım.
Benim tembel ve bilgisiz bir öğrenci olduğumu ispat ediniz lütfen.

....
Kısaca son derece özensiz ama "iyi niyetli" yazılmış bu makalenizde(!) bilmeden yanlış bilgi verdiğinizi ve yanlış yönlendirmeler yaptığınızı "iddia ediyorum".
Lütfen buna ve Türkçe'ye dikkat ederek cevap veriniz.
Saygılarımla

Not:
Boş bardaktan "doldurulmadığı sürece" su içilmez!
 

fogbird

Üye
Kayıt
31 Temmuz 2008
Mesaj
76
Tepki
1
Sayın Ahmet Güçlü,

Öncelikle maskot değil "sembol" demek daha doğrusudur. Grafik tasarım çerçevesindeysek böyle bakmalıyız. Bir animasyon stüdyosunda çalışıyorsak "karakter" demek doğrudur. Maskot yarı bilgili/bilgisiz piyasa ağzıdır.
Sizin öncelikli olarak desen çalışmaya ihtiyacınız var. Desenden sonra "ruh" dediğiniz ya da denilen ifade biçimlerini incelemeniz gerekir.
Bu konuda sizlere önce iyi bir ifade yansıtıcısı çizeri tanıtmak isterim.
Arthur De Pins.
http://paintalicious.org/2007/07/08/arthur-de-pins-illustrations/
adresinde bir çok çalışmasını inceleyebilirsiniz.
Yüz ifadelerine ve ışık/gölge kullanımına dikkatinizi çekerim.
Bu konuyla ilgili istenirse örnekli açıklayıcı yazılar yazabilirim.
Saygılar.
 
Kayıt
29 Nisan 2009
Mesaj
103
Tepki
2
Merhaba Naci bey; Öncelikle konuyu ve bizleri aydınlattığınız için size kendi adıma teşekkür ederim.


Bu konuyla ilgili istenirse örnekli açıklayıcı yazılar yazabilirim.
Lütfen açıklarmısınız. Bilgi ve deneyimlerinizden yararlanmak istediğimi bilmenizi isterim.
Ve eminim bir çok kişi benimle aynı fikirdedir.

Açıklalamalarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Saygılar.
 

fogbird

Üye
Kayıt
31 Temmuz 2008
Mesaj
76
Tepki
1
Aras Bey,
İsteğiniz sevindirici ama konuyu henüz aydınlatmadım. Teşekkürünüz için erken. Belki aydınlatamayabilirim.
Önce bu başlık altında yazılmış ilk bilgilerin "yanlış olduğunu iddia ettiğim" ve cevabını beklediğim cümlenin arkasında durmalısınız.
İyi niyetle kaleme alınmış makalenin sahibi arkadaşımız belki durumu toparlayacak. Bana söz bırakmayacak.
Onun cevabını bekleyelim.
Şunu unutmayın;
temel yanlış olursa, üzerine konacak her "doğru tuğla" bile yıkılmaya mahkumdur.
Bir yanlışlık var, önce onu elbirliği ile düzeltelim.
Arkası gelir.
Sevgiler
 
Kayıt
29 Nisan 2009
Mesaj
5
Tepki
0
Sayın fogbird. Öncelikle türkçe konusunda size hak verıyorum. Makale yazarken herzaman kendımı bir hayal dünyasına girmiş gibi buluyorum ve kendimin anlaya bileceği cümleler yazıyorum.

''Yapay Zeka''
Oyun yapımında yapay zeka örneğini verirken,oyunda karakterlerin ne yapacaklarını oyuncu belirler. Tasarımda yazılımın neyi yapıcağını siz belirlersiniz gibi bir anlam çıkartmaya çalışmıştım.


''Maskot''

Maskot örneğini verirken World Card reklamlarındaki jole adamlar gibi bir örnek vermek istedim.

''GrafiZeka''

Tam burada belirtmek istediğimde zekamızı ve ilgilimizi tamamiyle Grafiğe,vermemizdi.


''Vektörel olarak Photograpy Sanat Dalı Altında İnsanlar Çizebilir Bu Sanal Resimleri Kendi Karakterinize Benzetebilirsiniz''


Bu başlıkta anlatmak istediğimde adobe Illustrator programında çizilen karakterlerdi.


Kısacası makaleyi kendi tarzımla anlattığım için kusura bakmayın bundan sonra daha dikkatli olucam.
 
Yukarı Alt