Trafik Tahmincisi «

Abdullah Şahin

Altın Üye
Altın Üye
Kayıt
3 Nisan 2008
Mesaj
2.630
Tepki
89
Trafik Tahmincisi, kampanyanıza eklemeden önce yeni anahtar kelimeler için trafik ve maliyet tahminleri sağlar. Ayrıca bir reklam grubunda yayınlanmakta olan mevcut anahtar kelimelerle ilgili tahminleri de inceleyebilirsiniz.

Bir anahtar kelimeyi Trafik Tahmincisine girdiğinizde, anahtar kelimenizin durumu, minimum teklif tutarı, ortalama tıklama başı maliyet (TBM), maliyet/gün ve ortalama sıra tahmin verilerine ulaşabilirsiniz. Bu Aracı kullanarak, TBM teklifiniz, hedefleme seçenekleri ve başka ölçütler temelinde reklamınızın sırasını ve performansını daha iyi şekilde öngörebilirsiniz.


Aracı Kullanma

Trafik Tahmincisine, AdWords hesabınızdan, belirli bir reklam grubu için bir anahtar kelimeyi oluştururken veya incelerken ya da Kampanya Yönetimi sekmesindeki Araçlar sayfasından erişebilirsiniz. Aldığınız tahmini veriler, TBM teklifiniz ve hedefleme seçenekleriniz dahil, kısmen girdiğiniz değerleri (veya mevcut reklam grubu ve kampanya ayarlarınız) temel alır. Maliyetleriniz ve hedefleme seçenekleriniz konusunda esnek olabiliyorsanız, bu alanlara girdiğiniz değerleri değiştirerek farklı sonuçları görmenizi öneririz.

Hesabınızda bir anahtar kelime oluştururken Trafik Tahmincisini kullanmak için:

adwords.google.com.tr adresinden AdWords hesabınıza giriş yapın.
Eklemek veya incelemek istediğiniz reklam gruplarını ve anahtar kelimeleri içeren reklam kampanyasını tıklayın.
İlgili reklam grubunu tıklayın.
Anahtar Kelimeler sekmesini seçin.
Tablonun en üstündeki Anahtar Kelimeleri Düzenle seçeneğini tıklayın.
Görüntülenen alana, her kelime veya deyim kendi satırında görünecek şekilde anahtar kelimelerinizi girin.
Trafiği tahmin et'i tıklayın. Girdiğiniz anahtar kelimeleriniz için tüm tahminleri göreceksiniz. Gerekirse, TBM teklifinizi ayarlayabilir ve tahminlerinizi yeniden hesaplayabilirsiniz.
Yeni ayarları saklamak için Değişiklikleri Kaydet'i tıklayın veya yeni ayarları silmek için İptal'i tıklayın (baştaki ayarlarınız geçerli olur).
Trafik Tahmincisini hesabınızdan kullanırken, tahmini veriler sayfasının en altında, anahtar kelimelerinizde veya TBM tekliflerinizde değişiklik yapıp trafiği yeniden tahmin edebilirsiniz.

Trafik Tahmincisini hesabınızdan kullanırken, anahtar kelimenizin öngörülen durumunu göreceğinizi unutmayın. Anahtar kelime durumu hakkında daha fazla bilgi edinmek için Anahtar Kelime Performansı konulu derse bakın.

Ayrı çalışan Trafik Tahmincisi aracına hesabınızdaki Araçlar sayfasından erişmek için:

adwords.google.com.tr adresinden AdWords hesabınıza giriş yapın.
Kampanya Yönetimi sekmesindeki Araçlar bağlantısını tıklayın.
Trafik Tahmincisi'ni tıklayın.
Anahtar kelimeleri girin: Görüntülenen alana, her kelime veya deyim kendi satırında görünecek şekilde anahtar kelimelerinizi girin.
Para birimi seçin: Para biriminizi seçip, tahminleriniz için belirli bir TBM teklifi girin veya bizim önerdiğimiz değeri kullanın. Önerdiğimiz değer, reklamları %85 oranında en üst sıralara yerleştirmelidir. Reklamınızın %85 oranında en üst konumda olmasının gerekmediğini düşünüyorsanız TBM teklifinizi düşürebilirsiniz.
Hedef dillerinizi seçin: Hedeflemek istediğiniz dilleri seçin.
Yer Hedefleme ayarını (ülkeler, bölgeler ve şehirler, özelleştirilmiş) seçin
Bir veya daha çok hedef ülke seçin: Hedeflemek istediğiniz ülkeyi seçin.
Sunulan tahmini verilerin, hesap geçmişiniz temel alınarak özelleştirilip özelleştirilmeyeceğini seçin.
Tahmini verilerinizi görmek için Devam et'i tıklayın.
Trafik Tahmincisi yalnızca anahtar kelime hedefli reklamlar için çalışır; ister TBM ister BGBM teklifli olsun, yerleşim hedefli reklamlar için çalışmaz.


Trafik Tahminlerinizi İnceleme


Trafik Tahmincisini kullandığınızda, girilen her anahtar kelime için aşağıdaki tahmin verilerini göreceksiniz:

Anahtar Kelimeler/Minimum Teklif: Her anahtar kelimenin altında, reklamınızın yayınlanması için ödemeniz gereken tutarı görürsünüz.

TBM/Öngörülen Durum: Anahtar kelimeniz TBM teklifinize dayalı olarak Reklam Grubuna eklendiğinde anahtar kelimenize bu durum atanacaktır. Anahtar kelimeler iki durumdan birini döndürür: arama için etkin veya etkin değil. Anahtar kelimeniz arama için etkin değil olarak listelenirse, etkinleştirmek için gereken minimum teklifi listeleriz.

Arama Hacmi: Anahtar kelimelerinizin aldığı arama trafiğinin miktarını gösterir. Bu bilgi, belirli bir anahtar kelime için rekabete dayalı reklam sıralamasının nasıl olacağını belirlemenize yardımcı olabilir. Gösterilen yeşil çubuk, düşükten yükseğe doğru miktarla ilgili genel bir yönergeyi yansıtır.

Tahmini Ort. TBM: Her bir tıklama için ödeyeceğiniz ortalama tutar. AdWords İndirimcisi, gerçek TBM'nizi otomatik olarak ayarlar ve böylece reklamınızın konumunu korumak için gereken minimum miktardan yalnızca bir kuruş daha fazlasını ödersiniz. Bu nedenle, görüntülenen miktar yukarıdaki 'resmi' TBM teklifinizden düşük olabilir.

Tahmini Reklam Sıraları: Reklamınızın gösterilebileceği ortalama konum. '1' arama sonuçlarının ilk sayfasındaki en yüksek konumdur. 'En düşük' konum yoktur. Trafik Tahmincisi tahminleri reklamverenler arasıdaki dinamik anahtar kelime etkinliği temelinde ortalama değerler olarak gösterdiğinden, değerler aralık içerebilir. Ayrıca, ortalama reklam konumları sabit değildir; teklif etkinliğine ve anahtar kelimelerinizin kalitesine bağlı olarak değişebilir.

Tahmini Gün Başına Tıklama: Reklamınızın her gün alabileceği tıklamaların sayısı.

Tahmini Gün Başına Maliyet: Gün başına harcayabileceğiniz ortalama tutar.

Trafik Tahmincisi tarafından sağlanan değerler yalnızca tahmini olup garantili değildir. Kullanıcı davranışı ve dinamik aramadaki dalgalanmalar ve fiyatlandırma etkinliğin gibi koşullara bağlı olarak değişebilirler. Trafik Tahmincisi yalnızca anahtar kelime hedefli reklamlar için çalışır; ister TBM ister BGBM teklifli olsun, yerleşim hedefli reklamlar için çalışmaz.

Maliyet kontrolü, fazla dağıtım ve reklam sıralaması hakkında daha fazla bilgi için, Fiyatlandırma ve Sıralama konulu derse bakın.
 
Yukarı Alt