Vergisiz Reklam Ajansı Açmak

Kayıt
7 Aralık 2010
Mesaj
17
Tepki
0
Tekstil Grafik Kursu
arkadaşlar. biz grafiker 25 yaşlarında 2 arkadaş bir grafik ajansı açmaya karar verdik. açıcaz yer işlek olmayan biyerde ve kendi dükkanımız. kira derdi yok. ve 2014 ocak ayından itibaren 29 yaş altınada 3 yıl vergi ödemicek diye bir yasa çıkardılar. bizde bu yasadan yararlanıcaz. çevremiz geniş ve bu sektörde çok fazla eski değilim ama arkadaş bu işlerin uzmanı. iki arkadaş olarak reklam ajansı açmaya karar verdik. bu imkanlar ve fırsatlar doğrultusunda reklam ajansı açmamak aptallık. dükkan iş yapmasa bile ayrıca aylık 450 tl ek gelirim var. aranızda reklam ajansı açmaya karşı çıkan bir çok insan var biliyorum ama. bu konu hakkında görüşleriniz neler. yerimde olsanız ne yapardınız. bu işe girişmelimi
 
Kayıt
7 Aralık 2010
Mesaj
17
Tepki
0
benim konum farklı. ben reklam ajansının nasıl açıldığı değil. benim imkanlarım doğrultusunda. reklam ajansı açmam mantıklımı. onu sormak istiyorum burada.
-25 yaşında olduğum için vergi ödemicem
-dükkan kendimin kira ödemicem
-450 tl ek gelitrim var her ay
ortalama aylık 1000 tl kazansam bana yeter. başkasının yerinde çalışmakdansa kendi yerimi açmam daha mantıklı değilmi.
pazarlama işlerinden arkadaşım ve ben anlamam. bizim tek sıkıntımız bu. çevremiz var fakat çevremizdeki firma sahipleri arkadaşlarda devamlı reklam işlerine gerek duyucak firmalar değil. ilk etapda pazarlama olsun başka şeyler olsun hepsini iki arkadaş yapıcaz bu yüzden. nasıl bir yol izlemeliyiz. onu bilmiyoruz.
 

ZxxxE

Uzman Üye
Uzman Üye
Kayıt
17 Eylül 2008
Mesaj
2.266
Tepki
1.879
Bu soru için konu açmaya gerek yok ki cevap her zaman aynıdır. "Reklam ajansı" veya başka bir firmanın açılış maksadı para kazanmaktır. Belki kazancınız sizi zengin etmez ama basitçe mantıken düşündüğümüzde kira, vergi ödemeseniz de dükkana gelip gitmek için harcayacağınız bir emek, çay, yemek, elektrik, su, vs. masraflarınız olacaktır. Kazancınız bu masrafları karşıladıktan sonra herhangi bir yerde çalıştığınızda alacağınız maaş kadar bir getirisi olacaksa hiç durmayın ama dükkanda boş boş oturacaksanız ajans açmanın ne anlamı var? Size gelecek işleri hakkıyla yapabileceğinizden şüphem yok ama sorun yapacak işi bulabilecek misiniz? ...
 

GürhanErkal

Altın Üye
Altın Üye
Uzman Üye
Kayıt
22 Aralık 2009
Mesaj
444
Tepki
43
Aslında linkdeki konuda cevap saklıydı en sonda demiştim en azından tüm masraflar çıktıktan sonra kenarda kuru bir 30 - 40 bin tl para olmayınca bu işler yapılmaz. En azından adı ajans olmaz. Benim durumumda bir çok devamlı müşterim dolayısıyla devamlı gelirlerim olduğu halde iş yürümemişti freelance daha mantıklı gelmişti. Üstelik öğrenilmesi gereken bazı şeylerden bahsediyorsunuz iyi bir yerde bir kaç sene çalışmadan çalışırken öğrenmek çok kötü sonuçlar doğurabilir bence.

Kolay gelsin.
 
Kayıt
7 Aralık 2010
Mesaj
17
Tepki
0
aklımın ucunda yıllardır bir reklam ajansı açmak var. eğer yaşım dahada geçerse bu sefer kesinlikle açamam. içimde kuruntu oldu. eğer ajansı açıp batırsam bile rahatlamış olucam :) en azından denedim olmadı diyebilicem. ama benim amacım batmak değil bu işi hakkıyla yapıp mücadele etmek. hırslı biriyim girişimciliği seviyorum. ama tecrübesizim. kendi bir iş yerim olmadanda tecrübe kazanamam. kendi yerim olduğunda mecbur mücadele edicem. belediye ihaleleri var ihalelere giricem. firma tanıdıklarım var. ama ne kadar reklam işleri olur işde o sıkıntılı. pazarlamacılıkdan anlamam. benden daha kötü bu işi daha önce yapmamış kişiler bile yürüdü gitti çevremde. işlerini büyüttü.
 

muratamam

Yazar
Kayıt
12 Temmuz 2010
Mesaj
596
Tepki
488
@umitkaragoz1988

"Sû-i misâl emsâl olmaz" derler; memlekette bu işleri kitabına göre, hakkını vererek ve yasal olarak yapan reklam ajansı pek azdır:
http://www.bek.com.tr/
http://fusee.com/

Yani aslında bir çoğu "kanunî ve ilmî boşluklar"dan istifade ederek, hem kendilerini, hem de müşterilerini alabildiğine kandırmaktadır:

Ben Amerika’ya geleli 10 yılı aşkın bir süre oldu. Bu anlamda Amerika’daki çalışma ortamını Türkiye’den daha iyi biliyorum. Son dönemlerde Türkiye’de de bir yıla yakın süren bir dönem için bir reklam ajansı oluşturdum ve geçen aylarda da kapattım. Bu tecrübem sorunuza daha doğru bir yanıt olacaktır.

Türkiye’deki tasarım ve reklam piyasasının işleyiş sistemini çok yanlış buluyorum. Özellikle reklam ajanslarının hiçbirisinde tasarı ücreti, yaratıcılık ücreti kesilmiyor. Bu feci bir durum. Bütün sistem ajansların medya komisyonları ve prodüksiyon üzerine gizledikleri kararlardan oluşuyor.

Bu sistem de doğal olarak çok büyük yanlış anlaşılmaları beraberinde getiriyor. Türkiye’de konkur kavramı bu yüzden yanlış yerlerde dolaşıyor. Her işveren her işe konkur açıyor. Sadakat ve güven söz konusu bile değil.

Tamamen iyi niyetle oluşturduğum Türkiye ajansımı bu hayal kırıklıkları ile kapattım.

http://www.bakdergisi.com/interviews/4/emrah-yucel

“Benim çok güzel fikirlerim var, ne olur beni reklamcı yapın!” Kusura bakma, sen kendini reklamcı yapacaksın, sen o fikirlerin peşine düşeceksin. Biz seni küvezde beslemeyeceğiz. Aksine. Böyle çok genç insan telef oluyor. İyi davranılmayı, el üstünde tutulmayı, hoş tutulmayı bekliyorlar. Tamam, senin onurunu kırmayacağız, özellikle kötü davranmayacağız ama sen sert bir duvara çarpacaksın. Bizim meslekte en sert duvarlardan biri de şudur: Senin heyecan duyduğun bir hayalin olacak ve karşındaki müşteri bunu her zaman anlamayacak. Ajansın içini bırak, arkadaşlarına gidip anlatacaksın. Biri hiç beğenmeyecek, biri “İyi ama işte şu sebepten olmaz” diyecek. George Lois bir kere müşteriyi “Benim dediğimi yapmazsanız camdan atlarım” diye tehdit etmiş. Bu iş gerektiğinde bu kadar delirmeyi gerektirir. Ama akılsızca bir delirmek de değil. Fikrinin o müşterinin faydasına olduğunu sabırla tekrar tekrar anlatman gerekir.
http://www.campaigntr.com/2013/03/27/38602/serdar-erener-sende-kahraman-reklamci-kumasi-var-mi/

Öncelikle yazıtiplerinin her biri birer yazılımdır. Onları tahrip etmek, uyarlayıp üzerinden ticari kâr elde etmek ise başlı başına yasa dışı. Ülkedeki birçok ajans ve tasarımcı, yazıtiplerini ve hatta yazı ailelerini korsan yollarla elde ediyorlar. Elde ettiklerini ise Türkçeye uyarlarken yazıtipinin tasarımcısından bağımsız, Açık-Yazı (OpenType) özelliklerini ve programlamasını gözeterek uyguluyorlar. Bu durum, geçtiğimiz aylarda ülkenin önemli telekominikasyon kurumlarından birinin yenilenen kimliğinde kullanılan yazıtipinin, yasadışı olarak Türkçeye uyarlanıp kullanılmasıyla ayyuka çıkmıştı.

Tasarım mezunları, ‘tarihin yazıldığı yazı’ ile doğru bir şekilde ilişki kuramazken, kendi dillerine de yabancılaşmaktalar. Ajans çalışanları müşterinin gözüne girmek, müşteriyi elinden kaçırmamak için ya da bilgi eksikliği başta olmak üzere çeşitli nedenlerle temel tipografik hatalar yapmaktalar. Büyük harf (majüskül) “İ” karakterini, küçük harf (minüskül) ”i” ile yazmak, Türkçe desteği olmayan yazıtiplerine uyumlama ve boyut kuralları gözetilerek eklemeler yapmak bunlardan bazıları. Böylece, endüstrideki birçok tasarımcı; hatalı tipografik tasarımlarla toplumda yanlış bir kullanımı yaygınlaştırıyorlar. Ajanslara ve endüstri çalışanlarına verilecek eğitim seminerleri de bu konuda oldukça yararlı olabilir.

https://www.grafikerler.org/konu/turkiyedeki-yazi-ve-tipografi-problemlerine-dair.37910/
https://www.grafikerler.org/konu/benzer-ya-da-kopya-tasarimlar.8102/


İşi bilenler bile böyle saç baş yolduran müşterilerle cebelleşmekten kurtulamıyor maalesef:


 
Son düzenleme:
Yukarı Alt