Albaraka Türk bankası, kurumsal kimliğini yeniledi

Ömer YILDIZ

Admin
Yetkili Kişi
Kayıt
29 Temmuz 2007
Mesaj
2.320
Tepki
92


Üç kıta, 12 ülkede 11 banka ve 1 temsilcilik ofisi bulunan ABG, logosundan şube tasarımlarına kadar kurumsal imajını yeniledi. Albaraka Türk'e 6 milyon dolara mal olurken ABG'ye maliyeti 50 milyon doları buldu.


'Yenilikte bereket vardır' ve 'Aynı heyecanla yeni bir merhaba' sloganlarıyla tanıtımı yapılan çalışmanın ardından Albaraka, yeni yılda hedefini üçüncülük olarak belirledi. Eski Genel Müdür Adnan Büyükdeniz'in vefatından sonra genel müdürlük görevini devralan Fahrettin Yahşi, "4 katılım bankası arasında en büyüğü Bank Asya, iki banka birleşmesiyle kurulan Türkiye Finans ikinci. Üçüncü sıradaki Kuveyt Türk ile aramızda ise çok fark yok. O yüzden yerimizi üçüncü olarak görebiliriz." dedi. 100 şubeyle en az şubeye sahip katılım bankası olduklarını bildiren Yahşi, her yıl 20 şube açma hedefiyle yola çıktıklarını, 5 yıl içinde de 175-200 arasında şubeye sahip olacaklarını ifade etti. Yahşi, bankanın hem büyümeye hem de hissedarlarına kâr payı dağıtmaya devam edeceğini aktardı.


Genel Müdür, yeni imajın mevduata yansıyıp yansımayacağı konusunda tepkileri göreceklerini belirterek bununla beraber çalışanların yeni bir bakışla daha motivasyonlu çalışacaklarına işaret etti. İmaj çalışması İngiltere menşeli marka danışmanı şirketi Braninstinct tarafından yapıldı. Hızlı, etkili ve cesur karakterlerden oluşan logonun ortaklığı, katılımı, geleneksel ve modern tasarım arasındaki dengeyi temsil ettiğini kaydeden Yahşi, "Kurum kültürü açısından değişiklik olmayacaktır. Hizmet kalitesi yenilenen yüzümüzle daha güçlü devam edecektir." diye konuştu.


Reel sektörün krizde en fazla zarar gören kesim olduğunu vurgulayan Albaraka Türk Genel Müdürü, inşaat ve tekstil başta olmak üzere petrokimya ve metal gibi lokomotif sektörlerde büyük sıkıntılar yaşandığını kaydetti.


Büyüklük açısından bakıldığında kredileri en fazla takibe düşen sektörün inşaat olduğunu bildirdi. İnşaatta karşılığı olmayan kredilerin oranının yüzde 15'lerde olduğunu belirten Yahşi, bu oranın diğer sektörlerde yüzde 10'un altında kaldığını dile getirdi.
 

hakankav

Üye
Kayıt
8 Ekim 2009
Mesaj
2
Tepki
0
ben dr.oktay duran matbaa meslek lisesinde baskı öncesi öğrencisiyim biz işi öğrenmek için kurumsal logolar da çizdik ama 6milyon $ da bence çok yüksek bi mevla.
 

nuriQocca

Üye
Kayıt
22 Temmuz 2009
Mesaj
219
Tepki
5
bende bugün fark ettim yürürken.. Türkiye'de bu işi hakkıyla yapacak tasarımcılar şirketler ajanslar yok demek ki tercih yurt dışına kayıyor..kendi pastamızı yediriyoruz..velhasıl ilginç bir durum bence..
ve logo görseli göz okşayıcı ve modernist olsada hangi müşteri bu logodan ''atılımı, geleneksel ve modern tasarım arasındaki dengeyi'' temsil ettiğini anlayabilir ki..Görseller sadece firmaların kendi içerisinde anlam yüklediği bişeymidir? müşteri için majenta ve turuncu mudur Logo..fazla beyin fırtınası yaptım sanırım :p ancak %10 unu bu yazıya aktarabiLdim..hayırlı olsun albaraka türk..
 
Yukarı Alt