Bilgileri Görüntüleme ve Sıralama

Abdullah Şahin

Altın Üye
Altın Üye
Kayıt
3 Nisan 2008
Mesaj
2.630
Tepki
89
Simgeler ve Renkler

AdWords Editör'de karşınıza çıkacak önemli simgelerin, renklerin ve diğer görsel öğelerin bazılarını aşağıda bulabilirsiniz:

Artı (+): eklenmiş öğe
Delta (∆): düzenlenmiş öğe
Eksi (-): silinmiş öğe
Kırmızı daire: gönderme işlemini engelleyecek bir hata (olası bir reklamcılık politikası ihlali veya eksik bir günlük bütçe gibi yapısal bir sorun)
Sarı daire: uyarı (örneğin minimum teklif gereksinimlerini karşılamayan anahtar kelime maksimum TBM teklifleri)
Yeşil daire: AdWords Editör kontrollerini geçmiş ancak henüz gönderilmemiş öğe
Raptiye simgesi: açıklamalı öğe (açıklamalı öğelerin tümünü görmek için Görünüm menüsü > Açıklamalı öğeler'e gidin)
Kalın: gönderilmemiş değişiklik
Gri: durdurulmuş veya silinmiş kampanya ya da reklam grubu
Üstü çizili: silinmiş öğe

Silinmiş Öğeleri Görüntüleme veya Gizleme

Tercihlerinizi, hesabınızdaki silinmiş öğeleri görüntüleyecek veya gizleyecek şekilde ayarlayabilirsiniz. Tercihlerinizi değiştirmek için Araçlar menüsü > Ayarlar seçeneğine gidin. Silinen veya sona erdirilen bütün öğeleri gizleyin seçeneğinin altında uygun kutuları işaretleyin veya bu kutuların işaretini kaldırın.

Silinmiş veya sonlandırılmış kampanyaların ve reklam gruplarının içeriğini görüntülemek istediğinizde bu öğeleri indirmek için ayarlarınızı değiştirmeniz gerekebilir. Araçlar menüsü > Ayarlar iletişiminde Silinen ve sona eren kampanyalar ile reklam gruplarını indirin seçeneğinin yanındaki kutuyu işaretleyin. Bir dahaki sefere hesabınızı indirdiğinizde veya Son Değişiklikleri Al seçeneğini tıkladığınızda silinmiş öğeler AdWords Editör'de görünür.

Arama ve Özel Görünümler

AdWords Editör, size reklam grupları ve kampanyalarınızdaki bilgileri aramak ve filtrelemek için çeşitli yöntemler sunar:

Hesabınızda ya da belirli bir kampanya veya reklam grubunda basit kelime veya sayı aramaları yapmak için veri görünümünün üst kısmındaki Ara kutusunu kullanın.
Her sekmede görünen bilgilere filtre uygulamak için Görünüm menüsünü kullanın.

Performans istatistikleri veya anahtar kelime eşleme türü gibi belirli ölçütleri karşılayan öğeler için daha ayrıntılı bir arama yapmak üzere Gelişmiş Arama'yı tıklayın. Gelişmiş Arama'yı kullandığınızda sonuçlar özel görünüm olarak adlandırılır.

Örneğin düşük performans gösteren tüm anahtar kelimeleri bulmak için Gelişmiş Arama'yı kullanın:

Araç çubuğunda son hesap istatistiklerini indirmek için İstatistik aralığı seç: menüsünü kullanın.
Ağaç görünümünde hesap adınızı seçin.
Arama kutusunun yanındaki Gelişmiş Arama düğmesini tıklayın.
Performans İstatistikleri bölümünde açılan menüleri kullanarak belirli ölçümler seçin. Örneğin, tıklama oranı %0,5'ten düşük olan tüm anahtar kelimeleri bulmak için ilk açılan menüden TO'yu, ikinci açılan menüden de küçüktür:
değerini seçin. Sonra metin kutusuna '0,5' yazın.
Ara düğmesini tıklayın.
Aramanızla eşleşen anahtar kelimeleri görüntülemek için hesabı veya ağaç görünümündeki belirli kampanyayı seçin. Sonra Anahtar Kelimeler sekmesini seçin.
Tüm anahtar kelime listenizi tekrar görüntülemek için Görünüm menüsü > Tümü seçeneğine gidin. Görünüm menüsü > Özel görünüm ölçütlerimle eşleşen öğeler bölümünden istediğiniz zaman son Gelişmiş Arama görünümünüze dönebilirsiniz.

Performans İstatistiklerini Gösterme

Tıklama oranı, maliyet, konum ve dönüşüm bilgileri gibi performans istatistiklerini indirmek ve görüntülemek için, araç çubuğundaki İstatistik Aralığı Seç düğmesiyle bir tarih aralığı seçin. Bilgilerin indirilmesi birkaç dakika sürebilir.

İndirme işlemi tamamlandıktan sonra, hesabınızın her düzeyiyle ilgili performans istatistiklerini görmek için sekmeleri tıklayın. Veri görünümünün sağ üst köşesindeki sütun seçicide hangi sütunların görüneceğini siz kontrol edebilirsiniz.

İndirdiğiniz istatistikler, siz yeni bir istatistik aralığı seçinceye veya hesabınızı yeniden indirinceye kadar AdWords Editör'de kalır. Önceden yüklenmiş istatistikleriniz kaldırılmadan önce bir uyarı alırsınız.

Veri Görünümünü Sıralama

Sütun başlıklarını tıklayarak veri görünümünde bilgileri sıralama. Örneğin veri görünümünde anahtar kelime listesini alfabetik sırada görüntülemek için Anahtar Kelime sütun başlığını tıklayın. Ya da resim reklamlarınızı boyutlarına göre sıralamak için Boyutlar sütun başlığını tıklayın. Sırayı tersine çevirmek için bir kez daha tıklayın.

Açıklama Ekleme ve Görüntüleme

Anahtar kelimeler, yerleşimler, reklamlar, reklam grupları veya kampanyalara açıklama ekleyebilirsiniz. Açıklamalar yararlı kişisel anımsatıcılar olabilir veya değişikliklerinizi diğer AdWords Editör kullanıcılarıyla paylaştığınızda değişikliklerinizi açıklayabilirler.

Açıklama eklemek için aşağıdaki adımları uygulayın:

Veri görünümünde açıklama eklemek istediğiniz öğeyi seçin.
Sekmenin altında bulunan Açıklama Ekle düğmesini tıklayın.
Açıklamanızı metin kutusuna girin. (Başkalarıyla birlikte çalışıyorsanız, kendi açıklamalarınızı başkalarınınkinden ayırabilmek için adınızın baş harflerini ekleyebilirsiniz.)
Veri görünümünde açıklama içeren öğelerin sol tarafında kırmızı bir raptiye simgesi görünür. Bir açıklamayı görüntülemek için farenizi raptiye simgesinin üzerine getirin.
Açıklamaları görüntülemek için aşağıdaki adımları uygulayın:
Görünüm menüsü > Açıklamalı öğeler seçeneğine gidin.
Açıklamalı öğeleri görüntülemek için sekmeleri tıklayın.
Normal görünüme dönmek için Görünüm menüsü > Tümü seçeneğine gidin.

Yinelenen Anahtar Kelimeleri Bul

Hesabınızda yinelenen anahtar kelimeleri bulmak için Yinelenen Anahtar Kelimeleri Bul aracını kullanın. Bu araca erişmek için aşağıdaki adımları uygulayın:

Araçlar menüsü > Yinelenen Anahtar Kelimeleri Bul seçeneğine veya Görünüm menüsü > Yinelenen Anahtar Kelimeler seçeneğine gidin.
Aşağıdakiler dahil, arama ölçütlerinizi seçin:
Kelime sırası
Yinelenen anahtar kelimelerin bulunduğu yerler
Eşleme türleri
Yinelenen Anahtar Kelimeleri Bul'u tıklayın.
Yinelenen anahtar kelimeler, Anahtar Kelimeler sekmesindeki bir listede görünür ve onları burada gerektiği şekilde düzenleyebilir veya silebilirsiniz.

Anahtar Kelime Gruplayıcı

Anahtar Kelime Gruplayıcı, anahtar kelime listenizi ilgili terimlerden oluşan gruplara ayırır ve ilgili anahtar kelimelerle otomatik olarak yeni reklam grupları oluşturmanıza olanak verir. Bu aracı kullanmak için aşağıdaki adımları uygulayın:

Araçlar menüsü > Anahtar Kelime Gruplayıcı seçeneğine gidin.
Anahtar kelimelerinizi organize etmek istediğiniz bir kampanya ve bir ya da daha fazla reklam grubu seçin.
(İsteğe bağlı) Bu kelimeleri yok say'ın altında, aracın genel terimler listenizi oluştururken dikkate almamasını istediğiniz kelimeleri girin.
Anahtar kelimelerinizde bulunan bir genel terimler listesi oluşturmak için Genel terimler üret'i tıklayın.
(İsteğe bağlı) Anahtar kelimelerinizi farklı bir biçimde düzenlemek istiyorsanız, genel terimler listesini düzenleyin.
İlgili anahtar kelimeleri içeren yeni reklam gruplarının önizlemesini yapmak için İleri düğmesini tıklayın.
(İsteğe bağlı) Yeni reklam gruplarınıza kopyalanmak üzere, mevcut metin reklamlar için bir kaynak belirtin.
Yeni reklam gruplarını oluşturmak için Son düğmesini tıklayın.
Anahtar kelimeleriniz yeni reklam gruplarına kopyalanacaktır ve orijinal yerlerinden silinecektir.
 
Yukarı Alt