Logo Çizerken Soyut Düşünme (Ders)

Hasan Güner

.com
Bronz Üye
Kayıt
14 Şubat 2009
Mesaj
3.128
Tepki
45
arkadaşlar logo çizmek isteyip de zorlananlar
nasıl düşünülmesi gerektiğini bilmeyen
malzeme bulmakta zorlananlar için
bilgim çerçevesinde bir ders hazırladım

Ele aldığım firma Levent Uydu

Logo çizmeden önce hem sektörle ilgili hem de firma geçmişiyle ilgili araştırma şart

Araştırma neticesinde elde edilen bilgi:

Uydu Yerden 36000 km Uzakta Uzayda Bulunan Bir Nevi Ayna Görevi Gören Yerden Aldığı Sinyalleri Tekrar Daha Geniş Alanı Kapsayarak Aynı Sinyali Dünyaya Gönderen Cihaza Uydu Denir.

Şimdi düşünmeye başlıyorum
bu logoda uydu çanak şekilleri dışında ne çizersem
uydu ile alakalı olur?

Uydu nedir tanımını okuduğumda ilk aklıma gelen şey BUMERANG oluyor

[


Bumerang da gönderildiği noktaya geri dönüyor uydu sinyalleri de...
Bu bağlamda uyduyu bumerang ile ifade edebilirim ve
bunu estetik bir yapı ile sunabilirim

hemen bir kaç eskiz yapıyoruz



içlerinden en cazip geleni renklendirip kullanıma hazır hale getiriyoruz

umarım faydalı bir ders olmuştur
saygılarımla
HASAN GÜNER
 

Hakan D

Yönetici
Yetkili Kişi
Yönetici
Kayıt
20 Haziran 2008
Mesaj
3.382
Tepki
716
Bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkür ederim Hasan Bey.
Yararlı olma isteğiniz takdir edilir eminolun.

Takdirinizdir ki biz tüketiciye bir hizmet ya da mal sunarken amacımız tüketiciyi ürüne(mal-hizmet) maksimal düzeyde teşviktir.Amacımız hedef kitleye eksiksiz ve sağlıklı ulaşma isteğidir.
Tanıtımda anlaşılır, açık ve net bir üslub kullanılmalıdır.Bu sebeptendir ki işin reklam yönünde yapacağımız uygulamalar tamamiyle "Sosyal Odaklı" olmalıdır.

Burada bize düşen ,bir ya da daha çok ürün(mal-hizmet) tanıtımı yaparken halkın sosyo-kültürel değerleri çerçevesinde kalmalıyız, dışına çıkmamalıyız.Aksi halde tüketici ile iletişim kopukluğu yaşanır , amacımız anlaşılamaz , buna paralel hedefimiz amacına ulaşamaz.
Elbette tüketici de aynı bağlamda bizden bunu bekleyecektir.
Örneğin elektronik cihazlar satan bir işletmenin haftalık reklam kataloğunu alan hiçbir tüketici, sayfaları karıştırırken kaşar peynirin o hafta kaç kilodan satıldığını görmeyi beklemeyecektir.
Netice olarak çeşitli şekillerde yapacağımız bir tanıtımın dili ,seslendiği kitlenin diliyle aynı olmalıdır.

Analiz:
Logoda vermek istediğiniz mesajı tamamiyle anlayabilmem için bu bilgileri bilmem gerekiyor.
Ben buradan okuyarak şimdi sizden öğrendim bumerangın logoda ne işi olduğunu.
Malumunuz ki çanak anteni toplumda herkes kullanabilir.
Yalnız şu da bir gerçektir ki toplumda çoğu birey bu bilgilerden bihaber.
Yalnız kaç kişi logoya bakarak çanak anten almaya kalkar bu tabiki tartışılır.
Tabiki amacımız esprinin kriterlerini tartışmaktı.

Bu bilgiler için tekrar teşekkür ederim size.
 

Hasan Güner

.com
Bronz Üye
Kayıt
14 Şubat 2009
Mesaj
3.128
Tepki
45
Logoda vermek istediğiniz mesajı tamamiyle anlayabilmem için bu bilgileri bilmem gerekiyor.
Ben buradan okuyarak şimdi sizden öğrendim bumerangın logoda ne işi olduğunu.
sadece bize özgü iki cümle seçtim yorumunuzdan gerisi için öncelikle teşekkür ediyorum



Logo bir hayvanın kaburgalarını ve büyümeyi simgeliyor.
Bu topraklarda birlerce yıldır dericilik yapılıyor. Ben her yere uygulanabilecek, küçültülebilecek, Türk motiflerini de yansıtan bir logo olsun istedim. En basit, yapılması en zor olandır.

Bu cümleleri kuran insan


Ivan Chermayeff... O dahi bir marka tasarımcısı. Dünyanın neresinde olursa olsun ünlü şirketler, doğru hedefe ulaşmak ve doğru imajı yaratmak adına logolarını ona tasarlatıyor. O aslında Çeçen asıllı bir Rus. Şu an ABD vatandaşı... Tasarım dahisi olarak tanınan ve bugüne kadar 500 logoya imza atan Chermayeff, Mobil, NBC, Showtime, National Geographic, Armani, Arçelik ve Aygaz'ın da aralarında olduğu Koç Holding şirketlerinin logolarının da yaratıcısı.
 

Hakan D

Yönetici
Yetkili Kişi
Yönetici
Kayıt
20 Haziran 2008
Mesaj
3.382
Tepki
716
Rica ederim Hasan Bey.

Yalnız hayatı standart değerlerle değil özgün değerlerle değerlendirmek esas önemli husustur.
Olgun kişi erdem sahibi kişi bunu yapar bilirsiniz ki.

Ivan Chermayeff
Ivan Chermayeff... O dahi bir marka tasarımcısı


Öncelikle yukarıdaki yorum öznel bir yorumdur,kişiye göre değişir.
Bu şahsın adının İvan Chermayeff olması onun logolarda kusursuz ,harika işler yapacağı anlamına gelir mi sizce?

Soruyu şu şekilde Türkçeleştirelim:
Örn:
Adolf Hitler belki benim için büyük bir liderdir, başarılı bir dikdatördür, ismi birçok kitaba ve özellikle TARİHE geçmiştir.Birçok hayranı da vardır düşmanı da.

Peki bu herkes için öyle midir?
En azından yahudi kardeşlerimiz için de böyle midir, yani onlar için de büyük bir lider midir?


Sonuç:
"Yalnız hayatı standart değerlerle değil özgün değerlerle değerlendirmek esas önemli husustur.
Olgun kişi erdem sahibi kişi bunu yapar bilirsiniz ki."
Herkese bir sinek gözü şart ben de dahil.
Elimizden geldiği kadarıyla.

Bu zevkli sohbet için teşekkür ederim.
Ufkumuzun ve yolumuzun her daim açık olması dileğiyle.
 

Hasan Güner

.com
Bronz Üye
Kayıt
14 Şubat 2009
Mesaj
3.128
Tepki
45
Öncelikle yukarıdaki yorum öznel bir yorumdur,kişiye göre değişir.
Bu şahsın adının İvan Chermayeff olması onun logolarda kusursuz ,harika işler yapacağı anlamına gelir mi sizce?
kesinlikle takılıyorum bu cümlenize
Hürriyet ve Lassa (eski logo) logo yarışmalarında birinci olan şahısın yaptığı
logotype çalışmalarını daha önce paylaşmıştım bence bu tezinize en uygun örnek



Bu zevkli sohbet için teşekkür ederim.
Ufkumuzun ve yolumuzun her daim açık olması dileğiyle
ben teşekkür ederim beni muhatap aldığınız için
iyi dilekleriniz sizin içinde geçerli
özetle grafikerler.org ile daha iyiye diyelim ;)
 

hastam

Üye
Kayıt
3 Eylül 2009
Mesaj
92
Tepki
0
Sayın Hasan,

Bumerang ile uydu arasında kurduğun bağlantı yanlış. Sanırım ufak bir ayrıntıyı kaçırmışsın.
Uydu dünyanın çeşitli noktalarından aldığı sinyalleri yine dünyanın veya uzayın her noktasına ulaştırma yeteneğine sahiptir.
Oysa bumerang sadece çıktığı noktaya geri döner. Radarlar sadece gönderdiği sinyalleri geri alarak tesbit yapar, cisim belirler; yani görür. Doğada da buna en iyi örnek "yarasa"dır. Okyanusun güneş ışınlarının erişemediği derin karanlıklarında da bir çok canlı böyle görür veya avını belirler.

Yani uydu ile bumerangı yan yana koyamıyorum.

Ivan Chermayeff'e gelince. Hiç kimse bir konuda tek değildir. Hatırımda kaldığı kadarıyla (yanılıyor da olabilirim, çok emin değilim) Arçelik'in Logo'su bir Fransız firmasına çizdirilmişti. Kimbilir Ivan Chermayeff o firmayla bağlantılıdır belki.

Kolay gelsin bol bol çalışmalar..
 

Hasan Güner

.com
Bronz Üye
Kayıt
14 Şubat 2009
Mesaj
3.128
Tepki
45
@hastam

yorum için teşekkürler
ben dünyanın bir noktasından çıkan sinyalin aynı noktaya gelmesi demedim ki
dünyadan alınan sinyalin dünyaya gönderilmesini kasttettim

Yani uydu ile bumerangı yan yana koyamıyorum.
bu da gayet doğal değil mi? herkesin bakış açısı düşünce yapısı farklı
bu da onun getirisi bir sonuç anormal bir durum söz konusu değil yani

arçelik konusunda da bu linki inceleyebilirsiniz http://www.cgstudionyc.com/
 

hastam

Üye
Kayıt
3 Eylül 2009
Mesaj
92
Tepki
0
Sayın Hasan,

Belirttiğin linki inceledim ama Koç Holding'e ait herhangi bir çalışma göremedim ya da ben bulamadım. Eğer hangi başlık altında arayacağımı yazarsan sevinirim. Ben de en azından yanlış bildiğimin doğrusunu öğrenmiş olurum.

Saygılar.
 
Yukarı Alt