oyun grafiği

nemoberk

Üye
Kayıt
6 Haziran 2012
Mesaj
1
Tepki
0
sorum bir grafik tasarımcısı bilgisayar oyunu grafikleri ve filmlerdeki görsel efektleri yapabilir mi? mesela bir oyun yada film şirketinde grafiker olarak çalışabilir mi? en kısa zamanda cevaplarınızı bekliyorum. şimdiden teşekkürler.
 

muratamam

Yazar
Kayıt
12 Temmuz 2010
Mesaj
479
Tepki
364
http://youtu.be/u0FoYgZmlMs

Üniversite yıllarını, Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nin Grafik bölümünde geçirdin. Okulundaki ve Türkiye’deki sanat eğitimini nasıl değerlendiriyorsun? Sence sanat öğretilebilir mi?
Tabi ki öğretilebilir. Herkes sanatçı olabilir, bunu hep söylüyorum. Herkes sanatçı olabilir ama başarılı veya dahi olamaz. Sokaktan simitçiyi çevir, koy önüne çıplak bir kadın, çiz bunu de, 100 defa de… Yüzüncüde epey güzel bir resim çıkar. Ama olay o yüzüncüyü çizerken de birinciyi çiziyormuş kadar heyecan duymak zaten. Ama tabii ilk 3-5 resim nasıl olur bilmiyorum. O, simitçiye ve çıplak kadına bağlı.
http://www.bakdergisi.com/interviews/2/cemre-ozkurt

Tayfun Kumaş: Röportaj için teşekkür ederim. Sizin de eklemek istediğiniz ve söylemek istedikleriniz var mı?
Cemre Özkurt: Rica ederim çok mutlu oldum, Teşekkürler.
Eklemek istediğim söyle birşey var.
Ey Türk gençliği,
Büyük bir oyunda çalışmak yada ünlü biri olmak veya zengin olmak amaç olamaz. Amacınız birşey üretmek ve onu kendi stilinizde yapmak olsun. Bu amaç da da çok çalışmak gerek ama sıkıntı çekerek değil, heyecanla. Günlük ne kadar oyun oynadığınızı ve ne kadarında birşeyler ürettiğinizi düşünün (saat saat planlamasanızda). Çok oynadım şimdi birşeyler yazayıp, birşeyler çizeyim diyin. Bu ayarı kafanızda oturtursanız zamanla ilerlersiniz. Önünüze EA oyununu koyup bunu nasıl yaparım diye düşünmeyin. Önünüze bir kamyon tekeri koyup bunu nasıl çizerim, modellerim bunun software'ini nasıl yazarım yada bu tekere nasıl bir oyun senaryosu yazarım veya bunu nasıl hareketlendiririm diye düşünün.
Kamyon tekeri örnek tabi, gidip tekerlek almayın şimdi ben böyle dedim diye :D
http://www.chip.com.tr/forum/cemre-ozkurt-roportaji-ve-the-sims-3-uzerine_t166156.html
http://www.deluxepaint.net/

3 boyutlu çalışmalar yapıyorsunuz. Türkiye’de bu konuya duyulan ilgi de gün geçtikçe artıyor. Meraklılarına hangi programları öğrenmelerini önerirsiniz?
Autodesk firmasının neredeyse bütün 3D programları kendi bünyesine katmasıyla bu alanda bir anlamda tekelleşme oluşmuş gibi duruyor. İsim vermek gerekirse, Maya, Houdini, Soft Image, 3D Studio Max, Lightwave programlarından en az birini öğrenmeleri lazım.
Ayrıca FX artist olmak isteyenlerin mutlaka bir compositing programı kullanması şart. Dünyada ve Türkiye’de 3D program bilenlerden ziyade, compositing programları bilenler daha çok aranıyor, hatta daha çok kazanıyor. En önemli compositing program*larını belirtmek gerekirse Nuke, Shake, Fusion, After Effects, Combustion programlarından birini öğrenmeleri iyi olur. Bildiğim kadarıyla Türkiye’de en çok After Effects ve Fusion kullanılıyor.

Kişisel olarak iyi bir animasyon yapabilmek için ne tür bir alt yapı gerekir? Sadece program bilmenin bu işe etkisi nedir?
Klasik animasyon tekniklerini bilmesi gerekiyor. Bu işin okuluna gitmek gerekir. İyi bir eğitim almayan birinin iyi bir animasyon yapması çok zor, ama imkansız diyemeyiz. Kısacası program bir araç. Basit bir çuval animasyonu ya da top animasyonu için bile animasyon tekniklerini iyi bilmek lazım.

Bu meslekte başarılı olmak için çizim yapabilme kabiliyeti şart mı?
İyi bir ses yorumcusunun kalkıp bu işi yapması düşünülemez. Dolayısıyla çizim kabiliyeti olması büyük bir avantajdır, ancak çizim kabiliyeti şart diyemem. Bununla birlikte, kesinlikle sanatsal gözü ve sağlam bir bakış açısı olmalı. Hem sanatsal kabiliyeti ve hem de teknik yeteneği olanların önü daha açık, onu belirtmekte fayda var.

Sinemalarda izlediğimiz bir film ya da bir animasyon kaç farklı aşa*madan oluşuyor? Yani, bir filmin oluşması için kaç sayıda uzmanlık alanı vardır?
Bir film, PreProduction, Production ve Post Production olarak 3 evreden oluşur. PreProduction, filmden önceki ön çalışmadır. Storyboard, skeçler, çizimler, previz gibi artwork’lar burada yer alır. Production kısmı üretimle ilgilidir. Filmde bilgisayar kullanılacaksa, setin efektler için ayarlanması gerekir. Digital karakterlerle setler içi modellemeler başlar. Setten gelen görüntülerin modeling, match moving, layout, animation texturing, FX animation, compositing gibi aşamaları burada gerçekleşir. Post Production, montaj ile ses efeklerinin oluşturulduğu aşamadır. Aşamaları ele aldığımızda çok sayıda uzmanlık alanı gerektirdiği de görülüyor zaten.
http://blog.sanalkurs.net/bir-gorsel-efekt-ustasi-muzaffer-korkut.html
http://muzafferkorkut.com/mkfx_reel.html

Animasyon dalında ilerlemek isteyen gençlere önerileriniz var mı?
Bu dalda eğitim alabiliyorlarsa, tabii ki çok güzel olur. Ama fırsatı olmayanlara da ellerinden geldiğince kaynak bularak kendi kendilerine çalışmalarını tavsiye edebilirim. İnternet sayesinde animasyonla ilgili birçok kaynağa ulaşmak kolay. Örneğin, animasyonun prensipleri ile ilgili birçok site var bilgi edinmek için. Çok güzel kitaplar da mevcut. “Animator's Survival Kit” adlı kitabı özellikle tavsiye ederim. Animasyon filmlerini sahne sahne inceleyerek seyretmek de çok yardımcı olacaktır.

Öğrenme aşamasındayken, yapılanları inceleyip benzerlerini yapmaya çalışmak iyi bir yöntem yani…
Kesinlikle çok yararlı bir yöntem. Her ne kadar başta kopyalamak gibi görünse de, öğrenmek için çok faydalı. Seyrederken fark etmediği şeyleri, benzerini yapmaya çalışırken daha rahat görüyor insan. Öğrenme süresini oldukça kısaltan bir yöntem, özellikle de yeni başlayanlar için.
http://www.turkishjournal.com/i.php?newsid=5101
http://www.onuryeldan.com/

Amerika'da sizden spesifik bir alanda uzmanlaşmanız bekleniyor. Benim alanım "efekt animasyonu". Her türlü ateş, su, patlama, duman gibi efektleri simulasyonlar yardımıyla sıfırdan yaratıyorum.
http://www.hurriyet.com.tr/kultur-sanat/haber/13520372.asp
http://www.coskuozdemir.com/

http://www.uzmantv.com/uzman/gorsel-efekt-sanatcisi-emre-san
 
Yukarı Alt