Yatırım Getirisini Maksimuma Çıkarmak İçin TBM'leri Ayarlama

Abdullah Şahin

Altın Üye
Altın Üye
Kayıt
3 Nisan 2008
Mesaj
2.630
Tepki
89
Düşünülmesi Gereken Faktörler


Aşağıdaki iki faktör, anahtar kelimenizin performansını etkiler.

Anahtar kelimenin ne kadar süre kullanıldığı: Anahtar kelimeniz yalnızca kısa bir süre etkin olduysa veya az sayıda gösterim , tıklama veya dönüştürme elde ettiyse, bu anahtar kelimenin sizin için iyi performans gösterip göstermediğine karar vermek için genellikle yeterli bilgiye sahip olmazsınız.
Anahtar kelime konumu: Anahtar kelimeler, reklamlarının sayfadaki konumuna dayalı olarak farklı performanslar gösterebilirler.
İyi performans göstermediği için herhangi bir anahtar kelimeyi silmeden önce, bu faktörleri göz önüne almak isteyebilirsiniz. Ayrıca, sayfada farklı konumları denemek için, TBM'lerinizi düzenlemek de isteyebilirsiniz.


Yatırım Getirinizi Belirleme


Herhangi bir anahtar kelime için son toplam, maliyetiyle karşılaştırıldığında ne kadar değer ürettiğidir. Bir anahtar kelimenin karlılığını belirlemek için, Google'ın ücretsiz dönüştürme izleme aracını veya başka bir üçüncü taraf sistemini kullanarak o anahtar kelime aracılığıyla gerçekleşen dönüştürmeleri izleyebilirsiniz. Daha fazla bilgi için Dönüştürme İzleme dersimize bakın.

Her bir anahtar kelimenin değerini anladığınızda, TBM'sini ayarlayarak o anahtar kelimenin karlılığını artırabilirsiniz. Bir kar gösteren anahtar kelimeler için, görünmeyi artırmak ve daha fazla trafik üretmek üzere TBM'yi artırın. Karlı olmayan anahtar kelimeler için, maliyetlerinizi düşürmek üzere TBM'yi azaltın. TBM'lerinizin azaltılmasının o anahtar kelime için tıklamaların ve dönüştürmelerin hacmi üzerinde önemli bir etkisi olacağını unutmayın. Bazı durumlarda, bir terim çok büyük miktarda dönüştürmeye neden oluyorsa, miktardan taviz vermemek için o terimi daha düşük bir Yatırım Getirisi eşiğinde tutmaya karar verebilirsiniz. Bazı durumlarda, anahtar kelime karlı bile olsa, bir anahtar kelimenin TBM'sini düşürmek anlamlı olabilir. TBM'yi düşürerek ödenen ortalama TBM'yi düşürürsünüz ve bu durum o anahtar kelimenin kar payını artırabilir.

TBM'lerinizi küçük artırımlarla ayarlamak ve sonra anahtar kelimelerin yeni TBM ayarıyla tıklamalar ve dönüştürmeler tahakkuk ettirmesine olanak sağlamak en iyisidir. Bilgiye dayalı bir değerlendirme yapmak üzere yeterli performans verileriniz olması için, değişiklikler arasında en az 24 saat geçmesine izin verin. Ayrıca, pazar her zaman değiştiğinden, TBM'lerinizi düzenli olarak yeniden değerlendirmek isteyeceksiniz.


TBM'leri Minimum Teklifin Üzerinde Ayarlama

Anahtar kelimeniz iyi performans göstermiyorsa ve arama için etkin olmama durumuna geçerse, performansını iyileştirmek için TBM'nizi artırabilirsiniz. Anahtar kelimeniz arama için etkin durumda değilse, minimum teklifi Reklam Grubu Ayrıntıları sayfanızın anahtar kelime durumu sütununda listeleriz. Anahtar kelimeniz etkinse ve performansı düşükse, minimum teklifinizi aşağıdaki yolla bulabilirsiniz:

Minimum teklifleriniz için Raporlar sekmeniz aracılığıyla bir Özel Rapor oluşturarak.
Anahtar kelimelerinizin TBM'lerini veya URL'lerini Reklam Grubu Ayrıntıları sayfanızda düzenleyerek. (Görüntülemek istediğiniz anahtar kelimeleri seçin ve Anahtar Kelime Ayarlarını Düzenle düğmesini tıklayın.)
 
Yukarı Alt