Dövme Deneme

solkroşe

Üye
Kayıt
3 Temmuz 2008
Mesaj
95
Tepki
3
İlk kez denediğim bir çalışma. O kadar açtığım konulardan şimdi bu da ne oluyor diyorum kendime. 8 layer ile çalıştım basit bir çalışma ama gerçekçi olduğunu düşünyorum birde sizin fikrinizi almak istiyorum. Gerçeklik payı ne kadar sizce?



Kullandığım Dövme

 

Hakan D

Yönetici
Yetkili Kişi
Yönetici
Kayıt
20 Haziran 2008
Mesaj
3.382
Tepki
716
Cok yapay duruyor, gerceklikten uzak. Burada basit bir hileye basvurursak o zaman dovmemiz daha gercek gorunecektir. Mesela dovmemizi uyguladiktan sonra blending option kismindan ( PS ile calisiyorsaniz) farkli kanallari deneyiniz, mesela overlay ya da mltply genelde katmanlara ortalama bir gerceklik verir. Bir denyin derim.
 

solkroşe

Üye
Kayıt
3 Temmuz 2008
Mesaj
95
Tepki
3
Onları çok eskiden deniyordum ve pek gerçekçilik vermiyordu resme. Bu kez 8 layer açarak çalıştım ve bu diğer(eski) çalışmalarıma oranla çok farklı bir çalışma oldu. Zaten buraya eklememin sebebide, benim için görüşleriniz. Teşekkür ederim.
 

Hakan D

Yönetici
Yetkili Kişi
Yönetici
Kayıt
20 Haziran 2008
Mesaj
3.382
Tepki
716
Anladim.
Fakat boyle de gercekci durmuyor, birincisi cok sert birakmissiniz, ikincisi konumu yanlis, yani diz kapaginin yarisina kadar cikmis bu da dovmeyi gerceklikten uzaklastirmis, bilek ile diz kapagina biraz pay verip orta bir konuma uygulayin dovmenizi mesela, son olarak renk fazla canli, gerceklik yakalayabilmek icin bunlara dikkat etmek gerekir.

Siz pek gerceklik vermiyordu yazmissiniz dedigim yonteme ama ben simdi yine denedim, biraz da isik oyunlariyla en fazla bukadar yapabildim, hosgorunuze siginarak buyara ekliyorum, ben su yontemi kastetmistim tam olarak yani.
1 Dovmemi yerlestirdim
2 Layer modu Multply yaptim.
3 Dovmemi alana yatay olarak konumlandirdim ve ortaladim
4 Ctrl+T yaptim ve once sag tik warp dedim, koseleri bacagin sinirlarina konumlandirdim
5 Yine sag tik ve distort diyip koseleri az disa cektim ki ortadan yanlara dogru perskeptif aci verdim
boylece dovme ortadan yanlara dogru inceldi, bir nevi derinlik yani, bilege sarildigi icin heryerdeki kalinligi ayni olmaz disardan bakilinca.
6 Scale dedim ve hafif disa cikan uclari ice cektim
7 Opacity degerini %50 yaptim
8 Sadece dovme layerini sectim ve GS blurdan %0.5 blur verdim
9 Bacagin sol tarafinda isik vardi, oraya denk gelen dovmenin rengi cok sert duramazdi bu yuzden yine sadece bu layeri sectim ( secim alani aktif oldu yani) daha sonra serbest secim aracimi elime aldim alt tusuna basili bir sekilde isiga denk gelen yerlerin disindaki heryeri secimden cikardim
10 Daha sonra kalan yer icin klavyeden M ye bastim aracimi aldim sagtik/ feather degerine % 0.5 verdim
11 Listeden curvesi sectim ve haritada ortadaki noktayi sol ust capraza dogru ittirerek isigin bacaktaki isikla ayni degerlere gelmesini saglamaya calistim, ayni islemi tam tersi olarak dovmenin sagina da uyguladim, ora da tersine karanlikti cunku.
12 Daha sonra listeden Levels ve ardina Brightness Cntrst gibi degerlerle dovmeyi ten ile tutturmaya calistim
Sonuc boyle birsey oldu, isiklarla falan biraz daha derine ince ayar falan yaparsak, renkleriyle oynarsak, opacity dusurursek falan bire bir tutturabiliriz bence.
 

solkroşe

Üye
Kayıt
3 Temmuz 2008
Mesaj
95
Tepki
3
Çok teşekkürler hocam çok iyi ilgilenmişsiniz konuyla. Çok iyi detaylara girip anlatmışsınız ve dövmenin derinliğini de göz alıcı bir şekilde bacağa oturtmuşsunuz. Dediğiniz gibi çok sert bırakmışım dövmeyi Opacity veya modlarıyla biraz daha oynasaymışım güzel bir sonuç elde ederdim. Çok teşekkürler tekrardan ilginiz için.:)
 

Hakan D

Yönetici
Yetkili Kişi
Yönetici
Kayıt
20 Haziran 2008
Mesaj
3.382
Tepki
716
Rica ederim , asil ben size tesekkur ederim, islemi uygularken zevk aldim. Dedigim sekilde denemelisiniz bir. Iyi geceler dilerim.
 
Yukarı Alt