Kurumsal Kimlik ve Web Tasarımı

Kayıt
20 Temmuz 2013
Mesaj
28
Tepki
0
Sizlere 2 sorum olacak;
1-Kurumsal Kimlik Çalışması yaparken belirli bir şablon kalıp ver mı üstü tasarlanan, yoksa her şeyini çizerek mi uyguluyoruz?
2-Web Tasarımı yaparken kodlama bilmemize gerek var mıdır? Yoksa sadece tasarlama yeterli mi? Eğer farklı bir yöntem varsa beni bilgilendirebilir misniz?

Teşekkürler...:confused:
 

Emre ÇETİNER

Altın Üye
Altın Üye
Kayıt
23 Eylül 2012
Mesaj
483
Tepki
17
Kurumsal kimliği hazırlarken belirli bir şablon hazırlanacak elemanlara göre boyutlar bellidir örneğin kartivizit 8x5 cm gibi a4 boyutunda bir diplomat felan ama tasarım sana kalmış. Web tasarım içinde boyut vardır. Genişlik olarak 1920px uzunluk sana kalmış scroll olacağı için istediğin kadar içeriğe göre uzatabilirsin. Mobil uygulama içinde 640x960 çalışabilirsin. Tasarımların bittikten sonra birr mockup hazırlayıp etkileyici bir sunum hazırlarsın. Kurumsal kimlik için kurumsal kimlik kitabı oluşturursun pdf olarak başka varsa forumda üstadlar eksikleri söylerler benim aklıma gelenler bunlar.
 
Kayıt
20 Temmuz 2013
Mesaj
28
Tepki
0
Ben boyut olarak sormadım, demek istediğim web tasarımını yaptıktan sonra tasarımcının kodlaması mı gerekir yoksa sadece tasarlamakla mı mükkelleftir? Bana web tasarımı aşamaları ile anlatabilir misiniz? Grafikerin yaptığı kısımları.
 

muratamam

Yazar
Kayıt
12 Temmuz 2010
Mesaj
479
Tepki
364
Grafik tasarımcı; web master, coder, yazılımcı ve bilgisayar mühendisi değildir. Nitekim grafik bölümlerinde programlama dersleri de yoktur, "bilg. programcılığı" bölümlerinde vardır (tabii, bilg. programcısı olduğu halde "grafikercilik oynayan" ve sektördeki mevcut çarpıklığı katlayarak çoğaltan tipler de pek çoktur). Bir tasarımcının, yazılım dillerini öğrenmek zorunda kalmasıyla, mesela bir daireyi grafik programlarında çizmekten vazgeçip, kod yazarak oluşturmaya çalışması arasında hiçbir fark yoktur.
Kısaca bu işler ekip işidir.

***

Tekrar ortak tasarım konusuna dönecek olursak, burada, tasarımın aktörleri arasında bir hiyerarşik pozisyonun söz konusu olduğunu/olacağını söylemeliyiz. Bir mimari eser tasavvuru, mimarın zihninde bütüncül bir yapı arz eder. Bu bütüncül yapı, elbette organik diyebileceğimiz bileşenlerden oluşur. Bu noktada peyzaj mimarı veya iç mimar, kendi tasavvurunu, mimarın genel tasavvuruyla birleştirmek ve bu genel tasavvura hizmet etmek zorundadır. Mimarın, farklı disiplinlerden, örneğin grafik tasarımdan alacağı hizmette grafik tasarımcının pozisyonu da aynıdır. Grafik tasarımcı da mimarın genel tasavvuruna hizmet eder.

Ünlü Hollandalı tasarımcı Gert Dumbar, kendisiyle yapılan bir söyleşide (Grafik Tasarım, Temmuz 2007, Sayı: 10) tam da bu ilişki ve işbirliğine işaret ediyor: “Mimar yıkılmayacak bir bina yapar. Grafik tasarımcı ise binanın sinyalizasyon sisteminden sorumludur. Bu durumda, mimarla çalışmak durumundadır. Bazen bina için görsel kimlik önerir. Bu birlikte uyum içerisinde çalışma meselesi. Bu tip bir işbirliğinin herhangi bir kuralı yok; tamamen mimarın ve grafik tasarımcının entelektüel kalitesi ile ilgili bir durum; eğer bu kalite yüksekse, mimar ve tasarımcı bir arada çok güzel işler ortaya çıkarabilirler. Mimarlar, her şeyi yapabileceklerini iddia etseler de, bu olanaksız, her şeyi yapamazlar. Ben öğrencilerimi de farklı disiplinlerle çalışmaya teşvik ediyorum. Onları moda tasarımı bölümüne, kuram bölümüne, hatta konservatuara yönlendiriyorum. Çünkü grafik tasarım diğer disiplinlerle çalışmaya çok açık bir disiplin. ‘Dutch Post’ için yaptığımız kurumsal kimlik çalışması buna iyi bir örnek. Logo ve logoda kullanılan grafik elemanları hem posta binasının cephesinde hem de postanenin porselen fincan takımları üzerinde uyguladık. Bu grafik elemanlar Hollanda’da tanınıyor ve posta binasını da tanımlıyor. Grafik tasarım, kurum ile bina ve nesneleri ilişkilendirme konusunda çok güçlü bir araç, binanın ya da nesnenin üzerine isim yazmaktan çok daha güçlü.”

Ortak tasarımın ortak bir dile sahip olması da kaçınılmazdır. Mimari eserin dilini kurgulayan mimardır. Bu noktada, grafik tasarımcının bu dile uyması, hatta daha doğru ifadeyle bu dilin örülmesine katılması gerekir.
http://selimtuncer.blogspot.com/2009/02/tasarm-el-birligiyle-yuceltilebilir.html

Genel olarak bu aralar yayında olan ilanlardan ortak olarak toparlanan başlıklar bunlar, bu 11 maddeden en az 6 yada 7 maddenin bu ilanlarda birarada istenenen özellikler olduğu dikkate alınırsa, gerçektende web ajansları aslında yaratıcı birer arayüz tasarımcısından ziyade, bir İsviçre Çakısı’na sahip olmak istedikleri açık.Ya da düşük bir ihtimalde olsa gerçekten ne istediklerini bilmiyorlar yada bu ilanlarda “O firma öyle vermiş bizde böyle verelim” zihniyeti hakim..

Bir web prodüksiyon departmanındaki ana bölümler ve uzmanlık alanlarına göre personel dağılımı nasıl olmalı sorusuna yanıt ise çok zor değil.

En basit haliye, bir web arayüz tasarımcısı , bir html (css, xhtml, javascript) kodlayıcısı, bir flash uzmanı (Animasyon ve actionscript) , bir web yazılımcısı (asp ve/veya php), bir proje yöneticisi.
Bu uzmanlar ile kurulmuş bir web prodüksiyon ekibinin temel web projeleri üretiminde doğacak ihtiyaçları karşılaması hiçde zor olmayacaktır şüphesiz.

Gereken ekstra durumlarda ise (3D Animasyon v.b) ekibin genişletilmesi en mantıklı seçim olacaktır.
http://www.hasanyalcin.com/web-tasarimcisinin-kariyerinde-yeni-donem-all-in-one/
http://www.hasanyalcin.com/web-produksiyonunda-gorev-dagilimi-ve-is-akisi/
 
Yukarı Alt