Portfolyo'luk İş Üretme Sorunu!

Kayıt
12 Aralık 2008
Mesaj
141
Tepki
2
Merhaba arkadaşlar,
sizlerin bu konu hakkındaki düşüncelerinizi merak ediyorum.

Malum çalıştığımız yerlerde (büyük bir reklam ajansı değilse) ünlü markalarla çalışamıyoruz. Onlar için ilan, poster vs. üretemiyoruz.
Raf kartı, kartvizit vs. gibi portfolyoya bir değer katmayacak işler yapmak zorunda kalabiliyoruz çoğu zaman.
Şimdi durum böyle olunca portfolyomuzda pek parlak olmadığından büyük bir reklam ajansına iş başvurusu yapmak, daha doğrusu oraya girmek zor oluyor.
Peki bu iş nasıl olacak? : ) hem büyük bir ajansa girmek istiyorsun hemde kendini gösterebileceğin işler üretemiyorsun, çünkü öyle bir iş gelmiyor eline.

Yani kısaca fazla uzatmadan şunu sormak istiyorum.
Sadece çalıştığımız yerlerde yaptığımız işlerden portfolyo hazırlamaya çalışırsak işimiz zor. Kırk yılda bir öyle iş gelecekte portfolyona koyacaksın...
Atıyorum mesela BMW, CocaCola vs. gibi büyük firmalara hayali işler üretmek, ilanlar hazırlamak posterler yapmak. Hayali bir firmaya kurumsal kimlik hazırlamak gibi kendimizi ve bu tarz işler gelirse neler yapabileceğimizi, kapasitemzi göstermek(sunarken deneysel çalışmalar olduğunu belirterek tabiki) sizcede doğru bir yaklaşım olurmu?
Sonuçta o işleri ticari olarak gerçekten bir firmaya yapmamışsın ama eğer iş gelirse yapabileceğini gösteriyorsun.
Aslında bu şekilde çok kısa zamanda yeteneğin varsa kaliteli işler çıkartıp iyi bir portfolya hazırlamak mümkün.

Sizlerin de bu konu hakkındaki düşüncelerinizi merak ediyorum. Portfolyo'ya sadece ticari işlermi koymalıyız, yoksa gerçekten kendimizi, neler yapabileceğimizi gösterebileceğimiz deneysel işlerde koyabilirmiyiz? Artıları ve eksileri nelerdir?

ZxxxE isimli arkadaşımızın yaptığı yorumdan yola çıkarak bu açıklamayı yapmak istedim. Büyük markalara iş üretmek eşittir iyi iş üretmek gibi bir anlam çıkmasın yazdıklarımdan. Sadece örnek olarak verdim. Aslında mesele çalıştığın yerde eline hiç gelmeyen işleri (mesela kitap kapağı işi hiç gelmiyorsa) eğer gelirse yapabileceğini göstermek için diyebiliriz.

Vakit ayırıp düşüncelerini paylaşan arkadaşlara şimididen teşekkür ediyorum.
Herkese selam.
 

ZxxxE

Uzman Üye
Uzman Üye
Kayıt
17 Eylül 2008
Mesaj
1.974
Tepki
1.621
Söylediklerinizi süzgeçten geçirirsek "büyük (tanınmış) firmalara yapılan işler güzeldir" anlamı çıkıyor ki bunun doğru olup olmadığı tartışmaya açıktır. Yaptığınız çalışmalar tanınmış veya tanınmamış firmalara ait olabilir ama yapılan tasarımdan sizin ne kadar becerikli veya beceriksiz olduğunuz anlaşılabilir. Fortfolyoya koymak için illaki markanın tanınmış olması gerekmez. Mesela afiş tasarımı yaptınız diyelim tanınmış bir firmaya kötü bir tasarım veya tanınmamış bir firmaya daha güzel bir tasarım yapabilirsiniz, sonuçta her ikisi de afiştir ama renk seçiminden objeleri yerleştirmenize, kullanma alanını değerlendirmenize göre yaptığınız işin kalitesi belli olur ...
 
Kayıt
12 Aralık 2008
Mesaj
141
Tepki
2
Selam ZxxxE, dediğin çok doğru. Aslında olaya büyük firmalara iş yapmak diye girmem yanlış olmuş, tabiki büyük firmaya kötü işte yapabilirsin.
Onu şöyle söyeyelim, çalıştığın yerde yapmadığın işler olabileceği için, atıyorum çalıştığın yere kitap kapağı işi hiç gelmiyorsa mesela. Deneysel kitap kapağı üretebilirsin portfolyon için. Yani yababileceklerini anca böyle gösterirsin diye düşünüyorum. Marka işi sadece bir örnekti.
 

GürhanErkal

Altın Üye
Altın Üye
Uzman Üye
Kayıt
22 Aralık 2009
Mesaj
444
Tepki
43
Durumuz çoğu tasarım çalışanı için genel bir problemdir zaten. Ama bunu sizin de belirttiğiniz gibi aşmanın çok kolay yolu var. Deneysel çalışmalar yapmak. Çoğu tasarımcının portfolyosunda gördüğünüz muazzam işler zaten deneyseldir. O yüzden çok iyidir.

Bir çok illustrato ve tasarımcı böyle çalışmalar yapar tasarım ortamlarında bu onların tanınmasını sağlar. Yoksa atıyorum zaten iyi bir logosu olan tasarım kriterleri zaten belli olan bir firmaya kurumsal kimlik revizyonu yapmak o kadar da iş değildir. Orada el çabukluğunuz işçiliğiniz gibi olaylar işin içine girer. Behanceyi açınız bakanız ünlü sanatçıların çoğu işinin keyfi olduğunu göreceksiniz. Becerinize sanatınıza ket vurmadan varacağınız en yüksek yer zaten içinizden geldiğince serbest çalıştığınızda ortaya çıkacaktır.

Mesela ben ne yaptım;

Acemi olduğum dönemlerde keyifden yaptığım hatta sırf arkadaşlarımla dalga geçmek için yaptığım afiş ve illustrasyon çalışmalarını düzgün bir dijital kitapçık yaparak gösterdim. Hedefimi de iyi koydum orta karar işletmelerin kapısını çaldığımda hepsi bir şekilde ilgi gösterdi. Zorlanmadan da iş buldum. Hatta hatırlıyorum flash animasyon örneği olarak can sıkıntısından yaptığım iğrenç videoları dahi göstermiştim.

Önemli olan ne yaptığınız değil napabileceğinizi göstermek aslında.
 
Yukarı Alt