tabela tasarımı

Arzu ULUIRMAK

Art Director
Kayıt
22 Nisan 2008
Mesaj
993
Tepki
14
@Erkan_Nehir

Ne sormak istiyorsunuz Erkan bey anlayamadım. Grafikerseniz ve bir kurumsal kimlik kataloğu gördüyseniz bu soruyu bilirsiniz zaten. Ha bu arada kurumsal kimliği olan firmanın sabit tabelası olur demedim iyi okuyun, tabela formülü olur dedim. Yinede cevaplayayım evet A'dan Z'ye bir kurumsal kimlik kataloğu olan firmanın tabela formülüde olur kataloğun içinde, eğer firma yok ben tabela yaptırmayacağım gerek yok çıkartın bunu burdan dememişse. Fakat konumuz tabela tasarımı arkadaşımıza gelen müşterilerde tabela için geldiğinden ve müşterinin kurumsal kimlik kataloğu varsa mutlaka içerisinde tabela formülü vardır. Haaa eğer kurumsal kataloğu varda içinde tabela formülü yoksa ve o firma tabela istiyorsa ben o kurumsal kimlik kataloğunu hazırlayan grafikerin derim......

Başka sorunuz var mı?
 

Erkan Nehir

Grafik Tasarımcı & Ressam
Uzman Üye
Kayıt
10 Ocak 2010
Mesaj
2.523
Tepki
53
@Arzu ULUIRMAK
Cevabınız için teşekkürler.
Yukarıdaki mesajınızdan her kurumsal kimliği olan firmanın tabela uygulaması sabittir manası çıkıyor. Sanırım kurduğunuz cümleden dolayı böyle bir anlaşılma oluyor.. Fakat her kurumsal kimliği olan firmanın sabit bir tabela uygulaması yoktur. Bu uygulama aşamasında değişebilir.
Bu konuya aydınlık getirmek istedim yeni başlayan arkadaşları doğru yönlendirmek açısından...
Tekrar teşekkürler.
 

Arzu ULUIRMAK

Art Director
Kayıt
22 Nisan 2008
Mesaj
993
Tepki
14
@Erkan_Nehir


Fakat şu anda siz yanlış bilgi veriyorsunuz. Her kurumsal kimlik kataloğunda tabela formülü vardır. Tabii ben gerçek ve özenli hazırlanmış kurumsal kimlik kataloglarından bahsediyorum. Şöylede birşey var yıllardır bu işleri yaparım hiç karşıma içerisinde bir eksiği olan kurumsal kimlik kataloğu çıkmadı. Belkide büyük firmalarla çalıştığımdandır kimbilir. Eğer tabela dahil birşey eksikse bence kurumsal kimlik kataloğu dememek gerekir. Tabela formülünüde açıklayayım madem arkadaşlar anlamaz diyorsunuz anlasınlar o zaman.

Genellikle Tabelada kullanılacak olan logotype yada logo baz alınır. Formül şöyle kurulur. Örneğin Logotype yükseliği tabelanın kısa kenarının 1/3 oranında olmalıdır. Telefon numarası logotype yüksekliğinin 1/2 oranında olmalıdır. Logonun sol taraftan yerleşimi logo uzunuluğun 1/6 oranında olmalıdır. vs.. vs... Tabi bu anlattığım gibi yazılmaz logoya ve tabela kenarlarına a,b, c, gibi isimler verilir. Ve buna göre formül oluşturulur. Gelecek olan tabela ebadı ne olursa olsun formüle göre uygulanır.
 

Erkan Nehir

Grafik Tasarımcı & Ressam
Uzman Üye
Kayıt
10 Ocak 2010
Mesaj
2.523
Tepki
53
@Arzu ULUIRMAK

Kurumsal kimlik sadece büyük firmaya has bir olay değildir. Bakkal Veli usta da kurumsal kimlik sahibi olabilir, falan holding de...
Ben "arkadaşlar anlamaz" şeklinde bir laf sarfetmedim. Yanlış anlaşılabilir dedim.
Sizin verdiğin örneklere göre Mavi Jeans Kurumsal firmasının tabelası tamamen yanlış bir uygulama değil mi?
ve örneğin bakkal Veli usta bir tabela yaptıracak. Kurumsal kimliği de mevcut. Ve Coca Cola firması yaptırıyor tabelasını bu firmadan içecek temin ettiği için. Bir süre sonra bu firmayla anlaşmasını bozuyor ve pepsi ile anlaşıyor. Bu durumda sizin dediğiniz formülle tabelasını değiştiremeyecek mi ozaman?
Tabela tescilli bir olay değildir. Logo ve Logotype tescillidir. Kurumsal her firma ve tasarımcı uygulama sürecinde değişik formatlar kullanabilir. Tabela da "her türlü tamirat işleriniz vs yazabilir. Bu durumda Logoyu küçültmek durumunda kalınabilir. veya tabelada açıklama olmaz ve Logo daha büyük kullanılabilir. Kurumsal firmaların Tabela uygulamasında "bunun dışına çıkamazsınız" diye bir kaide yoktur.
Mavi Jeans, Levi's, Tansaş, Macdonalds.. vs gibi tabela ölçüleri ve oranları sabit olarak tescillenmiş firmalarda bu söz konusudur...
Yani olayın firmanın kurumsal olması ile ilgisi yoktur.
 

Arzu ULUIRMAK

Art Director
Kayıt
22 Nisan 2008
Mesaj
993
Tepki
14
@Erkan_Nehir


Sanırım kurumsal kimlik kataloğu ile ilgili hiç bir bilginiz yok. Bu verdiğiniz bütün bilgiler yanlış ve asıl siz yanlış anlaramalar mahal veriyorsunuz. Lütfen araştırın. (Kurumsal kimlik kataloğu hazırlanır. "FORMÜLLER" yazılır ve bunun dışına çıkılamaz. Ayrıca Bu güne kadar hiçbir bakkalın yada küçük esnafın kurumsal kimlik kataloğu olduğunu görmedim, başka taraflara çekmeyin lütfen. Haaa bakkal amcam kurumsal kimlik oluşturmak isterse onada saygılıyım tabi, o zaman kurumsal kimlik kataloğundaki tabela formülüne şöyle bir not düşülür: "Tedarikçi firma amblemi tabelanın şu koordinatlarında ve şu ölçülerde olmalıdır.(Pepsi - cola farketmez)"

Bu arada tabela tescillidir demedim. Kurumsal kimlik tescillidir dedim. Dolayısı ile kurumsal kimlik kataloğundaki bir tabela formülü varsa onun dışına çıkılamaz dedim. Yoksa o başka bir mevzu biz kurumsal kimlik varsayı tartışıyoruz. Ve şunuda bilmenizi isterim bu konuda benimle tartışacak çok az insan vardır. Yıllarca kurumsal kimlik üzerine dersler verdim ben. (Bahçeşehir ünv. sürekli eğitim merkezi) O yüzden daha fazla tartışmayacağım. Lütfen sizde şu tavrınızı bir kenara bırakıp biraz araştırma yapın.
 

Erkan Nehir

Grafik Tasarımcı & Ressam
Uzman Üye
Kayıt
10 Ocak 2010
Mesaj
2.523
Tepki
53
@Arzu ULUIRMAK
Şu ana kadar Coca Cola, Reload, Kipa, Mey, Mavi jeans, vs gibi firmalarla tabela ve reklam çalışmalarında bulunmama rağmen sanırım pek öğrenememişim kurumsal kimliğin ne olduğunu. O halde sorun bende değil bana iş yaptıran bu firmalarda. :) Herneyse...
Tabela müşterinin istediği/onayladığı her ölçüde ve uygulanacak alana göre şekillendirilebilir sayın asi_mavi_grafiker. Tasarımda "Bunun dışına çıkamazsınız" diye bir kaide yoktur. Olsa idi tasarımcıya gerek kalmazdı, iş operatör ve firma arasında biterdi.
Kolay gelsin.
 

boro

Üye
Kayıt
18 Kasım 2009
Mesaj
66
Tepki
3
konu sahibine konuyu açıp soru sorduğu, ve arzu hanım, erkan beye de konuyu tartışarak yeni bilgiler edinmemize vesile oldukları için çok teşekkür ederim.
 
Kayıt
3 Haziran 2010
Mesaj
13
Tepki
0
bende arzu hanıma ve erkan beye tsk ederım ama arzu hanım sormak istediklerim olacaktı kasa olayı malzemeye göre değişir dediniz..müşteri geldi ve ışıklı bir tabela istedi ben tasarımı yaparken kasanın derınliğini nerden bilebilrirm .aslında siz bana konuyu söle bir toparlarsanız çok sevinicem ..her türlü konun modülü videosu war ancak açık hava reklamcılığıyla ilgili pek bişi bulamadım tabela tasarımını ve dikkat edilecek noktaları anlatan bir modül warmı acaba veya sız kısaca anlatırsanız cok sevınırım
 

Arzu ULUIRMAK

Art Director
Kayıt
22 Nisan 2008
Mesaj
993
Tepki
14
@asi_mavi_grafiker

Size tavsiyem şu olur, çalıştığınız işlerinizi yaptırdığınız bir tabela firmasını arayıp ve onlardan hangi tabela için ne kadar taşma payı, rezilasyon vs. istediklerini sorun, onlar size kapsamlı bir mail atsınlar. Müşteri gelip şunu istiyorum dediğinde bakar ona göre çalışırsınız. Şimdi bazı firmalar germe tabelada 7 cm taşma istiyor bazıları 10cm istiyor yani tabelacıya göre değişiyor. Siz sürekli çalıştığınız tabelacıyla görüşün derim.
 

norolog

Üye
Kayıt
10 Şubat 2011
Mesaj
4
Tepki
0
kurumsal kimliğe gelince evet dışına cıkamazsınız. kitaplar hazırlanıor arac giydirme tabela bilboard ve megaboard masa üstü uygulamalara gelince brosur afis afiset antetli kagıt zarf ve kartvızıt bunların hepsini yazıolar kitaplarda. onlara göre hazırlıosunuz. herşeyi yazıolar. buyuk ve kurumsal firmalar icin geçerli."bunun dışına cıkamazsın" die kaide yoktur diosan sen daha acemi grafikerlerdensin demektir .)
 
Yukarı Alt