Ustalar Acil Yardım Lütfen...

Kayıt
20 Ağustos 2008
Mesaj
11
Tepki
0
Merhabalar;
Photoshop'ta çalışmış olduğumuz bir motifi belli bir derecede çevirdiğimiz de kırılma oluşuyor. Kırılma olayını da örneklemek gerekirse;

Çalıştığım motif;




Çalıştığım motifin yakın planı;




Şimdi 15 derece çevirelim motifimizi;




15 derece çevirdiğimiz motifin yakın planı;




Görüldüğü gibi kırılma oluşuyor. Ve malesef buna bir çözüm bulamadım. Freehand ve de İllustraturda'da çevirip Photoshop'a attım ama sonuç aynı...

Bu çevirme işini kırılma olmadan nasıl çözebilirim?

Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim...

Saygılar...
 

Hasan Güner

.com
Bronz Üye
Kayıt
14 Şubat 2009
Mesaj
3.128
Tepki
45
evet var olan bir durum bu
ancak işinizin kalitesi iyi ise baskıda sorun olmaz
kaldi ki bu işi vektörel bir programda sonuçlandırmak daha mantıklı değil mi?
neden photoshop ???
 

Erkan Nehir

Grafik Tasarımcı & Ressam
Uzman Üye
Kayıt
10 Ocak 2010
Mesaj
2.523
Tepki
53
Görsel kalitesi ve boyutunun düşüklüğünden kaynaklanıyor olabilir. Eğer vektörel bir motif ise yüksek kalitede (150 veya 300 dpi) kadetmeniz gerek. Photoshopta ise yeni sayfa açarken ayarları kontrol edip yüksek çözünürlüklü bir sayfa açmanız gerek. genelde standart olarak 72 DPI sayfa açar photoshop. Bu tür çalışmalar için yeterli değildir. Dpi ayarını 300 yaparsanız sorun kalmaz.
 
Kayıt
20 Ağustos 2008
Mesaj
11
Tepki
0
İlgilenen tüm arkadaşlara teşekkür ederim. Konun tam anlaşılmaı için;

Baskı desenlerinde negatif çalışıyorum (300 veva 254 dpi). Kreasyon hazırlamıyorum... Onun için kırılma olmaması önemli.

Yukarıda gördüğünüz baskı deseninden bir çiçeğinin kontürüdür. Çalışması bittiğinde;



bu tarz finesli, efektli, geçişli, renkleri ayrılmış bir desen olacak...

Sıkıntı şu; çalıştığım çiçek motifinin aynısı desenin bir başka yerine de yine var ama belli bir açıyla çevrilmiş olsun. Çalıştığım bu konturlu (2 piksel) motifi çevirğimde kırılma oluşuyor. Bazen lap motiflerde kurtarabiliyorum ancak çoğu zaman sorun oluyor. Çalıştığım motifi tekrar çalışmak zorunda kalıyorum kırılma oldğu için.

Bu vakit ve emek kaybından kurtulabilir miyim?

Saygılarımla...
 

Hakan D

Yönetici
Yetkili Kişi
Yönetici
Kayıt
20 Haziran 2008
Mesaj
3.382
Tepki
716
Merhaba.
İsteğiniz üzere bir görsel-işitsel videolu anlatım yaptım.
Umarım istediğiniz bilgiler bunlardır.
Dosya winrar ile sıkıştırılmıştır, hotfileye upload edilmiştir.
K-lite codec video programıyla sorunsuz izlenebilir.
Boyut: 12MB
Usta değilim fakat bildiğim kadar sorununuzun kaynağı bu videoda gizli.
http://hotfile.com/dl/29418373/840dcbc/transform_grafikerler_org.rar.html
 
Kayıt
20 Ağustos 2008
Mesaj
11
Tepki
0
@Hakan Dağdeviren

Öncelikle ilgi ve alakanız için çok teşekkür ederim. Zahmet edip emek vermişsiniz...

Ancak çözüm bu değil. Çalışmalarımız da kontur atarken "Anti- alias" 'ı kapatıyoruz ki keskin hat oluşsun. Sorunu daha iyi ifade edebilmek için örnek bir psd dosyası (1,6 MB) hazırladım. Linki;

http://hotfile.com/dl/29445308/d7cbf2e/rnek.rar.html

Vakti olup, ilgilenebilen arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim.

Saygılarımla...

NOT: PSD dosyasında Layer'da değil, Channel'da çalıştım. İlgilenebilecek arkadaşların dikkatine...
 
Kayıt
2 Kasım 2008
Mesaj
302
Tepki
10
Merhaba darkangel77tr .
İşimiz gereği hassas çizimler olması ve ince kontur de kullanıyor olmamızdan dolayı ve illaki photoshopta deseni yapma inadımız (diğer programlarda desenin bir kısmını çizip sonra tramlamaları photoshopta yapmak biraz zor geliyor).
bu soruna kendimce şöle bir formul buldum ve uyguluyorum.:
Çizmiş olduğumuz şekli transform (büyütme,küçültme,çevirme) edelim .Desende bozulmalar oluştu ama çaresi var .Korkmayın:D
Filter - Blur-Gaussian blur- 1 pixel(ince çizimler için),kalın,kaba çizimlerde bu değeri yükseltebilirsiniz.
İmage-Adjustments-Levels- oklarla oynayıp istediğiniz netliğe getirebilirsiniz.
Çook çok az kaldığını göreceksiniz kırılmaların ,o da kimseyi rahatsız etmez.
Umarım faydası olur.Çok şanslısınız ki kimse bunu öğretmedi bana ,uzun seneler çalışarak isyan ederk kırılmalara buldum bu yolu.

Bilgi bir ışık gibidir.Onu kullanırsanız daha parlak olur,kullanmazsanız söner.(Alexander Everett)
 
Kayıt
20 Ağustos 2008
Mesaj
11
Tepki
0
@Gül Pekşen

Öncelikle ilginiz için teşekkür ederim. Söylemiş olduğunuz yöntemi kullanıyorum. Fakat çoğu 2 pixel konturlu desende pek tatmin edici sonuç alınmıyor negatifçiler için. Bazen işe yarabiliyor lap desenlerde ama genelde malesef...

İlave olarak ben de şunu ekliyeyim; Gaussian blur'dan sonra Threshold uygularsak kırıklığı alabiliyoruz 2 pixelden daha geniş konturlarda. Sadece idare edilebilecek seviyede yuvarlaklaşma oluşur... Ancak 2 pixel konturda bu yöntemde olmuyor, kopukluk yapıyor...

Konturlu veya lap desenleri çevirdiğimde oluşan kırıklık, blurlanma yüzünden desenleri bu şekilde kalıba gönderemem. Nedeni ise kalıp makinası bitmap'a çevirdiğinde etrafında noktalar oluşur, saçak yapar. Buna da hata gözüyle bakarlar... Sizde takdir edersiniz ki piyasada kalabilmek için temiz iş çıkarmak zorundayız...

Saygılarımla...
 
Kayıt
2 Kasım 2008
Mesaj
302
Tepki
10
Vermiş olduğunuz örneği yeni inceleyebildim.
Bence gayet iyi olmuş çokta canınızı sıkmayın bu konuda ,ama illaki ben hiç tırtık istemiyorum derseniz ozama ince konturleri photoshopta çizimeyin derim.
Sonuçta photoshop piksel bazlı bir program ve sizin örnekte gösterdiğiniz kırılmalar zaten 1 piksel değerinde ve çokta kötü durmuyor.

''İlave olarak ben de şunu ekliyeyim; Gaussian blur'dan sonra Threshold uygularsak kırıklığı alabiliyoruz 2 pixelden daha geniş konturlarda. Sadece idare edilebilecek seviyede yuvarlaklaşma oluşur... Ancak 2 pixel konturda bu yöntemde olmuyor, kopukluk yapıyor...''

Çok hafif blurlaştırıp ,İmage-Adjustments-Levels- oklarla oynayıp istediğiniz netliğe getirebilirsiniz ve kopmada olmaz.

Gerçi ben photoshopta uzman sayılmam ama desen ve baskı teknikleri ile alakalı bir sorun dörmüyorum vermiş olduğunuz örnekte.

Photoshopçu arkadaşlar, varsa bilen bu konuyu lütfen yardım ... İşimiz gereği çok gerkli bil bilgi biz desinatörler için.

Kırıksız ,tırtıksız çizimler dileğiyle....
 

GürhanErkal

Altın Üye
Altın Üye
Uzman Üye
Kayıt
22 Aralık 2009
Mesaj
444
Tepki
43
Öncelikle desen benim işim değil ama önerimi sunmadan önce bu işin kesinlikle ama kesinlikle vektörel başlanıp sonlandırılması gerektiğini düşünüyorum. İş böylece hem daha hızlı, daha kaliteli ve daha yönetilebilir olacaktır.

fotoşopun bu tür durumlarda bize sunduğu temel iki araç var birisi yeni sayılır diğeri eski. Eski olan shape yada pathler yardımıyla çizmek yada çizimleri maskelemek sizin işinizdeki ince işçilik yüzünden bunu öneremiyoruz.

Yeni sayılacak yöntem ise smart object olarak layeri tanımlamak. Bunu yaptığınız takdirde göreceli olarak bitmap çizimler farklı davranacaktır. Örneğin verdiğiniz tüm filtreler tekrar yönetilebilir şekilde layere birer alt katman olarak eklenecektir. Bu durumda örneğin blur efektini duruma göre verebilirsiniz, beğenmezseniz değiştirebilirsiniz. Eksi yönü ise bir çok etkiyi layer, smart obje ise veremiyoruz, vermek için onu tekrar rasterize etmemiz gerekiyor. Söz gelimi yüksek çözünürlülükte çiziminizi yapın ve onu smart olarak tanımlayın bundan sonra bu tekniğin izin verdiği ölçüde gerekli tüm değişikliklerinizi yapın daha sonra rasterleyin yada öylece bastırın.

Bunun dışında kulağa şehir efsanesi gibi gelen bir yöntem daha var her türlü transform işleminizi bir defada değil adım adım verin. Sözgelimi 90 derece döndürmek yerine aynı şekli 3 kere 30'ar derece çevirin. Yada scale yaparken aynı yöntemi kullanın bozulma daha az olacaktır. Çünkü fotoşop tüm pozisyon işlemlerinde pixelleri yeniden hesaplar bazende uydurur. Bu son anlattığım bunun biraz daha düzgün olması için. Tabi bu yöntemin etkisi nispeten az olacaktır.

Kolay gelsin.
 
Yukarı Alt