Web Tasarımı yaparken dikkat edilmesi gerekenler?

Kayıt
8 Eylül 2010
Mesaj
2
Tepki
0
Bir web tasarımına başlamadan önce müşterinin isteklerini iyice analiz edilerek, fikir alışverişi ile projenin başlangıcında site haritasının iyi çakarılması gerekmektedir.
Bu nedenle projenin amacını anlayarak bu doğrultuda çalışmalar üretmek gerekir.


Müşteriler bazen düşündüklerini size aktaramayabilir, onları iyi analiz etmeli ve gerekirse ortak bir çalışma yaparak yapılacakları maddelendirilmelidir.
İyi bir planla başlanan bir web sitesinin temelleri her zaman sağlam olacaktır. Ayrıca dinamik alanların bilinmesi ilerideki güncellemelerde işinize yarayacak ve zamandan tasarruf etmenizi sağlayacaktır.


Ayrıca bir web sitesi ne kadar güzel hazırlanırsa hazırlansın eğer kullanım kolaylığı yoksa müşteriler web sitenizden sıkılabilir ve bu size müşteri kaybı olarak geri döner.
Web siteniz her ne kadar dört dörtlük yaptırsanızda yine insanlara ulaşmada sıkıntı çekiyorsanız yine web siteniz bir işe yaramayacaktır. Bu nedenle Arama motoru optimizasyonuna uygun altyapıdaki web sitelerini tercih etmelisiniz.


SEO uyumlu sayfalar ve alt yapı rakiplerinize hızlıca fark atmanızı sağlayacaktır.
Web Sitenizde ziyaretçilerin hiçbir şey bilmediğini düşünerek müşterilerin aradıklarını hızlıca bulabilecekleri bir yapı her zaman daha olumlu sonuçlar doğuracaktır.


Web site tasarımında menü ve navigasyon sistemi mutlaka tüm sayfalarda açıkça belirgin bir şekilde tasarlanmalıdır.


Günümüzde internet pastasındaki büyüklüğü fark eden bir çok firma birbiri ile yarışmaktadır. Sace, şık ve amacına uygun kaliteli web siteleri ile her zaman bu rekabette üst sıralarda olabilirsiniz.tatil turları,web tasarımı,haber
 

alexbell

Üye
Kayıt
23 Mayıs 2008
Mesaj
1
Tepki
0
Geçmişte kullanılan sarı sayfalar gibi rehberlerin yerini çok hızlı şekilde alan, günümüzün en trend reklam aracı haline gelen internet dünyası gün geçtikçe büyüyor. Firmaların kendilerini tanıtabilmelerinin en ucuz yolu haline gelen internete her geçen gün milyonlarca yeni kullanıcı dahil oluyor. Durum böyle iken firmanızın bu derin denizde yer almaması da kaçınılmaz hale geliyor.


Kobiyseniz ve firmanızın tanıtımı için yeterli kaynağınız yoksa internet sizin için biçilmiş kaftan olacaktır. Atmanız gereken ilk adım öncelikle tanıtımınızı yapacağınız bir internet sitesi kurmak ya da kurdurmak. Sonraki adımda var olan sitenizde firmanızdan ne şekilde bahsedeceğinize karar vermeniz gerekiyor. Örneğin web sitenizi kurumsal bir tarzda sadece firmanızdan, yaptıklarınızdan ve iletişim bilgilerinizden mi bahsedeceksiniz yoksa ürünlerinize odaklı bir çalışma mı yapacaksınız? İnternetsiz dönemlerde firmalar ürünlerini tanıtmak için katalog gibi basılı ürünlere ihtiyaç duyar ve ürün sergileme ihtiyaçlarını bu şekilde gideriyorlardı. Broşürlerin popüleritesini koruduğu malum fakat artık başka alternatifler de var. Yeni kurduğunuz web sitenizde ürünlerinizi katalog şeklinde sergileyip ziyaretçilerinize sunum yapabilirsiniz. Ürünlerinizi görüntüleyip ilgilenen ziyaretçiler aynı web sitesinden sipariş verebilir ya da iletişim bilgilerinizden sizinle iletişime geçebilirler.


Katalog şeklinde uygulanan we bsitelerinin bir üst versiyonu olan e-ticaret siteleri ile ziyaretçilerin kredi kartlarını kullanıp ürünlerinizi satın almasını da sağlayabilirsiniz. Ödeme seçeneklerindeki çeşitlilik ile (kredi kartı, havale, paypal vb..) müşterilerinizin ürünlerinizi daha kolay satın almasını sağlamanız da mümkün. Fakat tam da bu noktada müşterilerinizin sitenizden alışveriş yaparken kafalarında oluşacak en büyük soru işareti olan güvenlik hakkında ciddi bir çalışma yapılması şarttır. İnsanlar korsan saldırılarla çalınan kredi kartı haberleriyle karşılaştıkça diğer web sitelerine olan güvenleri de sarsılır. Güvenlik kuracağınız web sitesi için olmazsa olmaz etkenlerden biridir. Gün geçtikçe de önemini daha da arttırmaktadır.

Web sitenizi tamamladınız şimdi sıra tanıtmakta
Size en uygun web sitesini yapıp yayına açtınız ve firmanızdan, ürünlerinizden bahsettiniz. Herşey istediğiniz gibi. Şimdi sıra büyük emeklerle hazırladığınız göz bebeğiniz web sitenizi tanıtmak. Reklamın iyisi kötüsü olmaz mantığıyla yola çıkmak bu noktada yapılacak en büyük hata. Reklamınızı çok iyi projelendirilmeli ve hedeflediğiniz kesime ulaşmak için reklamlarınızı buna uygun programlamalısınız. Örneğin firmanız kırtasiye ürünleri satan bir dükkan olsun. Web siteniz de oldukça şık rengarenk bir kırtasiye sitesi. E-ticaretin tüm imkanlarından yararlanıp açtığınız sitede kalemden silgiye, cetvelden boyaya herşey mevcut. Ürünlerinizi satmak için bir müşteri kitlesi belirlediniz. Reklamınızı da bu kitleyi göz önüne alarak yapmalısınız. Örneğin öğrencilerin içinde bulunduğu, bilgi paylaştıkları, sohbet ettikleri web siteleri en mantıklı reklam alanınız olabilir. Böylece öğrencilerin ihtiyaçları sizin sitenizde, sizin ihtiyacınız olan müşteriler de reklam verdiğiniz sitede birbirleriyle kavuşmuş olur.


Web sitenizi kurdunuz, tanıttınız, ilk satışınızı yaptınız. Bundan sonrası web sitenizin popüleritesini devam etmesi için onu sürekli güncel tutmak ve tanıtımına devam etmek olmalıdır. Unutmayın ki o sizin web siteniz ve firmanızın dışarıya açılan yüzüdür.
 
Yukarı Alt