Xml İle Flasha Resim Çekme

Kayıt
29 Ağustos 2007
Mesaj
327
Tepki
7
İlk olarak bir m.c oluşturun içine her hagi bir eklenti yapmadan anasayfaya dönün. Daha sonra Library den m.c nizi ana sahneye çekin ve instance name bölümüne tesi ismini verin.
Evet sıra geldi xml ile iletisim kurmaya öncelikle farklı bir layer ekleyerek içine alttaki kodları yazın.


meuXML = new XML();
meuXML.load("dosyaismi.xml");
meuXML.ignoreWhite = true;
a = 0;
meuXML.onLoad = function() {
tesi.loadMovie(meuXML.childNodes[a].firstChild.nodeValue);
};



Kodların Açıklaması :
1. Satır : Bu bölümde değişkenin xml dosyası olduğu belirtiliyor.
2. Satır : Değişken ile xml arasında bağlantı kurduğu satır. "Dosya ismi. xml" yazan bölüm xml nizin adı olmalıdır.
3. Satır : Bu bölümde açıklanmaya değer fazla bir şey yok xml ve beyaz noktalarla ilgili.
4. Satır : Bu bölümde değişkene hangi sıradaki resmin çağırılacağı belirtilir.
5. Satır : Xml nin yüklendiğini belirtmek için yazılır.
6. Satır : mc nin instace bölümdeki ismini buraya yazarak o movie nin içine yuklenmesini saglar.

Aşağıdaki kodlarda xml nin içine yazılması gereken kodlar.


<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<teste>img1.jpg</teste>
<teste>img2.jpg</teste>
<teste>img3.jpg</teste>
.
.
.
.
.



Burdan da anlasılacagı gibi burda resimler xml ye tanıtılmakta.

Önemli Not : Resimleri, fla dosyasını ve xml dosyasını aynı alan içine kaydetmeyi unutmayın.
 

semaver

Üye
Kayıt
19 Haziran 2008
Mesaj
2
Tepki
0
Eline saGlık ısE yAradı Ama xml ıle fLasha Normal verı cEkmeyıde anlataBılırmısınız...
 
Yukarı Alt