Bıçak izine ortalama

Kayıt
15 Ocak 2008
Mesaj
12
Tepki
0
Selam.Bende yeni merak sardım Illustratore.
Sormak istediğim soru bıçak izini kilitledikten sonra neden seçim yapılamıyor.Yani kilitli bıçak izene çalışmayı seçip ortalamak gibi bu fh yapılabiliyor.
 

Aslı SAYILIR

Altın Üye
Altın Üye
Kayıt
22 Mayıs 2012
Mesaj
3.069
Tepki
192
illustratorde objeyi kilitlediğinizde üzerinde sabitlenir bir işlem yapamazsınız diye biliyorum ben onun yerine sen üzerine yerleştireceğin çalışmayı grupla .. ayrıca bıcak izini de grubla sonra ortalama yada nasıl yerleştirilecek ise yapmayı dene.. Süreci bir an önce çözme adına fikirdi benimkisi
 

Ali DANIŞAN

Bronz Üye
Bronz Üye
Kayıt
3 Temmuz 2012
Mesaj
429
Tepki
312
kilitlemenin mantığı zaten hareket etmemesi, daha rahat çalışman için gereklidir, hareket ettirmek istiyosan sağ tıkla '' undo lock '' yap taşı sonra kilitle,başarılar...
 
Kayıt
15 Ocak 2008
Mesaj
12
Tepki
0
@aliarcom
FH da kilitlediğn zaman her ikisinide seçip kilitli olana ortalayabiliyorsun çoklu kutu montajı için ama AIde böyle deyil.bunu sormak istemiştim.
 
Kayıt
3 Ağustos 2009
Mesaj
604
Tepki
74
Merhaba Ferhat Bey,

Hizalama (Align) yaparken anahtar nesneyi kilitleme konusu Freehand'de kaldı. Bu özellik yalnızca FH'ye özgündü.
Oysa İllustrator'de hizalama yaparken anahtar nesneyi kilitlemeniz gerekmez. Hizalamanız gereken nesneleri seçtikten sonra, baz almanız gereken nesneyi (yani FH'de kilitlediğiniz) bir defa tıklatarak hizalama komutunu veriniz. Hani o "bir defa daha " tıklattığınız nesne, sanki kenarlarında mavi bir kontur vermişsiniz gibi görünecektir. Aldanmayın, bu durum, o nesneyi referans olarak aldığınız anlamına gelecektir. Yalnız bu konturlu gösterim, cs4 de yoktur. Ama yapar!.
Cs5'te konturlu olarak gösterir.

Umarım anlaşılır olmuştur.
Tuncer ÖZKAN
 
Yukarı Alt