afiş

Kayıt
29 Temmuz 2008
Mesaj
8
Tepki
1



hadi hayırlısı
:))

bu sefer oldu galba

buna bı yorum yoqq galba:((
 

Serkan Baysal

Altın Üye
Altın Üye
Uzman Üye
Kayıt
10 Haziran 2008
Mesaj
2.204
Tepki
76
Bu resimleri biraz daha büyük yüklerseniz, yorum yapılır çalışmalarınıza. Çok küçükler. net gözükmüyorlar.
 

Arzu ULUIRMAK

Art Director
Kayıt
22 Nisan 2008
Mesaj
993
Tepki
14
Firmanın tam olarak ne iş yaptığını yazarsanız kapsamlı bir yorum yapacağım... Anladığım kadarı ile firma yolüstü dinlenme tesisi doğru mu?
 

Arzu ULUIRMAK

Art Director
Kayıt
22 Nisan 2008
Mesaj
993
Tepki
14
Çuhadar tesisleri neden kendini yarışta gibi görüyor... Bu ne yarışı, bence slogan ve konsept tamamen yanlış... Bir dinlenme tesisi tanıtımı yapacak olsam, konforunu ve yemeklerini ve diğerlerinden farklı olduğunu anlatmaya çalışırdım.. Diğerleri ile yarış içinde olduğunu değil...

Buna bağlı olarak, tabiki stard bayrağını kullanmazdım, start bayrağının üzerindeki benzin pompasınıda... Ön tarafında bir konsept oluşturup arka yüzündede belki tesis fotoğrafları ve yiyecek benzin market gibi özelliklerini anlatırdım...

İşte bu yüzden bu çalışma bana bişi anlatmadı... Yemek için yarışan kamyon şöförlerinden başka :)

Saygılar...
 
Kayıt
17 Mart 2008
Mesaj
3.270
Tepki
100
arzu hanım konuyu doğru yöne doğru sürüklerken benimde aklıma, faruk çağla beyin bir yazısı geldi. belki görmeyenler için buradan tekrar yayınlamak faydalı olur.
ayrıca arzu hanımın temas etttiği, "başka birileriyle yarışmaktan ziyade kendilerini ön plana çıkarmak" adına güzel bir yazı ...


REKLAMIN İYİSİ KÖTÜSÜ OLMAZ DERLER DE ;
SLOGANIN KÖTÜSÜ OLURMUŞ, BAKIN NASIL?

Yine 70 li yıllarda Derby ile Phermasharp tıraş bıçakları kapışmışlardı.

Phermasharp Türk sinemasının sultanı Türkan Şoray ile taçşız kralı rahmetli Ayhan Işık'ı TRTdeki siyah beyaz dönemdeki reklam filmlerinde oynatıyordu... Türk erkeklerine verilmek istenen mesaj, siz de permaşarp kullanırsanız Ayhan Işık gibi olursunuz, Türkan hanım gibiler de gelir sinekkaydı yanağınızı okşar...

Ve Ayhan Işık'ın birden bire güneşlenirken ani beyin kanaması ile ölümü bu reklam kampanyasını bitirdi ve reklam ajansı "permaşarp bir dünya markasıdır" sloganını buldu. (Bunu sonra BEKO aldı ve BEKO bir dünya markasıdır yaptı ve O harfini de dönen dünya yaptı, Permaşarp da bu slogan benimdir dedi mi demedi mi bilmiyorum. BU taklit reklamlar; ayrı bir yazı konusudur.)

Evet; "Permaşarp bir dünya markasıdır" sloganını destekleyen görseller ise, dünya milletlerinin çeşitli erkeklerinden oluşuyordu.

Bir Alman erkeği sabunlu yüzüne traş bıçağını sürtüyor ve ben permaşarp kullanıyorum sözünü Almanca söylüyordu. Almanın sabunlu yüzü küçülüyor uzayda dönen dünyanın üzerindeki yüzlerce erkek yüzünün arasındaki yerini alıyordu. (zaten BEKO da bu dönen dünyanın benzerini kullandı, dünyanın yuvarlaklığı BEKO'daki O harfine animasyon olarak cuk oturuyordu) Derken bir İtalyan erkeğinin yüzü ekrana büyük olarak geliyor , bu kez aynı ifadeyi italyanca olarak söylüyor ve küçülerek dönen dünya üzerindeki yüzlerce adamın arasında yerini alıyordu. Sonra bir Amerikalı İngilizce, sonra bir Japon Japonca, sonra bir Türk, sonra bir Arap aynı hareketleri kendi dillerinde yapıyor ve sonunda PERMASHARP BİR DÜNYA MARKASIDIR sloganı hem sözel hem görsel olarak ekrana geliyordu...

Buna karşılık DERBY firması da Şener Şen'i keşfetmişti...Şener Şen köpüklü yüzüyle traş olurken, ilginç yüz mimikleri ve kaş göz hareketleriyle çok iddialı konuşuyordu;
"Hangi Traş Bıçağı iyidir. Deneyin Görün" diyordu.

Malına güvenen bir satıcı gibi, benimki en iyisidir, ben ondan daha iyiyim demek istiyordu.İnanmazsanız onu da alın, beni de alın kıyaslayın, farkı göreceksiniz diyordu...
Yani aklınca "kıyas" yapıyordu.

Yapıyordu ama...

İstemeden PERMASHARP firmasının ürünlerinin de satılmasına neden oluyordu. Çünkü tüketiciler kıyaslamak için her iki markayı da satın alıyorlardı.

Permasharp reklamlarını kesti...

Derby devam etti... Hem Permasharp satıldı, hem Derby !!!

Derby uyandığında iş işten geçmişti...

Permasharp Ayhan Işık'ın vefatıyla yaşadığı sıkıntıyı, DERBY'nin yanlış reklam sloganıyla telafi etmişti...

Ama bu arada dünya markası da BEKO oldu...

Meraklısına saygıyla duyurulur.

Faruk ÇAĞLA
 
Kayıt
28 Şubat 2008
Mesaj
12
Tepki
0
eğer firma ismi "çuhadar tesisleri" değilde "çuhadar" olsaydı bu konsept ile işin gerçek çok zor olurdu. Arzunun bahsettiği gibi dinlenme tesileri olduğunu anlayamazdık. Ayrıca dinlenme tesislerinde alışveriş gibi farklı aktivitelerde mevcut. Bu nedenle buranın kamyoncular için bir restaurant olduğu düşünülebilir. Benzin pompası ne alak anlamdım ama dinlenme tesislerinde benzin olmaz.
 
Kayıt
29 Temmuz 2008
Mesaj
8
Tepki
1
dostum sen tasarıma baktınmı yoksa bakmadan mı bunları soluyosun anlamadım yada dinlenme tesisi yanından geçtinmi?
 
Kayıt
12 Eylül 2008
Mesaj
31
Tepki
0
calismayi iyi güzel calismisinda vurguda bir sorun var gibi anlatilmak istenen tam anlamiyla konuyla bütünlesmemis gibi... emegine saglik .
 
Yukarı Alt