- Kayıt
- 10 Ocak 2010
- Mesaj
- 2.523
- Tepki
- 53
Genel olarak kullanılan kartvizit boyutları 45 x 85 mm - 50 x 80 mm - 50 x 85 mm - 50 x 90 mm - 55 x 85 mm - 55x 90 mm'dir.
Bu ebatlar özel istek veya matbaa baskı ortamlarına göre değişiklik göstermektedir.
Baskı teknikleri, bölgesel parlaklık(LAK), kabartma (GOFRE), Selefon kaplama(Mat-Parlak), özel kesim (Oval kenarlar-şekilli kesim vs), Kabartma yazı, Varak(Altın-Gümüş yaldız) ve kağıt çeşidine göre (fantazi, tuval vs.) değişiklikler göstermektedir.
ben genelde 55x85 mm ebat kullanıyorum. Fakat kartvizite son hali vermeden önce müşteriye ve baskıyı yapacak matbaaya danışmakta fayda var. Tasarımın kart üzerine yerleşiminde yazıların ve logonun minimum 5 mm içeriye yerleştirilmesi kesim açısından daha uygun olacaktır.
Kartvizit ana amaç olarak bir kişinin veya firmanın ünvanını, iletişim bilgilerini, logosunu ve ismini içerir.
Ana tema; kolay anlaşılır, ve firmayı en iyi şekilde temsil etmesi olmalıdır. Her ne kadar sadece bir bilgi notu özelliği taşısa da, bir kartvizit firmanın veya kişinin karakterini yansıtır. Birçok büyük firmada, özellikle Avrupada, kartvizit bir prestij aracıdır. Bir anlamda firmanın/kişinin müşteriye ulaşmak için kullandığı kendini ifade aracıdır.
Kartviziti bir font kataloğu haline getirmeden, bir afiş olarak düşünmeden, sade fakat çarpıcı tasarımlar ana amaç olmalıdır. Logo hariç, maksimum 2 değişik font kullanmakta fayda var. İlk tercih, aynı font ailesinin değişik versiyonlarını kullanmak olmalıdır.
Bir firma veya kişi, müstakbel müşterisine kartvizitini uzattığı zaman, o ilk intiba müşterinin yüzüne yansır ve karşılıklı işbirliğindeki ilk adım başlar.
Sadece bir kartvizit deyip geçmek son derece yanlıştır.
Kendi tasarlamış olduğum birkaç kartviziti örnek olması bakımından paylaşıyorum.
Bu ebatlar özel istek veya matbaa baskı ortamlarına göre değişiklik göstermektedir.
Baskı teknikleri, bölgesel parlaklık(LAK), kabartma (GOFRE), Selefon kaplama(Mat-Parlak), özel kesim (Oval kenarlar-şekilli kesim vs), Kabartma yazı, Varak(Altın-Gümüş yaldız) ve kağıt çeşidine göre (fantazi, tuval vs.) değişiklikler göstermektedir.
ben genelde 55x85 mm ebat kullanıyorum. Fakat kartvizite son hali vermeden önce müşteriye ve baskıyı yapacak matbaaya danışmakta fayda var. Tasarımın kart üzerine yerleşiminde yazıların ve logonun minimum 5 mm içeriye yerleştirilmesi kesim açısından daha uygun olacaktır.
Kartvizit ana amaç olarak bir kişinin veya firmanın ünvanını, iletişim bilgilerini, logosunu ve ismini içerir.
Ana tema; kolay anlaşılır, ve firmayı en iyi şekilde temsil etmesi olmalıdır. Her ne kadar sadece bir bilgi notu özelliği taşısa da, bir kartvizit firmanın veya kişinin karakterini yansıtır. Birçok büyük firmada, özellikle Avrupada, kartvizit bir prestij aracıdır. Bir anlamda firmanın/kişinin müşteriye ulaşmak için kullandığı kendini ifade aracıdır.
Kartviziti bir font kataloğu haline getirmeden, bir afiş olarak düşünmeden, sade fakat çarpıcı tasarımlar ana amaç olmalıdır. Logo hariç, maksimum 2 değişik font kullanmakta fayda var. İlk tercih, aynı font ailesinin değişik versiyonlarını kullanmak olmalıdır.
Bir firma veya kişi, müstakbel müşterisine kartvizitini uzattığı zaman, o ilk intiba müşterinin yüzüne yansır ve karşılıklı işbirliğindeki ilk adım başlar.
Sadece bir kartvizit deyip geçmek son derece yanlıştır.
Kendi tasarlamış olduğum birkaç kartviziti örnek olması bakımından paylaşıyorum.
