"Tasarımda hız, çoğu zaman felakettir."
https://www.grafikerler.org/konu/logo-tasarim-sureci.38004/
FİKİR
Öncelikle benzerlerini yüzlerce kez gördüğümüz harc ı alem bir konsept olduğunu söylemeliyiz. Kapağın bu haliyle rafta dikkat çekme şansı pek yok maalesef:
http://www.impawards.com/tv/americas_gun_the_rise_of_the_ar_fifteen.html
http://www.impawards.com/2010/expendables_ver11.html
http://www.impawards.com/2005/lord_of_war_ver2.html
Dikkat dağıtmama adına, tipografik bir espri varken ayrıca başka başka görseller kullanmaya gerek var mı diye de iyice düşünmek gerekir:
http://www.impawards.com/2005/lord_of_war_ver3.html
http://www.impawards.com/2006/casino_royale.html
http://www.impawards.com/1986/platoon_ver5.html
TİPOGRAFİK DÜZEN
Zaten yoğun bir zemin üzerinde ve böylesine kalabalık kelime grubu içinde (
KAYIKTEPE birleşik yazılması gereken özel isim bir değil mi?) "mermi" rahatlıkla algılanmıyor. Eğer "condensed" yazı karakteri kullanılsaydı; hem bu kadar dağınık olmaz, hem merminin ucu dışarı fırlamaz ve bütünden böylesine kopuk/uyumsuz görünmezdi belki:
http://www.impawards.com/tv/sopranos_ver2.html
http://impawards.com/2007/you_kill_me.html
Arka kapaktaki tipografik düzeni de değerlendirmek gerekir ama görsel çok küçük boyutlarda yüklendiği için algılanmıyor maalesef.
ROMAN'ın yeri de sanırım orası değil.
BOŞLUK / MARJ (espas)
Eğer tasarım elemanlarının/gruplarının; birleştirilmeleri, kaynaştırılmaları ve kolajlanmaları gerekmiyorsa; birbirlerinden ayırmak, merkezî/aslî öğeye odaklamak ve rahat algı ve okunurluluğu sağlama adına, hem tasarım alanının sınırlarıyla (kadraj) tüm öğeler arasında;
http://impawards.com/2010/devil.html
http://impawards.com/2006/blood_diamond.html
http://www.impawards.com/2010/expendables_ver3.html
http://www.impawards.com/2013/hunger_games_catching_fire.html
Hem de tüm parçaların/grupların birbirleri arasında makûl oranlarda ve "dengeli" boşluklar (imaj, harf, satır ve sütun aralığı) bırakılmalıdır. Bu çerçevede bir kompozisyon; ne çok sıkışık ve içiçe, ne de hepten dağınık görünmelidir.
vimeo.com/46477516#t=1145
Halbuki arka kapaktaki Türkiye Haritası ve başlık kadrajdan çıkmak üzere. Ayrıca harita, başlık ve yazar adı arasında da sıkışıklıklar görünüyor.
Kamuflaj dokusu üstünde anlamsız/uyumsuz görünen ay ile asker figürü arasındaki leke ilişkisi de dengesiz. Şimdi bunu yazarak izah etmek zor olabilir:
http://www.impawards.com/1985/wizards_of_the_lost_kingdom.html
http://impawards.com/1999/sleepy_hollow_ver1.html
RENK-TON
Şu haliyle renkler de çok yavan ve soluk görünüyor. Başlıkta veya diğer bir merkezî öğede canlı/doygun tonlar kullanarak kompozisyonu desteklemek gerekebilir:
http://www.impawards.com/2013/last_stand.html
http://www.impawards.com/tv/halo_four_forward_unto_dawn.html
http://www.impawards.com/2013/hobbit_the_desolation_of_smaug_ver4.html
Örneklerdeki ton değerleri de daha uygun olabilir belki:
http://www.impawards.com/2002/we_were_soldiers.html
http://impawards.com/2003/tears_of_the_sun.html
http://impawards.com/2004/passion_of_the_christ.html
Tasarım elemanlarında yapılan her bir değişiklik ve revizyonda, bütünlük ve uyum prensibini göze olarak tüm ilişkileri tekrar gözden geçirmek zorunda olunduğu unutulmamalıdır.
Not: Faydalı olacağı açık olduğu halde malûm tiplerden/sebeplerden dolayı çalışmalara yorum yazmaya uğraşıp boşuna yorulma taraftarı değilim pek aslında ama yine de "bilmediğini bilen" iyi niyetli üyelere faydası olabileceği umuduyla...