Tram,İpek ve Baskı aralık birimleri

nofear

Üye
Kayıt
13 Ağustos 2008
Mesaj
22
Tepki
1
Tekstil Grafik Kursu
ben tesekkür ederim önemlisi bilgilerim isinize yardımcı olsun yeter.
 

nofear

Üye
Kayıt
13 Ağustos 2008
Mesaj
22
Tepki
1
bu aksam size yine hazırlamıs oldugum ve cok önemli oldugunu düsündügüm her desinatör arkadasın ve grafiker arkadasların bilmesi gereken yardımcı bir tablo sunuyorum

iyi aksamalar
[/URL][/IMG]
 

Ömer YILDIZ

Admin
Yetkili Kişi
Kayıt
29 Temmuz 2007
Mesaj
2.319
Tepki
92
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

Bu bilgiler Eminim bütün desinatör arkadaşlarımızın işine yarayacaktır.

Paylaşımlarınızın devamını dilerim.
 

nofear

Üye
Kayıt
13 Ağustos 2008
Mesaj
22
Tepki
1
]herkeze iyi hafta sonları
tram(nokta) elde etmenin teknolojik yolları günümüzde epeyce vardır.her yol sonucta
endüstriyel oldugu müddetce dogru kabul görebilir.amac gercek ve bilincli tram elde
etmenin matematiksel dogrularıdır.bizler bu bilincle hareket ettigimiz müddetce
isimizin sonunda baskıda ne cıkacak diye süprizlerle ugrasmayız.önemli olan ne yaptıgını
bilen üretken elemanlar olabilmeliyiz.size bugün vektör ve raster programların
arasındaki noktalama farkları ile ilgili küçük bir tablo sunuyorum.sunu unutmayın.vektörel
tabanlı bir programla piksel tabanlı programların amacları farklıdır.ürettikleri isler
sadece bize yardımcı olmaktır.sonucta her seye müdahale eden kisi bizleriz.hic bilenle
bilmeyen bir olurmu. ne guzel bir söz bayılıyorum buna.
dokümanımız

72 dpi
5 cm*15 cm
100% doldu rengi ve 1% dolgu rengi aralıgında hareketlenmis bir degradedir.
acı 45 drc
45 lpı(18 lik tram)
kullanılan dokuman donüstürücü dpi degerleri 72,600,1200,2540 dpı
amaç=vektor tramlama ile piksel tramlama arasındaki kaliteli nokta elde etme

dikkat ediniz 72 dpı ile vektor programına cagırıp nokta haline getirdigimiz dokumanımız
vermis oldugu tepki ile piksel tabanlı programda elde etmis oldugumuz nokta deger
kalite farkı tölere edilemeyecek bariz ortadadır.sunu unutmamak grekirki vektor
tabanlı tramlamanın da kendine özgü bir dizi kuralı vardır.bunlar bilinmeden yapacagımız islerde kontrol saglayamayız.örnek vermek gerekirse vektör tabanlı bir proramda
calısacagımız bir degradenin ilk baslangıcında sayfa çösünürlügünü ayarlamamız gerektigidir.cözünürlük degeride vektör icin 2540 dpı(aynı zamanda baskı makinası çözünürlügüdür)dır.piksel tabanlı bir programdada tarama icin 308 dpi çözünürlük ile
baslangıc yapılmalıdır.
kusura bakmayın konu konuyu acıyor.inannın iki üç cümlede acaklamayada calısmak
konu acısından zorlasıyor.çünkü anlattıgım ve bilgisini verdigim her data uzmanlık
gerektiriyor.sizden ricam
bir corba parasına is yaparım diyenden
böyle güzel taranıyor,ben böyle biliyorum diyenden
makina böyle basıyor diyen zihniyetten


lütfen uzak durun.resimleride .jpeg yapmak zorunda kaldım biraz görüntü bozuk ama
en aznıdan ne demek istedigimi arkadaslırımız anlar.simdiden kolay gelsin
iyi calımalar
[/URL][/IMG]

[/URL][/IMG]
 

Superturkishman

Emprime
Kayıt
24 Ağustos 2007
Mesaj
580
Tepki
5
çok bilimsel bir şekilde tram konusuna açıklık getirmişsiniz tebrik eder ve teşekkür ederim lütfen bilgi ve birikimlerinizi bizimle paylaşmaya devam ediniz
 

nofear

Üye
Kayıt
13 Ağustos 2008
Mesaj
22
Tepki
1
tram acılarımız nasıl olamlıdır ve neye baglıdır.

Tram yapmıs oldugumuz isin en son noktalas halidir.Bizler her dijital görüntünün
gercek halini noktalarla ölcer ona göre görsel olustururuz.Bu görsellerin görmüş oldugumuz ekran görüntüsü ile seri olarak ürettigimiz görüntüler arasında fark
yüzdesel olarak ifade edilmelidir.Amac hangi tarm aralıgı ve hangi acı ile basılıp üretilmesidir.Bugün matbaa kalıplari ile emprime kalıpları arasında mantık olarak fark yoktur.sadece kullanmıs oldukları hassasiyet ölçüleri farklıdır.bir gazete tramı 35 veya 40 lık tarmadan olusurken bir parlak kuseye basılacak tram degerleri ise 70 lik veya 80 lik tramla olusturulabilir.emprime baskı farkı ise bizim kullandımız boya partiküllerinden
kaylanmaktadır.O yüzden vermiş oldugum tablolar bir zamanlar gragiker arkadasların
baş ucu kayanagıydı.Gerci simdi her sey degisti ama yinede kuallar aynı.Sadece emprime
baskı isi ülkemizde bir türlü istenilen noktaya gelemedi.Yurtdısında ise bu meslegin
akademik okulları ve köklü bilgi kütüphanelir binlerce dökümanları vardır.Grafik yaparken
uymamız gereken her kosul emprime baskı icinde gecerlidir.Tabiri caizse emprime isi
biraz kaba ve manuel bir islem sırasıdır.Kullandıgımız tar biraz iri.kalıplarımız görülebilir
niteliktedir.Mesela bizler 200 lpi degerli bir isi kumusa basmamız epey zordur.Ama kullandıgımız mkinalar ile her türlü isi yapabiliriz.

ipek no kullanılan tram kullanılan acı
48 10 veya 11 22,5 -37,5-45,0
51 11 veya 14 22,5-45,0
61 14 veya 17 22,5-45,0
81 18 veya 20 22,5
90 22 veya 24 22,5-45
100 22 veya 30 22,5-45,0-65,0

gibi adalandıralabir.Bu tablo sadec bir örnektir.Tram acıları kullanmıs oldugumuz ipegin
iplik degerleri ve acıklık oranları gerilme tansiyonları ile dogru orantılıdır.Bizler üretmis oldugumuz tram rastgele bir ipege cekmemeliyiz.

iyi calısmalar
 

nofear

Üye
Kayıt
13 Ağustos 2008
Mesaj
22
Tepki
1
cengiz arkadas yazıyorum umarım arakadasların islerini görür.Unutmadan gecemeyecegim piksel ve vektör tabanlı program kullanan tüm arakadasların
gereksinim duyacagı tablolardır.Sonucta biz bu bilgileri matematikciler sayesinde
ögrenerek kendi sektörümüze yaydık.Sadece bu dokumanların desinatör arkadasların degil grafiker arakdaslarınında cebinde durmasında yarar var diye düsünüyorum.

iyi calısmalar
 
Kayıt
17 Mart 2008
Mesaj
3.270
Tepki
100
bilgi ve deneyiminizi bizlerler paylaştığınız için teşekkürler.
değerli bilgileriniz bir bakıma grafik ve tasarım adına yapı taşları denebilir.
 
Yukarı Alt